Hamster maakt klikkend geluid tijdens ademen.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

TrippyHamster

Hamster maakt klikkend geluid tijdens ademen.

Bericht door TrippyHamster »

t
Laatst gewijzigd door TrippyHamster op 21 jul 2020, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Esmeralda
Hamsters: Kuki
Leeftijd: 42

Re: Hamster maakt klikkend geluid tijdens ademen.

Bericht door Esmeralda »

Hoi! Wat bedoel je precies met klikkend? Kan het ook een soort klappertanden zijn? Hamsters maken zo'n geluid als ze nerveus zijn. Dan is er niks om je zorgen over te maken, gewoon kijken wat je kunt doen om hem op z'n gemak te laten voelen. Google maar eens op "klappertanden hamster" misschien is er op YouTube wel een filmpje van te vinden zodat je zelf kan horen of dat het zou kunnen zijn. Loopt er bijv een kat bij jullie thuis dan kan het daarop een reactie zijn, ik noem maar wat.

Als je wel vermoedt dat er iets ergers aan de hand is, dan zou ik tegen jouw moeder willen zeggen dat het niet uitmaakt of het je eerste of je duizendste hamster is, bij huisdieren hebben hoort daar bij dat je ze ook medische hulp geeft als ze dat nodig hebben. Of een DA in een geval als deze iets zou kunnen veranderen vraag ik me wel af.
Mirkku
Leeftijd: 33

Bericht door Mirkku »

Het kan inderdaad een 'normaal' geluid zijn, ik zou het niet nerveus maar 'ontevreden' noemen. Als mijn hamsters niet uit hun hok mogen doen ze het ook wel eens.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
TrippyHamster

Nee als hij ademt dan hoor je zo'n klikkend geluid, daar heb ik op gelet. Alsof hij verkouden is
Mirkku
Leeftijd: 33

Bericht door Mirkku »

Tja, het kán dus inderdaad ook een longontsteking oid zijn. In dat geval moet je echt naar de dierenarts... Misschien kun je een filmpje maken zodat wij het kunnen beoordelen?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
TrippyHamster

Hmm ik heb nog even gelet maar die klikkende geluiden maakt hij niet altijd.....

-- 27 apr 2016 15:28 --

Ik ga het nog even tijd geven totdat ik zeker weet dat die klikkende geluiden er echt altijd zijn, dan ga ik het de dierenarts laten checken. Bedankt!

-- 27 apr 2016 15:31 --

Ik heb hem nu op mijn schoot ( hij was al wakker) en hij maakt nu geen geluiden. Ik vind dit nu best raar, ik ga nog even goed luisteren

-- 27 apr 2016 15:34 --

Ik heb zijn tanden gecheckt en zijn ondertanden zijn best lang. Misschien botsen ze tegen elkaar aan?
Esmeralda

Bericht door Esmeralda »

Hmm nee dat laatste lijkt mij niet logisch als oorzaak..
Misschien is een kort filmpje, met geluid dus, geen slecht idee! Wel t makkelijkst te beoordelen.
TrippyHamster

Hij maakt nu de laatste dagen echt amper die geluiden... Soms hoor ik het nog wel een keer.
TrippyHamster

Hij begint weer te klikken, ik heb een video gemaakt. Hoe moet ik het sturen

-- 03 mei 2016 13:18 --

Esmeralda

Bericht door Esmeralda »

Coole langharige heb je! Goed gelukt dat filmpje. Vlgs mij is het inderdaad precies het klappertandende geluid wat ik hierboven omschreef. Waarschijnlijk vindtie iets spannend, is die een beetje nerveus of misschien ruikt hij iets onbekends. Mijn hamster doet t alleen, heel zachtjes, wanneer ik haar meeneem naar de huiskamer terwijl daar een hond geweest is.
TrippyHamster

OOOHHH (opgelucht) Ik hou serieus van hem (Ookal ben ik een jongen) maar ik snap niet waarom hij zo nerveus is want hij maakt zichzelf schoon en poept altijd op me (dat betekent toch dat ze zich gemakkelijk voelen) dus ik snap het even niet.
Esmeralda

Bericht door Esmeralda »

:-) Jongens hebben ook gevoel toch ;-) Leuk juist dat je van hem houdt. Op t filmpje ziet je hamster er wel ontspannen uit hoor, ik zou me er geen zorgen om maken! Als hij zich wast terwijl die bij je op schoot zit dan is dat wel een compliment ja. Ik weet ook niet waarom je hamster dit geluid maakt..
Stitchy
Hamsters: Patrick en Stitch
Leeftijd: 29

Bericht door Stitchy »

Weet je zeker dat zijn tandjes niet te lang zijn? Eet je hamstertje nog goed? (Dan is er namelijk niks om je zorgen over te maken)
Mijn cavia maakte dit geluidje ook altijd, was een ongelooflijk schuw beestje en had achteraf te lange tandjes waar wij niks meer aan konden doen.
O en een van mijn hamsters maakt altijd van dit soort rare geluidjes van geurtjes zoals geurkaarsen en nagellak haha.
Groetjes van Patrick & Stitch
En onze poes Alaska
TrippyHamster

Zijn ondertanden zijn best lang en zijn boventanden juist best kort
Stitchy
Hamsters: Patrick en Stitch
Leeftijd: 29

Bericht door Stitchy »

De ondertanden zijn altijd wat langer. Zolang hij goed blijft eten is er niks aan de hand met zijn tandjes :)
Groetjes van Patrick & Stitch
En onze poes Alaska
Plaats reactie