Ik heb jullie hulp nodig!
Ik heb 17 (!) rusjes opgevangen. Ja. 17. Lang verhaal kort: Ik stuin soms op marktplaats en nu zag ik in mijn woonplaats iets in de trant van: 7 hamsters, svp zo snel mogelijk ophalen, liefst tegelijk.
Gelijk een mailtje gestuurd, dat ik in elk geval kon helpen met op geslacht scheiden, ik kon langskomen.
maar weer even samenvatting, want het is al laat: niet alleen dit iets te oude nestje (zo'n 8 weken oud) was 'over', er waren NOG 2 oepsnestjes... Deze waren wel iets jonger maar zagen er niet lekker uit. Sommigen heel klein, 1 dode half-opgegeten hamster in de kooi... :'( Dus die mocht ik ook wel meenemen. Die waren jong genoeg dat ze gewoon samen gezet konden worden, ik schat ze op een week of 3-4. De moeders zagen er ook niet lekker uit maar die mochten niet mee, dus die zijn daar achtergelaten. Alles zit daar nu in een (te kleine) kooi, en mochten de vrouwen weer nestjes krijgen dan nemen de mensen contact met me op. Ze waren blij dat ik er was en zijn 'gewoon' slachtoffer geworden van Zo&zo in Ede die ze allerlei koppeltjes heeft gegeven (er zitten ook nog 2 syren samen in 20 x 30 kooi, meer dan advies kon ik daar helaas niet geven!
MAAR NU!

Word jij mijn nieuwe baasje?
Alle andere foto's doen het dus echt totaal niet...
Sorry als ik eigenlijk geen 'reclame' mag maken in een post, maar ik denk dat velen toch graag foto's zien!
Ik heb:
NESTJE 1+2,
wildkleur klein
man iiiiii (6 gereserveerd)
vrouw i (1 gereserveerd)
pearl geel
vrouw i (gereserveerd)
pearl blauw
vrouw i (gereserveerd)
NESTJE 3 (ouder):
pearl
man ii (2 gereserveerd)
vrouw i (gereserveerd)
wildkleur
man iii (3 gereserveerd)
vrouw ii (2 gereserveerd)
Mijn vraag aan jullie is nu: wie heeft er plek voor de mannen van nestje 3, deze moeten echt zo snel mogelijk uit elkaar en ik heb hier de plek noch de kooien voor.
In de nabije toekomst als de kleintjes een paar weken zijn aangesterkt en apart moeten van elkaar, en als de vrouwen zeker NIET zwanger zijn, heb ik jullie hulp weer nodig, dan zoekt de rest ook huisjes!
Oh en duimen jullie alsjeblieft mee dat de kleinsten het ook redden? Dat ze niet zo opgegeten eindigen als hun zusje/broertje...?
En ook: deel dit topic! Zorg dat er straks te weinig rusjes zijn voor de vele nieuwe huisjes. Help mij alstublieft!!
Rusjes ophalen zal makkelijk kunnen in zowel Wageningen (daar zijn ze nu) als Amersfoort, en in overleg omgeving Wieringerwerf (alleen op moment dat ik daar ben, waarschijnlijk 26 augustus!) Ook hebben al mensen aangeboden hamstertaxi te kunnen zijn, waarvoor dank!
Bedankt allemaal!
Reserveringslijst (ook voor mezelf om bij te houden)
- Jarinka (fb): 1 (pearl man) V
- Dukat (hf): 1 ter opvang (man) V
- Laura 1 V
- Nadine & Danny: 1 (wildkleur man) V
- Annabel: 1 (man) 23 aug V
- Wijnand: 2 (wildkleur man), 26 aug V
- Tara-lynn: 1 man (?) 1 sept v
- Jose (fb): 1 (wildkleur man), 3 sept V
- Suzanne (fb): 1, 3 sept V
- Carien: 1 (fb) (pearl man), 3 sept V
- xAnnick (hf): 1 (pearl vrouw) 7 sept V
- Melson (hf): 1 (wildkleur vrouw) 16 sept? V
- Mama: 1 V
- Ik: (wildkleur vrouw, Sametti) <3 V
- Victor (fb): wildkleur vrouw V
- S. ? < wilde geen grotere kooi kopen.
- A. ? < wilde een koppel.
- Christina: ?
- Aloysius: ? < toch geen tijd voor een hamster
- Gina: ? < mag niet van de huisbaas
- Zheng: ? < bleek op zoek naar cavia's ... Arme cavia's
- Ilona: ? < heeft een andere geadopteerd
- Aniek: < toch geen interesse
Totaal 'weg (echt weg of definitief gereserveerd): 16 vd 17 (of 17 van de 22)
2e en 3e nestje:
4 x wildkleur, 1 x pearl, 4x blauwwildkleur. Mogen verhuizen op 22 september:
Danielle J. (fb): pearl dame
Tanischa (fb): blauwwildkleur dame