1x/maandNimfee schreef:Hoe vaak zou jij de kooi verschonen dan?
Waarom verschonen?
Moderator: Sylvia.
-
nienke555
- Hamsters: Olly en Sneeuwwitje
- Leeftijd: 25
Re: Waarom verschonen?
1x in de maand is niet heel weinig hoor! Ik doe het 1x in de 3 weken/3,5 weken dus dat is ook bijna 1x in de maand 
- Y-loves-hamsters
- Hamsters: Cody
Het hangt er volgens mij maar net vanaf hoe groot de kooi is. Ik heb nu een kooi van 80 cm en die verschoon ik om de week maar als je een aquarium hebt van 1 meter 20 ofzo lijkt me iedere maand ook wel prima.
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Ik verschoon ook maar een keer per maand, soms anderhalve maand.
-
HamsterNation
Misschien zou je een foto kunnen plaatsen van je kooi 
1 keer in de maand is helemaal niet weinig, als je de plashoekjes bijhoudt kan het echt wel! Bij mij is het ook elke 5e week. (kooi 80 x 50)
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
het is ook de vraag wat je onder verschonen verstaat. de hele kooi? met of zonder inrichting? alleen de plashoekjes? hoe maak je het schoon? ook hier heb je veel verschil.
de hele kooi maak ik nooit schoon. de kooi is 160x60cm en heeft een zaagselhoogte van zo 25cm. mijn hamster plast in het looprad en in het zandbad, dat maak ik wel elke week schoon, de rest (zaagsel en inrichting) pas als hij overlijdt of als hij ergens anders een plashoekje in gaat richten.
de hele kooi maak ik nooit schoon. de kooi is 160x60cm en heeft een zaagselhoogte van zo 25cm. mijn hamster plast in het looprad en in het zandbad, dat maak ik wel elke week schoon, de rest (zaagsel en inrichting) pas als hij overlijdt of als hij ergens anders een plashoekje in gaat richten.
groetjes
Melanie
------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
Melanie
- Hamster Bibi
- Hamsters: Midas
- Leeftijd: 58
- Contacteer:
Maar hoe doe je het dan met poepjes? Die geraken toch ook onder het zaagsel?melson schreef:het is ook de vraag wat je onder verschonen verstaat. de hele kooi? met of zonder inrichting? alleen de plashoekjes? hoe maak je het schoon? ook hier heb je veel verschil.
En ik vind ook dat het zaagsel na een maandje minder van samenstelling is geworden: stoffiger.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)
Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Als er op een plek veel poepjes zijn dan haal ik die er uit, anders blijven ze er in. Hier wordt niets stoffiger bij de hamster. Bij de gerbils merk ik dit wel, maar die knagen ook veel meer.
groetjes
Melanie
Melanie
- Haags Hopje
- Leeftijd: 45
- Contacteer:
de spulletjes in de kooi schoon soppen als het vies is of als het stinkt. anders hoeft het niet, doe ik ook niet elke keer als het hok verschoont wordt.
wel maak ik alles schoon wanneer een hamster is overleden of een andere hamster komt in de kooi met dezelfde spulletjes.
wel maak ik alles schoon wanneer een hamster is overleden of een andere hamster komt in de kooi met dezelfde spulletjes.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Ik heb een foto van de kooi hier staat: instagram.com/hatakejiajia. Als je verder naar beneden scrollt zie je de hele kooi.HamsterNation schreef:Misschien zou je een foto kunnen plaatsen van je kooi
is dat je kooi?
Die mag je wel elke week verschonen, die is zo vies..
Jamiesje schreef:is dat je kooi?
Zo op t oog lijkt hij erg klein, maar ik kan t mis hebben, dan zal je de maten moeten doorgeven.
Maar een kleine kooi is uiteraard eerder vies dan een zeer grote
Maar een kleine kooi is uiteraard eerder vies dan een zeer grote