Hamstergerechten met pindakaas?

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
Indyxsushi
Hamsters: Sushi

Hamstergerechten met pindakaas?

Bericht door Indyxsushi » 20 jan 2019, 12:16

Hoi,

Ik zie op internet van die leuke zelfgemaakte hamster gerechtjes zoals bijvoorbeeld een zelfgemaakt hamsterkoekje of hamster taco’s en ga zo maar door.
Maar door de meeste dingen zit pindakaas doorheen.
Ik vroeg me dus af of dat dan net zo slecht is als je hamster gewoon pindakaas geven.

Ik ben uiteraad nog maar nieuw in de hamsterwereld alleen zou ik niet graag meteen de fout in willen gaan ;)

Groetjes: indyxsushi

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Re: Hamstergerechten met pindakaas?

Bericht door Goudhamster Hammie » 20 jan 2019, 18:52

De pindakaas die ze in die videos gebruiken, bevat maar 1 ingrediënt; 100% pinda. De meeste soorten pindakaas bevatten veel zout en suikers en allemaal andere soorten bijproducten. Als je dus zoiets wil maken, dan moet je oppassen dat je alleen pindakaas gebruikt die dus maar 1 ingrediënt bevat: pinda's. Je kunt het ook zelf maken door pinda's te pellen en die te malen tot je pindakaas krijgt. Bij de AH XL krijg je zo'n potjes, maar ze zijn vrij duur.

En wat de gezondheid betreft: te veel van iets is nooit goed. Pinda's zijn erg vet en je moet er zeker niet teveel van geven, maar zo nu en dan kan het echt geen kwaad.

Ik weet trouwens ook dat er veel twijfel is over het geven pindakaas aan je hamster. De een zegt dat het erg plakkerig is, maar de ander zegt dat het geen kwaad kan. Ikzelf zou het mijn hamster wel geven, maar ik zou er maar een dun laagje opsmeren, zodat je kleverigheid voorkomt.

Indyxsushi
Hamsters: Sushi

Re: Hamstergerechten met pindakaas?

Bericht door Indyxsushi » 21 jan 2019, 15:37

Erg bedankt voor het uitleggen😊

Ik ga binnenkort mijn eigen pindakaas maken leuk om te weten dat dat kan.

Plaats reactie