Bodembedekking stofvrij

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
ElysianFudge

Bodembedekking stofvrij

Bericht door ElysianFudge » 02 feb 2019, 14:13

Hallo,

Ik zit er over na te denken om weer een hammie aan te gaan schaffen. Nu was mijn vraag of iemand een goede stofvrij bodembedekking weet. Ik heb zelf last van astma net zoals mijn vader en broer dus het is echt nodig om een goede bodembedekking te hebben. Nu heb ik al wel gekeken naar carefresh maar deze is nog aardig prijzig (voornamelijk voor het terrarium wat ik wil aanschaffen). De laatste keer dat ik een hamster had is al weer wat jaren geleden en ik zou echt niet weten wat voor bodembedekking ik toen had. Al vast bedankt voor de reacties

- Elysian

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 2 rusjes
Leeftijd: 42

Re: Bodembedekking stofvrij

Bericht door Sicos » 02 feb 2019, 14:23

Ik heb zelf ook allergieën en ik kan je beuken snippers aanraden. Alleen kunnen ze daar niet echt in graven.

melson

Bericht door melson » 02 feb 2019, 14:36

Als de kooi groot genoeg is (sowieso minimaal 80x50) en je er zo 20cm bodembedekking in doet, hoef je de bodembedekking niet vaak helemaal te verschonen. Eigenlijk alleen de plashoeken. Ik maak mijn bak al twee jaar zo schoon (alleen een plashoek) en er ruikt niets. Je hebt dus niet heel vaak heel veel bodembedekking nodig. Alleen weet ik niet of dit met carefresh ook zo werkt, ik gebruik ontstoft zaagsel van allspan. Alleen heb ik geen allergieën en kan niet zeggen of dit nog te stoffig voor jullie is.
Op beukensnippers of andere bodembedekking waar een hamster niet in kan graven zal ik geen hamster willen houden!

edit: let bij een terrarium wel op een goede ventilatie. Alleen boven (en bij de deur) een strookje gaas is niet voldoende.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/

RocKal
Leeftijd: 29

Bericht door RocKal » 02 feb 2019, 15:24

Carefresh is prijzig maar je kan er wel 2 maand mee.
Back 2 Nature is ook heel goed maar kunnen ze niet in graven.

Isabelicious
Hamsters: Murphy
Leeftijd: 23

Bericht door Isabelicious » 10 jul 2019, 11:02

melson schreef:
02 feb 2019, 14:36
Als de kooi groot genoeg is (sowieso minimaal 80x50) en je er zo 20cm bodembedekking in doet, hoef je de bodembedekking niet vaak helemaal te verschonen. Eigenlijk alleen de plashoeken. Ik maak mijn bak al twee jaar zo schoon (alleen een plashoek) en er ruikt niets. Je hebt dus niet heel vaak heel veel bodembedekking nodig. Alleen weet ik niet of dit met carefresh ook zo werkt, ik gebruik ontstoft zaagsel van allspan. Alleen heb ik geen allergieën en kan niet zeggen of dit nog te stoffig voor jullie is.
Op beukensnippers of andere bodembedekking waar een hamster niet in kan graven zal ik geen hamster willen houden!

edit: let bij een terrarium wel op een goede ventilatie. Alleen boven (en bij de deur) een strookje gaas is niet voldoende.
Heb je misschien een linkje waar je het zaagsel bestelt?:)

Mell
Hamsters: Mini

Bericht door Mell » 10 jul 2019, 13:07

Ik gebruik hennepvezel, wat ook stofvrij is. En anders kun je kiezen voor "Joris cotton n cotton". Ook stofvrij en erg fijn voor een hamster :)

melson

Bericht door melson » 10 jul 2019, 13:36

Heb je misschien een linkje waar je het zaagsel bestelt?:)
https://pferdefuttershop.de/Einstreu/al ... 100GS.html
groetjes
Melanie

http://mel-s-wereld.webnode.nl/

Plaats reactie