Graag tips voor alaska kooi inrichting!

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
xDaniielleee
Hamsters: Rusje Daisy
Leeftijd: 29

Graag tips voor alaska kooi inrichting!

Bericht door xDaniielleee »

Hooi!

Ik zit te denken om een hamsterkooi Alaska aan te schaffen. Heb op het moment een Savic Martha triple en een Ferplast circus fun aan elkaar gekoppeld met een ferplast lab in het midden hihi. Is een alaska niet te groot voor 1 rusje? En hoe kan ik m nog leuk vullen? :D
Heb er sowieso een Speedy wiel in van zooplus dus dat is wel al vullend, maar nog leuke tips om wat te maken? Foto's en eigen meningen zijn welkom!!!
Dankudanku!

------
Edit
-----
Besloten de Alaska toch maar te kopen hihi en ook gelijk een extra ferplast plateau besteld, 4 wilgenbruggetjes, een zandbakje (had weer een nieuwe nodig) en voerbakje. Ook van plan om nog allerlei hangmatjes te kopen! Iemand tips hoe ik het leuk en uitdagend kan inrichten voor de kleine? Heb ook nog een Speedy loopwiel van zooplus in huis, zo klimwand huisje van karlie(?), grasnestje, houten ton om doorheen te rennen, zo lange hangbrug en ferplast buizen + lab tot mn beschikking. Was ook nog van plan om 2 houten trapjes van zooplus te bestellen van 27cm en nog een extra hangbrug.
Mis ik misschien nog iets voor erin? Wat raden jullie verder aan :D
Wie o wie heeft leuke tips :lol:

Knuffels, Danielle en Daisy
Laatst gewijzigd door xDaniielleee op 27 mar 2016, 22:05, 5 keer totaal gewijzigd.

Groetjes van Danielle en rusje Daisy !
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Tips alaska kooi?

Bericht door Nimfee »

Niets is te groot ;) Ik zou zelfs bijna zeggen dat ik een alaska wat te klein vindt (ik heb teveel spullen die er in kwijt moeten ;) ).
Sprokkeltje
Hamsters: Sprokkel, Splinter,Spijker
Leeftijd: 58

Bericht door Sprokkeltje »

Hoi,

Ik heb voor mijn Sprokkel ook een rusje zelfs een Barney aangeschaft, van een breed en ik meen 45 cm hoog. Een heerlijke hoge bodem bak en een mooi radje . Alleen het huisje heb ik vervangen want dat vond ik niet mooi, ze geniet van de ruimte en is vandaag aan de voorkant er al uitgeklommen en op mijn hand gekropen. Ik zou alleen het hout even behandelen. Ze heeft genoeg te doen door de dingen die er er nog ingeze door mij. Het bakje met chinchilla zand is ook een uitkomst. Dus voor 20 euro meer heb je meer ruimte en mooie kooi. De tralie afstand is maar 7 mm. Veel plezier en succes met beslissen, groet Marion

-- 24 maart 2016 21:54 --

Hoi,

Ik heb voor mijn Sprokkel ook een rusje zelfs een Barney aangeschaft, van een breed en ik meen 45 cm hoog. Een heerlijke hoge bodem bak en een mooi radje . Alleen het huisje heb ik vervangen want dat vond ik niet mooi, ze geniet van de ruimte en is vandaag aan de voorkant er al uitgeklommen en op mijn hand gekropen. Ik zou alleen het hout even behandelen. Ze heeft genoeg te doen door de dingen die er er nog ingeze door mij. Het bakje met chinchilla zand is ook een uitkomst. Dus voor 20 euro meer heb je meer ruimte en mooie kooi. De tralie afstand is maar 7 mm. Veel plezier en succes met beslissen, groet Marion
xDaniielleee

Even het beginbericht aangepast :D
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Graag tips voor alaska kooi inrichting!

Bericht door Nimfee »

Wat ik zou doen is aan de zijkanten karton plakken, of in elk geva de helft, zodat je er een dikke laag bodembedekking in kan doen. Daar kun je b.v. houten tunnels of wc rollen in verstoppen. Een plateau is handig voor b.v. het zand, dan kun je een grote kom gebruiken en daarop zetten.
xDaniielleee

&wat vinden we hier van het idee om een ferplast connector op de alaska te zetten? Doen of zonde? :bloos:
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Niet doen. Niet alleen zonde, maar de tralies van de alaska en de ferplast connector zijn gewoon niet voor elkaar gemaakt, dus er is best een flinke kans dat de kooi dan ontsnappingsgevaar op gaat leveren omdat het niet goed past.
xDaniielleee

Ohh ja, dankje! Verder nog tips? :D
Nona

Bericht door Nona »

De Alaska is flink hoog dus zorg voor voldoende hangmatjes en verdiepingen, maaar daar was je al mee bezig geloof ik :)
Verder is de onderbak dieper dan bijv. de ferplast Mary dus doe er ook vooral een lekker dikke laag bodembedekking in!

Je hebt een dwergje, dus ik hoef je niet m'n gebruikelijke waarschuwing te geven dat 't huisje en 't gat in de verdieping voor een Syr te klein zijn :P Normaal adviseer ik de trap en 't huisje eruit te halen en 't gat in de verdieping te bedekken met de zandbak zodat de hamster niet klem kan zitten. Maar een dwergje kan 't huisje en trapje gewoon gebruiken :)

Ohja en vanwege de dikkere tralies werkt een radje ophangen aan de kooi vaak niet zo goed, maar ik vind radjes aan de tralies toch altijd rammelen dus ik zal altijd een rad op standaard adviseren zoals een Karlie wiel, een Kleindier wiel of een Flying Saucer. Als je een heel actief hamstertje hebt en voldoende plek dan is zowel een Flying Saucer als een staand rad heel leuk, dan kan je hamster afwisselen :) Als je bedenkt dat ze iedere nacht tig km rennen is die afwisseling bieden sowieso wel prettig!
xDaniielleee

Jaa wil ook heel graag een flying saucer 17 cm. Maar ik kan hem nergens meer op voorraad vinden! En verder reageert niemand :o :(
Nona

Bericht door Nona »

Ik dacht dat fretten.nl ze nog heeft?
xDaniielleee

Inderdaad, dankje! Net besteld :lol:
xDaniielleee

Zo! Dit is m! Nog tips? :D

Afbeelding
TrippyHamster

Bericht door TrippyHamster »

meer bodembedekking is mijn tip :D
Plaats reactie