Waarom verschonen?
Moderator: Sylvia.
Re: Waarom verschonen?
Ik weet niet echt hoe ik hier een goede vergelijking bij moet maken, maar stel dat jij altijd je behoefte doet in de woonkamer (of jouw eigen kamer) en er is niemand die dit ooit opruimt. Het wordt alleen maar viezer, er komen steeds meer bacteriën en het stinkt verschrikkelijk. Je kan dan wel verwachten dat dat niet heel goed is voor je gezondheid. Je kan er echt heel ziek van worden en jouw hamster dus ook.
En de kooi is inderdaad te klein, het maakt niks uit of al jouw spullen er in passen of niet. Het is onder de minimum maten, dus het is te klein. Ik vind zelf dat de minimum maten nog te wat klein zijn.
En de kooi is inderdaad te klein, het maakt niks uit of al jouw spullen er in passen of niet. Het is onder de minimum maten, dus het is te klein. Ik vind zelf dat de minimum maten nog te wat klein zijn.
OK dus ik had net waarschijnlijk toch wel zijn huis moeten behandelen. Maar zijn gedrag is wel normaal volgens mij maar misschien komt dat door dat hij eraan gewend isLaura12 schreef:Ik weet niet echt hoe ik hier een goede vergelijking bij moet maken, maar stel dat jij altijd je behoefte doet in de woonkamer (of jouw eigen kamer) en er is niemand die dit ooit opruimt. Het wordt alleen maar viezer, er komen steeds meer bacteriën en het stinkt verschrikkelijk. Je kan dan wel verwachten dat dat niet heel goed is voor je gezondheid. Je kan er echt heel ziek van worden en jouw hamster dus ook.
- Hamster Bibi
- Hamsters: Midas
- Leeftijd: 58
- Contacteer:
Ik snap het allemaal niet echt. Is dit een grap ofzo? Ieder dier heeft toch verzorging nodig? 'zijn gedrag is wel normaal' :wat had je dan verwacht? Alleen als hij steeds in zijn viezigheid ligt gaat hij zelf ook stinken en onderkomen. En het kan gaan schimmelen en dergelijke en de hamster kan hierdoor ziekten gaan oplopen.
De kooi is inderdaad te klein. Ik hoop dat je ook een radje hebt om hem in te laten rennen, want hamsters rennen km's per nacht om voedsel te zoeken.
De kooi is inderdaad te klein. Ik hoop dat je ook een radje hebt om hem in te laten rennen, want hamsters rennen km's per nacht om voedsel te zoeken.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)
Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Rip:
[quote="aloif Maar zijn gedrag is wel normaal volgens mij maar misschien komt dat door dat hij eraan gewend is[/quote]
Zijn gedrag is wel normaal? Had je verwacht dat een hamster op zijn achterpootjes gaat staan en roept: "ZEG verschoon mij eens!" ??
Ik vind trouwens als je aan een dier begint en je dan afvraagt waarom je moet verschonen, dat je dan op de verkeerde weg zit.
Zijn gedrag is wel normaal? Had je verwacht dat een hamster op zijn achterpootjes gaat staan en roept: "ZEG verschoon mij eens!" ??
Ik vind trouwens als je aan een dier begint en je dan afvraagt waarom je moet verschonen, dat je dan op de verkeerde weg zit.
Ik wil even zeggen dat ik me aangevallen voel, maar ik hoop dat jullie het niet zo bedoelen. Het is geen grap.Hamster Bibi schreef:Ik snap het allemaal niet echt. Is dit een grap ofzo? Ieder dier heeft toch verzorging nodig? 'zijn gedrag is wel normaal' :wat had je dan verwacht? Alleen als hij steeds in zijn viezigheid ligt gaat hij zelf ook stinken en onderkomen. En het kan gaan schimmelen en dergelijke en de hamster kan hierdoor ziekten gaan oplopen.
- Hamster Bibi
- Contacteer:
Ik heb dit gewoon nog nooit meegemaakt, zo'n vraag. Dit is toch een eerste vereiste waar je aan denkt als je een dier aanschaft. En ja, ik klink aanvallerig, omdat ik nog nooit zo'n vraag heb gezien.
Rip:
Rip:
Mag ik vragen hoe oud je bent? (misschien verduidelijkt dat iets namelijk...)
Haha ik ben 16 jaar oud maar ik ben ook gewoon apart. Ik weet niet of ik dit mag vragen hier maar hoe vaak moet je het enige huis dat mijn Russische dwerghamster heeft verschonen? En mag je daarin ook geurstop op de juiste manier gebruik en?miesje schreef:Mag ik vragen hoe oud je bent? (misschien verduidelijkt dat iets namelijk...)
-
nienke555
- Hamsters: Olly en Sneeuwwitje
- Leeftijd: 25
Ik verschoon mijn kooien 1 x in de 3 weken. Maar als je een kleine kooi hebt moet je wel vaker verschonen, want een kleine kooi wordt sneller vies 
Ik denk dat mijn Russische dwerghamster ook bijzonder schoon is en dat ik daardoor ook zijn kooi niet vaak hoef te verschonen maar ik bedoelde niet kooi maar huis zoals ik het zei ik snap wel dat je het als kooi opvatte.nienke555 schreef:Ik verschoon mijn kooien 1 x in de 3 weken. Maar als je een kleine kooi hebt moet je wel vaker verschonen, want een kleine kooi wordt sneller vies
- Hamster Bibi
- Contacteer:
Waar plast jouw rusje dan? Ik maak de gehele aquarium een keer in de maand schoon. Ook de houten spulletjes doe ik dan (dit is niet perse steeds nodig hoor) en voerbakken en drinkfles. Dan doe ik er nieuw zaagsel in. Mijn rusje plast in haar zandbak . Dit verschoon ik om de drie dagen, maar iedere dag schep ik de plasjes eruit. Haar huis controlleer ik een keer per week, omdat ze er niet in plast. Ik verwijder dan de poepjes en controlleer wat ze heeft gehamsterd, of niets is aan het rotten.
Rip:
Rip:
Naast het rad. En ook in het huis.Hamster Bibi schreef:Waar plast jouw rusje dan? Ik maak de gehele aquarium een keer in de maand schoon. Ook de houten spulletjes doe ik dan (dit is niet perse steeds nodig hoor) en voerbakken en drinkfles. Dan doe ik er nieuw zaagsel in. Mijn rusje plast in haar zandbak . Dit verschoon ik om de drie dagen, maar iedere dag schep ik de plasjes eruit. Haar huis controlleer ik een keer per week, omdat ze er niet in plast. Ik verwijder dan de poepjes en controlleer wat ze heeft gehamsterd, of niets is aan het rotten.
- Hamster Bibi
- Contacteer:
Jah en dan is mijn volgende vraag :maak je dat niet schoon dan?aloif schreef:Naast het rad. En ook in het huis.Hamster Bibi schreef:Waar plast jouw rusje dan? Ik maak de gehele aquarium een keer in de maand schoon. Ook de houten spulletjes doe ik dan (dit is niet perse steeds nodig hoor) en voerbakken en drinkfles. Dan doe ik er nieuw zaagsel in. Mijn rusje plast in haar zandbak . Dit verschoon ik om de drie dagen, maar iedere dag schep ik de plasjes eruit. Haar huis controlleer ik een keer per week, omdat ze er niet in plast. Ik verwijder dan de poepjes en controlleer wat ze heeft gehamsterd, of niets is aan het rotten.
Rip:
Rip:
Huis wel rad niets.Hamster Bibi schreef:Jah en dan is mijn volgende vraag :maak je dat niet schoon dan?aloif schreef:Naast het rad. En ook in het huis.Hamster Bibi schreef:Waar plast jouw rusje dan? Ik maak de gehele aquarium een keer in de maand schoon. Ook de houten spulletjes doe ik dan (dit is niet perse steeds nodig hoor) en voerbakken en drinkfles. Dan doe ik er nieuw zaagsel in. Mijn rusje plast in haar zandbak . Dit verschoon ik om de drie dagen, maar iedere dag schep ik de plasjes eruit. Haar huis controlleer ik een keer per week, omdat ze er niet in plast. Ik verwijder dan de poepjes en controlleer wat ze heeft gehamsterd, of niets is aan het rotten.
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Hoe vaak zou jij de kooi verschonen dan?