Ik heb besloten om mijn opvangrusje zelf te houden omdat hij al oud is en bijterig. Moeilijk te herplaatsen dus. De opvangkooi waar hij in zit is een mini duna. Nu wil ik omdat hij toch blijft een andere kooi voor hem kopen. Ik zat te denken aan een duna fun, maar ik heb gelezen dat je een mini duna ook om kan bouwen naar een duna fun. Hoe kan dat dan want de duna fun heeft toch hele andere afmetingen? Mini duna is volgens webshops 55 x 39 en duna fun 55 x 47. Hoe zit dat precies?
Overigens zijn tips voor een kooi ook welkom. De reden waarom ik aan een duna fun dacht is omdat ik op mijn studentenkamer niet zoveel ruimte heb en de kooi nu op de koelkast staat. Dat vind ik zelf een hele handige plek. De koelkast is 55 x 55 en daarom zoek ik het liefst een kooi die wat vierkanter is, dus vooral dieper en niet per se breder. Als ik dat niet kan vinden koop ik wat anders hoor en maak ik ergens anders wel een plekje voor hem, maar op de koelkast is het handigst omdat ik ook nog een grote alaska voor mijn syr heb staan in mijn kleine studentenhokkie
Het verschil in afmetingen, komt omdat er bij een Duna Fun buizen zitten die meegeteld worden. Het is inderdaad dezelfde kooi, alleen met een traliestuk + buizen ertussen en een extra plateautje.
Als je je mini duna wilt ombouwen, heb je in ieder geval een traliedeel nodig. Ik weet eigenlijk niet of je die ergens los kunt kopen...
Ah zo, daar heb ik niet aan gedacht. Dank jullie wel! Nee dan wordt het geen duna fun voor mij, ik wil echt een kooi met een groter oppervlak maar die wel nog op mijn koelkast past het liefst. Weten jullie een ander model?
Misschien iets in deze richting?: is wel beetje klein maar wel met een mooie diepe bak: https://veeldierenvoordeel.nl/product/7 ... AjS08P8HAQ
Maar misschien past de XL versie ook wel, de onderbak loopt ook nog af naar binnen..