2 hamsters 1 hok
Moderator: Sylvia.
- luccajan
- Hamsters: Patrick en Temmie
- Leeftijd: 25
2 hamsters 1 hok
Hallo allemaal,
mijn hamster kip is woensdag overleden, en omdat mijn moeder het zielig voor mij vond heeft ze als verassing twee rusjes gekocht, en al in één kooi gedaan voor ik thuis kwam van school.
Het zijn beide mannetjes (van één ben ik het niet helemaal zeker) van ongeveer 8 weken oud, en mijn moeder zij dat ze uit hetzelfde nestje kwamen. Ze zij ook dat de dierenwinkel gezegd had dat het kon zolang het hok maar groot genoeg was. Ik maak me toch zorgen omdat ik niet wil dat ze gaan vechten. Moet ik ze bij elkaar houden of moet ik ze scheiden?
oja, en kan het kloppen dat de een groter is dan de ander?
mijn hamster kip is woensdag overleden, en omdat mijn moeder het zielig voor mij vond heeft ze als verassing twee rusjes gekocht, en al in één kooi gedaan voor ik thuis kwam van school.
Het zijn beide mannetjes (van één ben ik het niet helemaal zeker) van ongeveer 8 weken oud, en mijn moeder zij dat ze uit hetzelfde nestje kwamen. Ze zij ook dat de dierenwinkel gezegd had dat het kon zolang het hok maar groot genoeg was. Ik maak me toch zorgen omdat ik niet wil dat ze gaan vechten. Moet ik ze bij elkaar houden of moet ik ze scheiden?
oja, en kan het kloppen dat de een groter is dan de ander?
Gerrit† , Kip†, hamlet†, Patrick en Temmie zijn mijn kleine monsters.
- Jenna
- Hamsters: Lexi en Archimedes
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
Re: 2 hamsters 1 hok
Zeker scheiden! In 99% van de gevallen gaat het fout, en goed fout ook. Helaas geeft de dierenwinkel meestal geen goed advies, zij willen alleen maar zoveel mogelijk verkopen 
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
- Esmeralda
- Hamsters: Kuki
- Leeftijd: 42
Wel lief bedoeld van jouw moeder! Goed dat je t navraagt.
En ja inderdaad scheiden! Wat frustrerend dat het zo vaak fout gaat bij dierenwinkels.. Zij willen inderdaad gewoon verkopen.
Je kunt het er echt beter niet op gokken. (Lees ook de info over dwerghamsters van het LICG, daar wordt het speciaal genoemd).
En ja hoor het kan heel goed dat de een wat groter is dan de ander. Dat gebeurt bij alle diersoorten wel. Vaak zijn de wat dikkere ook de brutalere
En ja inderdaad scheiden! Wat frustrerend dat het zo vaak fout gaat bij dierenwinkels.. Zij willen inderdaad gewoon verkopen.
Je kunt het er echt beter niet op gokken. (Lees ook de info over dwerghamsters van het LICG, daar wordt het speciaal genoemd).
En ja hoor het kan heel goed dat de een wat groter is dan de ander. Dat gebeurt bij alle diersoorten wel. Vaak zijn de wat dikkere ook de brutalere
- luccajan
Bedankt. Ik heb nu geen hok of aquarium vrij dus ga ik er zo een bestellen via internet,(voor 23:00 bestelt morgen in huis
) heeft iemand tips zodat ze vannacht geen ruzie gaan maken? (al gaat het tot nu uitstekend)
- Esmeralda
Als ze op dit moment nog geen ruzie maken kun je t er volgens mij wel op wagen. Ik heb geen glazen bol (ook al zou mijn naam hier missch anders doen vermoeden haha) maar zou t er zelf wel op wagen.
Goed dat je het navraagt! En leuk, dan heb je morgen 2 hamsters en 2 kooien!
Trouwens je zult zien dat als de kleinere apart zit, hij het misschien ook beter gaat doen.
Mocht je er zin in hebben plaats je nog een foto van Jut en Jul?
Goed dat je het navraagt! En leuk, dan heb je morgen 2 hamsters en 2 kooien!
Trouwens je zult zien dat als de kleinere apart zit, hij het misschien ook beter gaat doen.
Mocht je er zin in hebben plaats je nog een foto van Jut en Jul?
- luccajan
hier is een foto de rest plaats in een apart topic in op de foto

de zwarte is Patrick en de witte/beige is Temmie

de zwarte is Patrick en de witte/beige is Temmie
Ik zou het er niet op wagen, verandering van kooi en omgeving kan heel goed aanleiding zijn dat het juist mis gaat.
Heb je een curverbak? voor tijdelijk is dat niet erg, beter dan dat ze elkaar te pakken nemen , zeker als jij er niet bij bent.
Leuke hammies, zeker weten.
Heb je een curverbak? voor tijdelijk is dat niet erg, beter dan dat ze elkaar te pakken nemen , zeker als jij er niet bij bent.
- luccajan
Vanochtend hoorde ik wat gepiep/gekrijs de zwarte wilde niet dat de witte in zijn huisje kwam, nog geen echte ruzie maar wel waren ze wat geïrriteerd. Ik heb meteen de witte in een lege kleding la met wat wc papier gezet. niet heel praktisch, maar inderdaad beter dan dat ze ruzie maken. maar zo'n curverbak is een goed idee, die kan in tenminste vullen met wat corbo zonder dat mijn hele kamer onder die korrels komt te zitten.Romy S schreef:Ik zou het er niet op wagen, verandering van kooi en omgeving kan heel goed aanleiding zijn dat het juist mis gaat.
Lief van je moeder dat ze met hamsters aankomt haha!
Op mijn stage hebben ze ook al een jaar 2 rusjes samen zitten. Ze slapen altijd samen maar je hoort ook regelmatig gekrijs uit het hok. In de lessen die ik geef zeg ik altijd dat hamsters solitair zijn en dit geen beste vriendjes zijn zodat de leerlingen wel weten dat ze normaal gesproken niet samen kunnen. Ik raad het dan ook niemand aan.
Op mijn stage hebben ze ook al een jaar 2 rusjes samen zitten. Ze slapen altijd samen maar je hoort ook regelmatig gekrijs uit het hok. In de lessen die ik geef zeg ik altijd dat hamsters solitair zijn en dit geen beste vriendjes zijn zodat de leerlingen wel weten dat ze normaal gesproken niet samen kunnen. Ik raad het dan ook niemand aan.
Edje ~
- Esmeralda
Wat goed Luccajan dat je ze uit elkaar gehaald hebt daarom! Ik kom een beetje terug op wat ik zei over die eerste nacht. Wat Romy S zegt is zo, juist een nieuwe omgeving kan ervoor zorgen dat de een de ander de tent uit gaat vechten. Wanneer komt het andere hok? Heb je wel goed gecheckt dat die la niet aan de voor- en zijkanten, maar ook aan de achterkant hoog genoeg is zodat ie er niet uit kan? Hij zit nu toch niet dag en nacht in het donker hoop ik :-/
ik zou het inderdaad niet gokken, zelfs met een heel groot hok is de kans groot ( in de dieren winkel gaat het wel goed omdat ze nog jong zijn maar na een aantal weken worden ze ook gescheiden)