Hamster slaapt alleen maar
Moderator: Sylvia.
-
julienne1106
- Hamsters: Puk
- Leeftijd: 28
Hamster slaapt alleen maar
Hallo iedereen,
Mijn goudhamster Puk is op dit moment ruim 2,5 jaar oud. De laatste tijd slaapt hij meer, wat mij ook logisch lijkt gezien zijn leeftijd. Maar nu de laatste dagen is het wel erg extreem. Hij ligt alleen nog maar in zijn huisje te slapen. Wanneer ik heb voorzichtig wakker maak, blijft hij ook liggen en doet hij de oogjes amper open. Wel pakt hij eten aan en wanneer ik de drinkfles voor hem houd, drinkt hij hieraan. Kan dit met de temperatuur te maken hebben? Of denken jullie dat dit ouderdom is? Ik weet niet of hij ‘s nachts nog uit zijn huisje is geweest. Om hier achter te komen, heb ik wat lekkers neergelegd. Even afwachten of het er morgen nog ligt...
Mijn goudhamster Puk is op dit moment ruim 2,5 jaar oud. De laatste tijd slaapt hij meer, wat mij ook logisch lijkt gezien zijn leeftijd. Maar nu de laatste dagen is het wel erg extreem. Hij ligt alleen nog maar in zijn huisje te slapen. Wanneer ik heb voorzichtig wakker maak, blijft hij ook liggen en doet hij de oogjes amper open. Wel pakt hij eten aan en wanneer ik de drinkfles voor hem houd, drinkt hij hieraan. Kan dit met de temperatuur te maken hebben? Of denken jullie dat dit ouderdom is? Ik weet niet of hij ‘s nachts nog uit zijn huisje is geweest. Om hier achter te komen, heb ik wat lekkers neergelegd. Even afwachten of het er morgen nog ligt...
1 Goudhamster Puk
-
Goudhamster Hammie
- Hamsters: Lilly
Re: Hamster slaapt alleen maar
Heeft hij verder geen andere rare symptomen? Mijn oude goudhamster is ingeslapen vanwege natstaart. De vroege symptomen waren bij haar: heeel veel slapen, bijna nooit uit haar hokje komen, wel eten maar niet drinken en de poep was heel hard en groot! Groter dan normaal is voor een goudhamster. Die van mij was 7 weekjes en is waarschijnlijk te vroeg bij de moeder weggehaald. Ik kocht haar in de dierenwinkel.
Aangezien jou hamster een stuk ouder is kunnen het ook ouderdomsverschijnselen zijn. De symptomen die ik hierboven beschreef waren voor haar de vroege symptomen voor natstaart. Mocht jouw hamster deze symptomen ook hebben, neem dan op tijd maatregelen. Ik kende de vroege symptomen namelijk niet goed.
Ik was er ook niet zeker van of ze 's avonds wel actief was. Dus ik deed ook dat soort dingen om het te testen.
Pas op dat ze niet uitdroogt! Wij hebben haar proberen te redden door met een spuit een mix van zeer uitgedunde brinta en water te geven (de brinta was heel waterig).
En de ontlastig ging van grote droge abnormale keutels naar diaree.
Natuurlijk hoop ik niet dat jou hamster dit ook heeft. Ik vermoed dat het ouderdomsverschijnselen zijn, maar let hier wel op. Natstaart komt bij iedere goudhamster op een andere manier voor, maar misschien dat je hiermee eventueel maatregelen kunt nemen voor het te laat is als je al deze symptomen herkent.
Als je echt twijfelt over de gezondheid van je hamster kun je ook nog even naar de DA bellen.
Aangezien jou hamster een stuk ouder is kunnen het ook ouderdomsverschijnselen zijn. De symptomen die ik hierboven beschreef waren voor haar de vroege symptomen voor natstaart. Mocht jouw hamster deze symptomen ook hebben, neem dan op tijd maatregelen. Ik kende de vroege symptomen namelijk niet goed.
Ik was er ook niet zeker van of ze 's avonds wel actief was. Dus ik deed ook dat soort dingen om het te testen.
Pas op dat ze niet uitdroogt! Wij hebben haar proberen te redden door met een spuit een mix van zeer uitgedunde brinta en water te geven (de brinta was heel waterig).
En de ontlastig ging van grote droge abnormale keutels naar diaree.
Natuurlijk hoop ik niet dat jou hamster dit ook heeft. Ik vermoed dat het ouderdomsverschijnselen zijn, maar let hier wel op. Natstaart komt bij iedere goudhamster op een andere manier voor, maar misschien dat je hiermee eventueel maatregelen kunt nemen voor het te laat is als je al deze symptomen herkent.
Als je echt twijfelt over de gezondheid van je hamster kun je ook nog even naar de DA bellen.
-
julienne1106
Ik heb gezien dat hij wat voer vannacht gepakt heeft. Hij is dus uit zijn holletje geweest. Wanneer ik de waterfles bij hem houdt, blijft hij drinken totdat ik hem weghaal (kan door de warmte komen). Maar goed dat je het even aangeeft. Ik heb natstaart (waarschijnlijk) als eens meegemaakt bij een andere hamster (van 8 maanden). Ik denk dat dit ouderdom is en misschien door de warmte verergerd... voor de rest merk ik niet echt iets raars aan hem
1 Goudhamster Puk
Als je iets geks ziet/merkt zou ik naar de dierenarts gaan, maar kan inderdaad ouderdom en warmte zijn.
Ik heb een (voor haar leeftijd) hele drukke oude dame maar die zie ik nu ook minder. Overdag is het gewoon te warm voor haar dus ze komt veel later pas in beweging.
Ik heb een (voor haar leeftijd) hele drukke oude dame maar die zie ik nu ook minder. Overdag is het gewoon te warm voor haar dus ze komt veel later pas in beweging.
-
julienne1106
Net weer even gaan kijken. Heb hem even goed laten drinken. Eten wilde hij niet aannemen. Hondenbrokje wel. Hij blijft in zijn holletje zitten en houdt zijn oogjes dicht en slaapt snel weer verder als ik weg ben.
1 Goudhamster Puk
-
julienne1106
Kwam net de kamer in en zag dat Puk uit het huisje aan het kruipen was. Het lijkt alsof hij half verlamd is.. doet zijn oogjes niet meer open en loopt helemaal scheef. Heeft wel nog eten aangepakt. Is nu weer terug in zijn huisje gaan slapen... Ik weet nu niet wat beter is. Of naar de dierenarts, maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Vind het zielig om hem in een transportbakje te doen, in warme auto, vervolgens stuk naar dierenarts rijden en hem daar nog een spuit moeten geven... maar vind het ook zielig als hij daar nu zo ligt... ookal lijkt hij rustig te slapen. Hij is sowieso de laatste tijd erg mager geworden.
1 Goudhamster Puk
-
julienne1106
Daar was ik zelf ook al aan het denken, een hersenbloeding... ik denk niet dat het nog goed komt. Ik heb hem net zien lopen en hij is gewoon echt op. Ik heb het beste voor met al mijn diertjes, maar ik denk dat ik hem beter in zijn vertrouwde omgeving kan laten. Om hem nu nog naar de dierenarts te vervoeren zie ik niet zitten. Even kijken hoe het morgen gaat...Sylvia. schreef: 03 jul 2018, 22:57 Het klinkt alsof je hamster een beroerte of hersenbloeding heeft gehad. Dit kan bij ouderdom gebeuren. Altijd moeilijk om te bepalen wat je moet doen. Wel kan een beroerte nog iets wegtrekken. Dus wat dat betreft zou je het even kunnen aankijken. Mocht hij niet verbeteren of zelfs slechter worden, dan zou je hem het beste in kunnen laten slapen. Ik heb een zeer slechte ervaring met een enkele prik. Ik kies er daarom sindsdien voor om een hamster eerst te laten verdoven alvorens de definieve prik te laten geven. Dit kan door eerst de hamster met gasnarcose in slaap te brengen of door hem met een prik in slaap te laten brengen.
1 Goudhamster Puk
-
julienne1106
Ik heb er toch voor gekozen om Puk te laten inslapen. Gaan zo naar de dierenarts.. 
1 Goudhamster Puk
-
Goudhamster Hammie
- Hamsters: Lilly
Heel veel sterkte met het verlies! Ik denk dat dit wel de beste keuze is geweest
-
julienne1106
- Sicos
- Beheerder
- Hamsters: 1 rusje
- Leeftijd: 49
- Contacteer:
Sterkte ermee