Syr ( ander soort ) aanhankelijker dan rusje?
Moderator: Sylvia.
-
Dominature
- Hamsters: Kenai
Syr ( ander soort ) aanhankelijker dan rusje?
Goedemorgen hammielovers.
Ik heb een vraagje.
Vaak zie ik mensen met Syrtjes ( en andere soorten ) die lekker aanhankelijk zijn en willen knuffelen.
Mijn rusje daarintegen vind het niet heel erg als ik hem uit de bak haal, maar wil toch vaak graag weer terug.
Hij zal ook niet zelf om aandacht vragen, ik moet hem altijd lokken.
Ik haal hem wel elke dag even uit de bak, maar zodra ik merk dat hij terug wil zet ik hem terug ( Dit is vaak al na een minuutje of zo ).
Kan het zo zijn dat syrtjes ( of andere soorten ) gewoon aanhankelijker zijn dan rusjes?
Of heb ik gewoon echt een heel solitair beestje?
Groetjes!
Ik heb een vraagje.
Vaak zie ik mensen met Syrtjes ( en andere soorten ) die lekker aanhankelijk zijn en willen knuffelen.
Mijn rusje daarintegen vind het niet heel erg als ik hem uit de bak haal, maar wil toch vaak graag weer terug.
Hij zal ook niet zelf om aandacht vragen, ik moet hem altijd lokken.
Ik haal hem wel elke dag even uit de bak, maar zodra ik merk dat hij terug wil zet ik hem terug ( Dit is vaak al na een minuutje of zo ).
Kan het zo zijn dat syrtjes ( of andere soorten ) gewoon aanhankelijker zijn dan rusjes?
Of heb ik gewoon echt een heel solitair beestje?
Groetjes!
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 34
Re: Syr ( ander soort ) aanhankelijker dan rusje?
Dat hangt gewoon heel hard van de hamster zelf af. Ik heb ontzettend aanhankelijke, knuffelige russen gehad die niets liever deden dan plat op mijn hand te liggen, maar ik heb er ook gehad die veel liever gewoon op zichzelf bezig waren en helemaal niet opgepakt wilde worden, en ik heb er ook gehad die gewoon veel te actief waren om stil te zitten.
Zelfde bij syren, sommige zitten heel graag op mijn handen en blijven lekker op mijn schoot zitten. Maar de meeste vinden onderzoeken en rondcrossen véél fijner.
Zelfde bij syren, sommige zitten heel graag op mijn handen en blijven lekker op mijn schoot zitten. Maar de meeste vinden onderzoeken en rondcrossen véél fijner.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
-
Dominature
- Hamsters: Kenai
Okidoki dank je.
Had al zo'n vermoeden, maar dacht ga het toch eens vragen
Had al zo'n vermoeden, maar dacht ga het toch eens vragen
- Esmeralda
- Hamsters: Kuki
- Leeftijd: 42
Ik heb geen ervaring met Rusjes maar heb nu Syr nummer 4. En stuk voor stuk zijn het ontzettende aandacht vragers! Ik vind ze wel heel mensgericht. En inderdaad stilzitten is er meestal niet bij, liever rondrennen. Maar wel ook ondertussen bij je komen of je als klimrek gebruiken 
- midnightflower
- Leeftijd: 34
Zoals eerder gezegd hangt het gewoon heel erg af van de karaktertjes
Persoonlijk heb ik wel het idee dat Syrtjes een wat meer uitgesproken 'persoonlijkheid' hebben en wat mensgerichter zijn.
Ik merk niet heel veel verschil tussen rusjes en syren, mijn rus en syr waren allebei even mensgericht en enorme aandachttrekkers. Wel vond ik mijn rus iets drukker, mijn syr blijf vaak lang op dr achterpoten staan en rent wat rustiger door de kooi dan mijn rus dat deed. Die stond nooit op dr achterpoten en had in 5 seconden een rondje in zijn kooi (duna fun) gerent
Groetjes van:
Mens: Femke
Rus: Izzy
In memoriam: Pimmetje (02-08-2013 - 20-10-2015) en Jimmy <3 (14-08-2015 - 06-06-2017)
Mens: Femke
Rus: Izzy
In memoriam: Pimmetje (02-08-2013 - 20-10-2015) en Jimmy <3 (14-08-2015 - 06-06-2017)
- SabrinaFaasse
Ik zelf heb 2 keer een rusje gehad en 3 keer een syr ik merkte wel verschil mijn rusjes waren meer springerig rondrennen klimmen enzo maar mijn syren waren meer knuffel achtiger vooral het syrtje wat ik nu heb houdt er enorm van om gewoon op mijn hand geaait te worden
- xDenies
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
Ik heb hier momenteel één syr en ruim 19 russen. Mijn russen worden wakker als ze iets horen en komen nieuwsgierig kijken, willen aangehaald worden zijn rustig op schoot.
Met geluk zie ik mijn Syr ééns in de zoveel tijd haha. Hij heeft ook echt wel een walhalla als kooi maar dat terzijde, ik zie hem nooit. Als hij er wel is laat hij zich goed oppakken maar loopt wel flink door op schoot.
Dus ik denk dat deze mening bij ieder verschillend zal zijn!
Met geluk zie ik mijn Syr ééns in de zoveel tijd haha. Hij heeft ook echt wel een walhalla als kooi maar dat terzijde, ik zie hem nooit. Als hij er wel is laat hij zich goed oppakken maar loopt wel flink door op schoot.
Dus ik denk dat deze mening bij ieder verschillend zal zijn!
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
- Liesyousee
- Hamsters: John Snow & Hayley
- Leeftijd: 37
In mijn ervaring verschilt het vooral per diertje, maar;
De rusjes die ik heb gehad waren een stuk dapperder en onverschrokken. Vanaf dag 1 over je hand heen rennen en vooral zorgelozer. Knuffelig waren ze allemaal.
De syrtjes die ik heb gehad waren stuk voor stuk ontzettend mens gericht, wilden savonds het liefst overal bij zijn of het ten minste goed kunnen zien. Toch waren ze altijd iets meer bedachtzaam dan de rusjes, iets voorzichtiger in contact met mensen.
Ik heb geloof ik geluk gehad met de beestjes, allen zeer aanwezig en zichtbaar
De rusjes die ik heb gehad waren een stuk dapperder en onverschrokken. Vanaf dag 1 over je hand heen rennen en vooral zorgelozer. Knuffelig waren ze allemaal.
De syrtjes die ik heb gehad waren stuk voor stuk ontzettend mens gericht, wilden savonds het liefst overal bij zijn of het ten minste goed kunnen zien. Toch waren ze altijd iets meer bedachtzaam dan de rusjes, iets voorzichtiger in contact met mensen.
Ik heb geloof ik geluk gehad met de beestjes, allen zeer aanwezig en zichtbaar
Lies &
Hond Mila, poes Fanta, syrtje Boef en rus Jon Snow
Hond Mila, poes Fanta, syrtje Boef en rus Jon Snow
-
sneeuwvlok
- Hamsters: Mormel
Mijn ervaring is echt dat het aan het beestje zelf ligt. De meeste rusjes die ik had werden ook overdag wakker en vroegen echt om aandacht, maar heb er ook gehad die dat niet deden. Zelfde bij syren: heb er een gehad die bij het minste geluidje bij je wilde zitten, maar heb er nu een die geregeld geduldig wacht totdat mijn nachtlampje uit is voordat hij zich 's avonds laat zien/horen.
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Ik zie weinig verschil. Ik heb nog maar twee syren gehad, mijn vorige syr was een verhaal apart en mijn huidige syr heeft haar buien. Nu kies ik ook meestal niet de makkelijkste uit. Maar ook bij de rusjes is het heel verschillend. Sommigen zijn makkelijk tam te krijgen, anderen juist weer niet. Wat mij betreft ligt het vooral aan het karakter. Dat geeft wel de doorslag of je hamster het leuk vindt om 'met je om te gaan'. Sommigen vinden een beetje voeren in de bak wel prima terwijl de ander graag eruit gaat en echt aandacht voor je heeft.
Ik heb wel veel rusjes gehad, zeker meer dan 10, dus daarin kan ik wel aangeven dat het verschilt. Ze kwamen van fokkers, dierenwinkels, opvangcentra en marktplaats.
Ik merk wel dat syren wat 'rustiger' qua gedrag zijn. Rusjes zijn een stuk sneller, beweeglijker dan syren. Maar dat maakt syren niet per se tammer oid.
Ik heb wel veel rusjes gehad, zeker meer dan 10, dus daarin kan ik wel aangeven dat het verschilt. Ze kwamen van fokkers, dierenwinkels, opvangcentra en marktplaats.
Ik merk wel dat syren wat 'rustiger' qua gedrag zijn. Rusjes zijn een stuk sneller, beweeglijker dan syren. Maar dat maakt syren niet per se tammer oid.
Ligt inderdaad aan de hamster. Ik heb een rusje (2 jaar en 8 maanden!) en een Syrtje. Mijn Syr wilt ALTIJD aandacht. Mijn Rusje was ook van de aandacht toen ze jonger was. Nu slaapt ze veel. Maar als ze wakker is kijkt ze wel altijd even omhoog (om vervolgens in haar zandbadje te rollen als ik haar terug zet...).
Kinji (vorige Rusje) vond het niet echt heel fijn om gepakt te worden.
Kinji (vorige Rusje) vond het niet echt heel fijn om gepakt te worden.