Iemand ervaring? Neurologische aandoeningen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
pierredehamster
Hamsters: pierre

Iemand ervaring? Neurologische aandoeningen

Bericht door pierredehamster »

hallo, ik ben nieuw hier! :zwaai: ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb vorig jaar september een russisch dwerghamstertje gekocht bij pet's place. Hij viel nogal op omdat hij steeds hyperactief aan het rennen was en steeds rechtop probeerde te staan, en daarna omviel.. Ik vond het er toen schattig uitzien en had er verder niet bij nagedacht dat dit geen normaal gedrag was. Een paar maanden later begon hij in cirkeltjes te rennen om zijn eigen as en viel daarbij vaak op zijn rug. het is niet dat hij niet in rechte lijn kan lopen, dit kan hij wel maar doet dit bijna nooit.. Altijd als ik 's nachts bij hem kijk is hij als een maniak rondjes aan aan het rennen.. Dierenarts dacht eerst aan een middenoorontsteking, maar na een kuurtje baytril bleef hij nog steeds zo in rondjes rennen.. Niet meer om zijn eigen as, maar nog steeds in rondjes. Ik merk dat het erger wordt met stress, na het schoonmaken van zijn kooi of als hij heel enthousiast is.. Na een tweede bezoek aan de dierenarts zei hij dat het waarschijnlijk een neurologische aandoening is waar weinig aan valt te doen.. Ik vind het soms moeilijk om aan te zien, en vraag me af of er toch geen dingen zijn die ik kan doen om het te verminderen?
Laatst gewijzigd door pierredehamster op 24 jul 2015, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Re: Neurologische aandoening?

Bericht door LadyGuardian »

Er is wel een aandoening die bij russische hamsters voorkomt. En dat is draaikop. Komt voornamelijk voor bij de kleur viesbruin. Maar ik weet zo niet of de symptomen overeen komen met jouw hamstertje.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
pierredehamster
Hamsters: pierre

Re: Iemand ervaring? Neurologische aandoeningen

Bericht door pierredehamster »

Dankje voor je reactie Ladyguaridan. Nee het is geen draaikop.. Hij heeft een lichte vorm van backflipping (dat hij zichzelf op zijn ruggetje laat vallen) en spinning (obsessief rondjes rennen). De ene dag is het erger dan de andere, en soms is het er helemaal niet. Heb echt het hele internet afgespeurd naar oplossingen.
Heb hem een grotere kooi van 102 x 55 cm gekocht, en hij krijgt nu alleen nog maar bronwater uit flesjes, met af en toe wat extra vitamine b12. Ik weet niet wat nu echt ''the magic trick'' was, maar het heeft in ieder geval heel goed geholpen! :D
Plaats reactie