Ik denk dat de angst voor bijten niet nodig is. De meeste hamsters bijten als ze al eerst op een andere manier hebben geprobeert jou af te weren. Aan jouw hand snuffelen is onschuldige nieuwsgierigheid en de enige manier om die angst de baas te worden is om rustig te blijven staan en jouw hand niet terugtrekken. Zelfs als de hamster alleen maar met de tandjes over jouw vinger schraapt is dat nog geen bijten, eerder nieuwsgierigheid.
Overigens begrijp ik deze terughoudendheid wel hoor. Toen ik nog niet zo veel begreep als nu was ik ook nog wat onzeker. Sommige hamsters uit de opvang waar ik hem vandaan had kwamen meteen op m'n hand af en proeften aan m'n vingers, maar beten niet. Ik vond ze toen net even iets te enthousiast, dus toen koos ik Dukat uit, want die was wat rustiger.
Maar nogmaals de hamsters die wat extraverter waren, zijn ook lief en helemaal geen bijters. Ik was nog een keer naar die opvang geweest om ze te helpen met het maken van wat foto's van die hamsters.
HELP! Ik ben bang!
Moderator: Sylvia.
-
_pleunvdbg_
- Hamsters: Donnie
- Leeftijd: 23
Re: HELP! Ik ben bang!
Vandaag heeft Frodo me dus 'gebeten' wat overigens helemaal geen pijn deed. Ik denk dat dat dus het schrapen is. Ik schrok er wel een beetje van maar minder dan ik zou denken. Waar ik echt bang voor ben is het doorbijten, het blijft toch eng maar het probleem ligt denk ik meer bij mij dan bij Frodo..Dukat schreef:Ik denk dat de angst voor bijten niet nodig is. De meeste hamsters bijten als ze al eerst op een andere manier hebben geprobeert jou af te weren. Aan jouw hand snuffelen is onschuldige nieuwsgierigheid en de enige manier om die angst de baas te worden is om rustig te blijven staan en jouw hand niet terugtrekken. Zelfs als de hamster alleen maar met de tandjes over jouw vinger schraapt is dat nog geen bijten, eerder nieuwsgierigheid.
Overigens begrijp ik deze terughoudendheid wel hoor. Toen ik nog niet zo veel begreep als nu was ik ook nog wat onzeker. Sommige hamsters uit de opvang waar ik hem vandaan had kwamen meteen op m'n hand af en proeften aan m'n vingers, maar beten niet. Ik vond ze toen net even iets te enthousiast, dus toen koos ik Dukat uit, want die was wat rustiger.
Maar nogmaals de hamsters die wat extraverter waren, zijn ook lief en helemaal geen bijters. Ik was nog een keer naar die opvang geweest om ze te helpen met het maken van wat foto's van die hamsters.
sorry voor mijn late reaktie
maar maak mijn syrtjes niet handtam
neem ze nooit in mijn handen
kan hier toch niet
heb een paar honden die ze erg graag pakken
en heb dus al erg agressieve hamsters als ze bij mij komen
wel pakken ze eten aan uiteindelijk en babbel wat af tegen ze
ze krijgen hier de rust die ze niet in een dierenzaak hebben
waar iedereen maar tegen de ruitjes tikt
de vorige gromde en krijste zelfs als je maar in de buurt kwam
is wel heel rustig geworden bij mij
was ook helemaal dol op die hamster helaas stierf ze aan een tumor
mijn robotjes zijn wel handtam
maar maak mijn syrtjes niet handtam
neem ze nooit in mijn handen
kan hier toch niet
heb een paar honden die ze erg graag pakken
en heb dus al erg agressieve hamsters als ze bij mij komen
wel pakken ze eten aan uiteindelijk en babbel wat af tegen ze
ze krijgen hier de rust die ze niet in een dierenzaak hebben
waar iedereen maar tegen de ruitjes tikt
de vorige gromde en krijste zelfs als je maar in de buurt kwam
is wel heel rustig geworden bij mij
was ook helemaal dol op die hamster helaas stierf ze aan een tumor
mijn robotjes zijn wel handtam
-
MaudUnicorn
- Hamsters: Henk Amanda de tweede
- Leeftijd: 22
Ja dat heb ik ook! Henk schraapte met haar tanden langs mijn handen ik schrik Heel erg. Ik ben dan zo gestrest. Mijn vader helpt me. En aks Henk wakker is ga ik het gewoon nog een keer proberen!
Schrapen met de tanden lijkt eng omdat je niet weet of de hamster dan in bijten overgaat.
Dat is de angst tenminste. Logisch.
Maar schrapen met de tanden is onschuldig. Het is normaal gedrag dat hoort bij nieuwsgierigheid.
Dat een hamster alsnog bijt, nadat het eerst met de tanden schraapt komt niet vaak voor.
Meestal zal een hamster die met de tanden over jouw hand/vingers schraapt daarna snuffelen en/of doorlopen.
Dat is de angst tenminste. Logisch.
Maar schrapen met de tanden is onschuldig. Het is normaal gedrag dat hoort bij nieuwsgierigheid.
Dat een hamster alsnog bijt, nadat het eerst met de tanden schraapt komt niet vaak voor.
Meestal zal een hamster die met de tanden over jouw hand/vingers schraapt daarna snuffelen en/of doorlopen.
-
MaudUnicorn
- Hamsters: Henk Amanda de tweede
- Leeftijd: 22
_pleunvdbg_ schreef:Hah, ik heb kuit het probleem dat mijn hamster wel naar me toe komt alleen durf ik hem ng niet op mijn handen te nemen omdat ik bang ben dat hij bijt..MaudUnicorn schreef:Ja, dat ben ik wel van plan Romy S! Henk heeft gisteren al van mij hand gegeten! Maar is er nog niet op aan staan. Aan is met mijn hand (wel gewassen) in de kooi kom schiet hij vaak weg, maar als ik blijf rustig met mijn hand in de kooi blijf. Kom hij vanzelf naar mij toe!![]()
Ik raak altijd in paniek als hij aan mijn hand en vingers snuffelt. Er vervelend maar ik ben erg bang dat hij me hard bijt..![]()
Heb jij dat niet?
In ieder geval, ik denk dat hij wel zal wennen, veel succes!
Heb ik zeker! Precies dat zelfs! Gisteren schraapte Henk langs mijn vingers. Echt al mijn moed is weer weg
-- 13 dec 2016 07:42 --
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Waarom doe je geen handschoenen om? Of gebruik je een washandje? Dat doe ik ook als ik een hamster niet zo vertrouw. Geeft mij wat meer vertrouwen