Grote ren voor binnen...

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
mandy8

Grote ren voor binnen...

Bericht door mandy8 »

Hoi!

Wij hebben sinds een paar weken een Syrische hamster en hij is nog niet uit de kooi geweest.
Wel met de kooi schoonmaken, in een transportbakje (vindt hij trouwens reuze interessant) maar niet om
te spelen. Nu lijkt een ren met van die hekjes wel makkelijk maar die zijn allemaal te klein om zelf in te zitten.
Het lijkt mij leuker als mijn dochter of ik er rustig bij kunnen zitten :D Kan iemand mij vertellen of deze bestaan?
Of misschien een ander alternatief? Als ik hem in de slaapkamer loslaat gaat hij denk ik achter het bed zitten....

Groetjes,
Sandra

Ayla_
Hamsters: 3
Leeftijd: 28

Re: Grote ren voor binnen...

Bericht door Ayla_ »

Vaak kunnen ze makkelijk uit zo'n ren klimmen, tenzij je er zelf eentje maakt, waar geen openingen of grip op zit, gewoon gladde wanden dus. Misschien heb je een stel dozen om een deel van een kamer af te sluiten? Dat kun je ook zo groot maken als je wilt.
Wat ik zelf doe, ik laat ze door de badkamer rennen (als die niet nat of vies is, natuurlijk). Zat ruimte en je kunt ze eventjes alleen laten of erbij gaan staan. Wel opletten dat ze niet onder de deur of door gaten kunnen ontsnappen.
Esmeralda
Hamsters: Kuki
Leeftijd: 42

Bericht door Esmeralda »

Hoi Sandra! Ik laat mijn hammie ook regelmatig in huis loslopen. Maar ik heb ook een ren!

Van de bouwmarkt en kostte me ergens tussen 10 en 15€.
Je koopt 4 dunne houtpanelen of platen hoe noem je dat :). Ik heb er 4 van 50cm x 1.20m. En dan laat je er daar in elke plank 2 inkepingen zagen tot aan de helft. Dan schuif je ze zo in elkaar en klaar is Kees! Ik zet er altijd veel spullen in waar ze zich mee kan vermaken (karton is altijd goed) maar ook een zandbakje. Dan plast ze altijd daarop. Ook een groot stuk tafelzeil eronder is handig.
Erbij weglopen kan nog niet echt, want syren kunnen best hoog springen. Geen 50 cm maar die rand halen ze wel als ze ergens op gaan staan.
Verder zou ik wel adviseren om hem elke dag uit de kooi te halen, anders wordt het tam maken nog erg lastig!
Mocht je een foto willen zien van mijn ren dan stuur maar even een PB.
Super hamster fan
Hamsters: Fenna

hamster speelgoed

Bericht door Super hamster fan »

Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn hamster
Mijn hamster is nog al erg ondeugend daarom wilde ik haar in een joggingbal laten lopen maar die beet ze al gelijk stuk en toen las is de slechte reacties op internet van die ballen
Nou wil ik natuurlijk super graag dat ze nog wel haar energie kwijt kan, natuurlijk wil ik graag een ren voor haar kopen maar ik denk dat ze eruit kan klimmen. Hebben jullie nog tips hoe ik het dan nu zou moeten doen met de hamster?

Alvast bedankt voor de reacties
Esmeralda
Hamsters: Kuki
Leeftijd: 42

Bericht door Esmeralda »

Hoi! Je kunt je hamster in een veilige ruimte laten loslopen waar die echt niet weg kan, badkamer bijvoorbeeld.
En anders is dit een goede optie! 4 multiplex platen van de bouwmarkt, in elke plaat laat je 2 inkepingen zagen tot de helft en dan schuif je ze zo in elkaar. Deze zijn 1.20 x 50 cm en die hoogte heb je wel nodig want syren kunnen goed springen!

http://a68.tinypic.com/2lln2oo.jpg

-- 26 jun 2016 09:15 --

Is bovendien niet duurder, denk juist goedkoper dan de rennetjes die je online koopt en waar ze vaak makkelijk uit klimmen.

-- 26 jun 2016 10:56 --

Bij deze een foto van 1 paneel, op veler verzoek :)

http://a66.tinypic.com/2s93h4o.jpg

Ik zag wel dat ik me in de hoogte vergist heb. Ze zijn 40 cm hoog, niet 50. Lager dan 40cm zou ik niet doen voor een syr.
Angelinah
Hamsters: Momenteel geen
Leeftijd: 22

Bericht door Angelinah »

Leuk idee Esmeralda!! :oke:
Mens: Angelina
Hamster: Momenteel geen

Rust zacht Dommeltje ♥
Rust zacht Snowy ♥
Rust zacht lieve Balou (20-04-2016 - 23-01-2018) Ik ga je missen x
Rust zacht Gijsje, mijn schatje (17-01-2018 - 17-10-2018) x
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: hamster speelgoed

Bericht door Nimfee »

Super hamster fan schreef:Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn hamster
Mijn hamster is nog al erg ondeugend daarom wilde ik haar in een joggingbal laten lopen maar die beet ze al gelijk stuk en toen las is de slechte reacties op internet van die ballen
Nou wil ik natuurlijk super graag dat ze nog wel haar energie kwijt kan, natuurlijk wil ik graag een ren voor haar kopen maar ik denk dat ze eruit kan klimmen. Hebben jullie nog tips hoe ik het dan nu zou moeten doen met de hamster?

Alvast bedankt voor de reacties
Zie de tips van Esmeralda, daar heb je echt iets aan en kan je hamster niet uitklimmen.

wat bedoel je met een joggingsbal? Ik hoop toch niet een loopbal oid waar ze in zo'n bal zitten?
Super hamster fan
Hamsters: Fenna

Bericht door Super hamster fan »

Super bedankt voor de tips :D :D
esmeralda nee geen joggingbal maar zo'n looprad ik had me er even in vergist
Simone45

Bericht door Simone45 »

Wat een goed en mooi idee Esmeralda :)
sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle »

@ Super hamster fan Een rad moet wel altijd tot hun beschikking staan. ;)
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
Plaats reactie