Eergisteren is een van mijn Syrische hamsters overleden. Ik vermoed van ouderdom. Alle dieren die wij hebben komen uit de opvang, dus leeftijden zijn niet helemaal duidelijk vaak.
In totaal heb (had) ik 6 hamsters, 2 dwerghamsters en 4 Syrische hamsters. Iedere hamster heeft een etage in mijn 'oude' caviaflat van +/- 100x55 cm.
Een van mijn Syrische hamsters is een echt bezig bijtje. Altijd rond aan het lopen, ze heeft gewoon een looppad in het zaagsel gemaakt, altijd aan het klimmen, komt meteen als ze me op de dierenkamer hoort.
De rest is liever lui dan moe zeg maar. Die denken dat de loopwielen zijn om snoepjes in op te eten.
Nu heb ik altijd gezegd dat als een van mijn hammies zou overlijden ik haar een dubbel hok zou geven, dus 200x55 cm. Nu is het zo ver, en begin ik te twijfelen.
We moeten de tussenschotten eruit zagen, en ik moet dan nog wat spulletjes bijkopen. Absoluut niet teveel werk of geld, maar maak ik haar daarmee gelukkiger?
Zou ze dat echt leuk vinden zo groot (ik heb in dezelfde flat 3 cavia's op zo'n oppervlak zitten), of is het juist 'enger' omdat niet alles te overzien is?
Of, kan ik dan beter nog een zielenpiet uit de opvang halen en die gelukkig maken met een redelijke kooi?
Gisteren dacht ik nog, ik haal er een uit de opvang. Vandaag denk ik er weer aan om de hokken open te maken.
Misschien iemand die me kan helpen met twijfelen