Ik heb hem niet besteld maar zelf uit gezocht in zoozajac, een grote dierenwinkel in duistland. Het stuk hout van Dastan heb ik gewoon in een dierenwinkel bij de aquarium spullen gekocht. Ga daar altijd zeker eens kijken, ze hebben er vaak leuke stukken hout, soms ook mooie grote
Foto van je Hamster Kast topic
Moderator: Sylvia.
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Re: Foto van je Hamster Kast topic
Ja, ze kunnen eronder en erover klimmen
Ik heb hem niet besteld maar zelf uit gezocht in zoozajac, een grote dierenwinkel in duistland. Het stuk hout van Dastan heb ik gewoon in een dierenwinkel bij de aquarium spullen gekocht. Ga daar altijd zeker eens kijken, ze hebben er vaak leuke stukken hout, soms ook mooie grote
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
- Hamster Bibi
- Hamsters: Midas
- Leeftijd: 58
- Contacteer:
Daar ga ik dan eens kijken.
Ik heb net eens gegoogeld op aquarium spullen en zag dat ze ook ipv de stenen wat ik zei hele ornamentjes hebben met op elkaar gestapelde stenen. Kan meteen niet gevaarlijk in elkaar storten.
Ik ga zeker een keer tussen de ornamenten en het hout zoeken!
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)
Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Rip:
- sweetylovesamuelle
- Hamsters: Sweety
@Mona, ja, ik heet Samuelle 
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir
Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
- Liesyousee
- Hamsters: John Snow & Hayley
- Leeftijd: 36
Hai! Dennenappels zijn best oké geloof ik, ideetje gestolen van Hoppinghammy (youtuber).
Mijn hout komt van zooplus.nl. Hele mooie grote stukken, meestal. En inderdaad bij de aquarium afdeling van de dierenwinkel, maar die waren veel duurder dan online bestellen hier.
Gisteren de kooi weer veranderd, na het zien van jullie kasten. Boef was blij! Links een soort mangrove bos gemaakt, en rechts een beetje meer open ruimte. Vind het wel lastig inrichten, 120x60, er past zoveel in!
Mijn hout komt van zooplus.nl. Hele mooie grote stukken, meestal. En inderdaad bij de aquarium afdeling van de dierenwinkel, maar die waren veel duurder dan online bestellen hier.
Gisteren de kooi weer veranderd, na het zien van jullie kasten. Boef was blij! Links een soort mangrove bos gemaakt, en rechts een beetje meer open ruimte. Vind het wel lastig inrichten, 120x60, er past zoveel in!

Lies &
Hond Mila, poes Fanta, syrtje Boef en rus Jon Snow
- Hamster Bibi
- Hamsters: Midas
- Leeftijd: 58
- Contacteer:
Leuk zo! Even gezocht op mangrove hout, maar prijzig zeg!:)
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)
Rip:
Rip:
- Liesyousee
- Hamsters: John Snow & Hayley
- Leeftijd: 36
Klopt! Dit is gewoon de wijnrank 30-40cm die ze ook verkopen.
Mangrove probeer ik na te maken,zoals in expeditie robinson haha.
Mangrove probeer ik na te maken,zoals in expeditie robinson haha.
Lies &
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Mooie ruimte! Ik zou er meer bodembedekking in doen en aan 1 kant proberen verdiepingen in de maken. Ik heb ook van dat mangrove hout, die kun je deels ingraven. Mijj gerbils maken er enorm mooie tunnels mee.
Even een vraagje
Ik heb hier thuis een kastje staan met 2 deuren, als ik die deuren er uit haal en er gaas voor maak zo dat best als hamsterkooi kunnen dienen
Alleen hoe zorg ik dat er wat meer licht in komt en wat doe ik op de bodem, neem aan dat urine door het hout gaat dus er moet iets op...
Ik heb hier thuis een kastje staan met 2 deuren, als ik die deuren er uit haal en er gaas voor maak zo dat best als hamsterkooi kunnen dienen
Alleen hoe zorg ik dat er wat meer licht in komt en wat doe ik op de bodem, neem aan dat urine door het hout gaat dus er moet iets op...
Groetjes Nienke
- Nimfee
- Contacteer:
Heb je misschien een foto van de kast? Ik gebruik zelf allspan, doe daar een dikke laag van in en tot nu toe is de bodem niet vies geworden of iets ingetrokken. Wellicht met lak anders? Ik heb er nog niet mee gewerkt, dus ik kan je daar niet heel goed advies in geven.
-
_mona_
Ik heb me zaterdag nog eens bezig gehouden met alle hokken terug leuk in te richten! Ben zooo happy en de hamsters ook, echt geweldig om te zien
Het is nog niet hoe ik wil, in de toekomst komen er latten zodat er meer bodembedekking in kan, en meerkamerhuisjes voor iedereen. Maar wat ze nu hebben is toch al stukken beter dan op keukenrol wonen he?
Als eerste het hok van Parcival, mijn goud langhaar syrenventje. Hij zit op beukensnippers en cotton comfort omdat andere bodembedekking echt gigantisch in zijn haar blijft hangen en voor klitten zorgt.

Daaronder wonen mijn robo dames Summer en Saffron. Ze hebben een grote zandbak gekregen en vinden die echt fantastisch

Daaronder woont mijn knappe bellieventje Dastan

En in het onderste hok mijn nieuwe syrenmeisje Nimue

Het is nog niet hoe ik wil, in de toekomst komen er latten zodat er meer bodembedekking in kan, en meerkamerhuisjes voor iedereen. Maar wat ze nu hebben is toch al stukken beter dan op keukenrol wonen he?
Als eerste het hok van Parcival, mijn goud langhaar syrenventje. Hij zit op beukensnippers en cotton comfort omdat andere bodembedekking echt gigantisch in zijn haar blijft hangen en voor klitten zorgt.

Daaronder wonen mijn robo dames Summer en Saffron. Ze hebben een grote zandbak gekregen en vinden die echt fantastisch

Daaronder woont mijn knappe bellieventje Dastan

En in het onderste hok mijn nieuwe syrenmeisje Nimue

Groetjes van Mona,
- Nimfee
- Contacteer:
Ziet er leuk uit! Leuk he zo'n grote zandbak voor de robbies
ik merk dat de rusjes het hier ook echt fantastisch vinden. Graven doen ze dan niet, maar het erdoorheen rennen vinden ze erg leuk haha.
-
_mona_
Dank je!
Alleen voor de syren vind ik moeilijk, zo weinig ruimte... ^^ Maar die krijgen op termijn grotere hokken, hopelijk kan ik daar meer mee
De hamsters lijken wel heel happy met de hokken gelukkig
De robo's vinden hun grote zandbak helemaal geweldig ja! Ze zitten er echt constant in. Is ook belangrijk voor hun vacht

De hamsters lijken wel heel happy met de hokken gelukkig
De robo's vinden hun grote zandbak helemaal geweldig ja! Ze zitten er echt constant in. Is ook belangrijk voor hun vacht

Groetjes van Mona,
- Nimfee
- Contacteer:
Haha ik snap je helemaal over de ruimte
ik had hetzelfde probleem met Isa haar traliekooi doen 
Leuke foto van je robbies
Leuke foto van je robbies
-
karlijnlidl
- Hamsters: Beer, Balou, Gin & Tonic ♡
- Leeftijd: 27
zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je van die schuifdeurtjes monteert in een kast? zit er over na te denken een kast te maken, omdat mijn katten Jayla ontdekt hebben
maar snap niks van die deurtjes...
Everybody wants happiness, nobody wants pain,But you can't have a rainbow without a little rain.
slaapzacht lieverds Hammy, Lidl,Taco ,Winnie ,Flash, Destiny, Zazu & Jayla♡
slaapzacht lieverds Hammy, Lidl,Taco ,Winnie ,Flash, Destiny, Zazu & Jayla♡
-
_mona_
Daarvoor heb je U profielen nodig
Best dubbel, dan kan je dus schuifdeurtjes maken. En 1 voor boven en 1 voor beneden. Ook altijd handig om zeker te zien dat je glas even dik is als de u profielen groot zijn, anders zit het glas er los in.
https://www.google.be/search?q=dubbel+u ... QQ_AUIBigB
https://www.google.be/search?q=dubbel+u ... QQ_AUIBigB
Groetjes van Mona,