Looprad of flying saucer?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Gizmogirl
Leeftijd: 40
Contacteer:

Looprad of flying saucer?

Bericht door Gizmogirl »

10 jaar geleden had je enkel nog maar gewone loopradjes, dus ik had geen ervaring met de flying saucer.
Dit weekend echter een flying saucer gekocht voor de degoes en zij vinden het super. Mij lijkt het ook enkel positief aangezien ze totaal hun rug niet moeten krommen.
Wat verkiezen jullie en om welke redenen?

Groetjes van mij en de dieren
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Re: Looprad of flying saucer?

Bericht door xAnnick »

Ik had eerst een flying saucer, geen idee waarom eigelijk, haha. Misschien omdat ik de normale radjes iets te gewoontjes vond of zo, denk ik.
Mijn hamster liep daar heel veel op. Toen na een tijdje deed hij er niks meer mee, behalve volgooien met zooi. Toen heeft mijn moeder een rad gehaald zodat ik die in de ren kon plaatsen. Echter hangt die nu in de kooi en nu rent Mort weer meer, ook weer op de saucer. Het rad slaat telkens tegen de tralies aan dus ik heb er karton tussen moeten knutselen.
Ik heb zelf niet echt een voorkeur, maar Mort loopt nu liever in het rad.
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 33

Bericht door _mona_ »

Ik vind een saucer een leuke toevoeging maar geen vervanging van een gewoon loopwiel. Niet alle hamsters vinden saucers leuk. Ik heb er 2 die momenteel een saucer hebben, een bellie en neesje. Die vinden ze fantastisch maar lopen evenveel in hun gewoon rad. Mijn russen lopen helemaal niet in een saucer. En voor syren vind ik dat zo'n ding teveel plaats inneemt in hun kooi.
Dwergen lopen mooi op een saucer maar syren en zelfs mijn neesje lopen er toch ook niet helemaal recht op hoor. Ze buigen altijd wat naar links of rechts. En in een groot loopwiel (30cm voor syren, 20 voor dwergen) lopen ze ook met een mooi rechte rug ;)
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
melson
Contacteer:

Bericht door melson »

Mij lijkt het ook enkel positief aangezien ze totaal hun rug niet moeten krommen.
als dat gebeurt is het looprad te klein en moet je gewoon een grotere kopen. een te kleine saucer is ook ver van ideaal.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
Wieloryb
Hamsters: Manfred
Leeftijd: 35

Bericht door Wieloryb »

Ik heb beide voor mijn Rusje. Hij loopt voornamelijk in zijn gewone wiel, maar af en toe ook wel op de saucer.
Marley
Hamsters: Lilly Sjimmy, Skip

Bericht door Marley »

Mijn Rusje heeft beide maar loopt alleen nog maar oo de saucer. In de silent spinner komt hij eigenlijk niet meer.
rusjes Lilly en Sjimmy en syrtje Skip, gerbils Lana en Nala , Konijntjes Kees en Lila
Gizmogirl
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Gizmogirl »

Bedankt mensen! Ik denk dat ik, indien mogelijk, beide ga voorzien. Toch zeker voor een groepje Bellies.
Groetjes van mij en de dieren
Sven84
Hamsters: Fluffy

Bericht door Sven84 »

Voor mn syr ook beide opties, en deze gebruikt zo ook elke dag beide, maar volgens mij maakt ie meer kilometers in zn wiel.....
Plaats reactie