Ongeveer 3 maanden geleden heb ik mijn kinderen hun zin gegeven en hebben we samen een hamster gekocht.
Een Syrische hamster van ongeveer 10 weken.
Natuurlijk hoort daar ook een hamsterbal bij waarmee hij lekker door de woonkamer kon rennen af en toe.
Het duurde niet lang voordat hij doorhad hoe zijn deurtje open moest en de hele woonkamer zijn nieuwe terrein werd.
Terugstoppen had geen zin, want binnen een paar seconden duwde hij de deur open.
We vonden het wel zielig om hem weer op te sluiten, nu hij eenmaal meer ruimte geproefd had, dus besloten we om zijn deurtje maar gewoon open te laten.
Een paar weken ging dit goed, hij doet zelfs behoefte op de speciaal aangeschafte hamster WCtjes!
Maar dit vond hij allemaal niet genoeg.
Naast verschillende materialen die we hem hebben aangeboden voor een knus nestje te bouwen, welke hij ook volledig gebruikte, vindt hij het ook nodig om regelmatig stukken plint en behang en bankstel te gebruiken. Met zijn grote ruimte is hij ook niet tevreden en heeft besloten dat het tijd is voor uitbreiding door een start te maken aan een tunnel.
Helaas was dit voor mij de druppel en mag hij verhuizen naar iemand die hem veel ruimte kan bieden, zonder dat hij het huis sloopt.
Alle toebehoren, de kooi, de WCtjes enz mogen ook gratis mee.
Hij is verder heel lief en heeft nooit gebeten.
We weten trouwens niet of het een vrouwtje of mannetje is hihi
We zijn bereid om de nieuwe eigenaar elke maand 15 euro over te maken om zijn voer en kooisnippers te bekostigen aangezien wij hem hebben aangeschaft en hem toch niet kunnen bieden wat hij nodig heeft.
In ruil hiervoor willen we wel graag elke maand een foto dat het goed met hem gaat.
De nieuwe eigenaar moet wel de mogelijkheid hebben om hem veel ruimte te kunnen bieden.
Is er hier iemand die zich geroepen voelt, dan horen we het graag!