Mijn hamstertje heeft dit. Ziet er niet echt goed uit. Ze is al 2 jaar. Kan dit gewoon urine zijn of is het natstaart? Ik zie geen diarree verder..
Moderator: I
Ze is niet agressief, eet en drinkt nog wel en heb haar onlangs niet verplaatst. Het lijkt gewoon alsof ze al haar urine laat lopen en zichzelf niet goed meer wast (vanwege haar leeftijd misschien), maar goed beter zekere voor het onzekere, heb nog nooit een hamster met natstaart gehad dus weet ook niet exact hoe dat is.Goudhamster Hammie schreef: ↑13 nov 2018, 00:43Wat is haar gedrag verdef? Eet ze goed? Drinkt ze voldoende? Is ze agressief? Heb je haar onlangs verplaatst?
Ikzelf vind het er nog niet heel erg naar natstaart uitzien, maarja ik ben geen dierenarts. Natstaart komt ook minder vaak voor bij oudere hamsters. Als je vermoedt dat het natstaart is, dan zou ik niet te lang wachten met naar de dierenarts gaan.
Eergisteravond zag ik het, maar dacht ik dat het eenmalig was, keek gisteravond weer en ze had hetzelfde. Was wel echt nattig, dus waarschijnlijk urine, geen diarree inderdaad. Wat zijn verdere symptomen van een blaasontsteking en is dat goed te behandelen?Sylvia. schreef: ↑13 nov 2018, 10:33Kan ze zich wel goed voortbewegen? Ik bedoel, normaal lopen en zichzelf wassen? Ik bedoel, laat ze door zenuwschade haar urine lopen en kan ze zich niet meer schoonhouden.
Heeft ze niet ergens in gezeten of doorheen gelopen? Haar waterbakje of iets dergelijks.
Is het al langer aan de gang? Of heb je het pas nu ontdekt?
Ik zie geen diarree. Maar zo nat zijn is niet normaal. Het zou een blaasontsteking kunnen zijn. Ik zou toch even langs een dierenarts gaan. Zou het een blaasontsteking zijn, dan heeft ze een AB kuur nodig.
Sylvia. schreef: ↑14 nov 2018, 13:15Nou dan toch goed dat je haar even mee naar de dierenarts hebt genomen, zodat hij dat kon zien! Beterschap voor je Syrtje. Hopelijk slaat de AB kuur goed aan. Uit interesse, welke AB heb je gekregen?
Je zou ook wat probiotica kunnen geven ter ondersteuning voor de darmen. Dat kun je bij de dierenarts halen. Of online bestellen, bv deze:
https://www.dierapotheker.nl/Kat/Maag-D ... 4-x-1-gram
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten