Tralieknagen stoppen

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Tralieknagen stoppen

Bericht door Goudhamster Hammie » 03 feb 2019, 03:30

Hallo,

Zoals de titel al zegt, vraag ik me af hoe ik mijn hamster kan laten stoppen met traliebijten. Ze heeft laatst een upgrade gekregen van een cricetti 15, naar een mooie kooi met plexiglas van 100 x 50cm en een laag zaagsel van ca. 30 cm.
De deksel is helaas van een soort ijzeren gaas, en helaas heeft mijn hamster er de gewoonte van gemaakte om iedere avond aan het ijzer te gaan knagen. Aangezien ze op mijn slaapkamer staat, is het super storend en ik wordt er wakker van. Is er een manier om dit traliebijten te stoppen, of verminderen?

Ik heb ooit ergens gelezen, dat als je de tralies bestrijkt met olijfolie, dat de hamster dan afziet van het knagen. Ik weet alleen niet of dit wel zo'n verstandige keuze is.

Stich de hamster
Hamsters: Stich

Re: Tralieknagen stoppen

Bericht door Stich de hamster » 05 feb 2019, 20:10

Citroën sap op de tralies. Vinden ze smerig. Of koop een glazen bak kopen

melson

Bericht door melson » 05 feb 2019, 21:44

Citroën sap op de tralies.
a.u.b. niet doen. voor dieren die zo goed kunnen ruiken is dit alleen bijtend.

hoe is je kooi ingericht? heb je een foto? knaagt hij altijd aan een plek? anders zou je daar ook een wilgenbrug/ stuk hout voor kunnen doen.
traliebijten is meestal een teken van verveling. heb je de mogelijkheid om voor snachts een permanente ren op te bouwen? of een grotere kooi? of andere bezigheden te vinden...
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 05 feb 2019, 23:24

Ja ze knaagt altijd op één plek, precies waar haar snoepbel hangt. Ik heb deze nu verplaatst, in de hoop dat ze stopt met het traliebijten. De kooi is 100 x 50cm. De kooi is van hout en de voorkant is van plexiglas. Ze heeft een laag zaagsel van tussen de 25 cm en de 30 cm, waar ze allerlei gangen door heeft lopen. Voor de rest een radje en nog wat kleine attributen. Haar kooi is dermate ingericht dat ze genoeg te doen heeft. De deksel van de kooi is van een soort ijzeren gaas gemaakt, waar ze dus aan knaagt.

Aangezien ze steeds op één plek aan de tralies knaagt, ook nog precies waar haar snoepbel hangt, vermoed ik dat het hier aan ligt. Ik heb het idee dat ze de snoepbel los probeert te krijgen door aan de tralies te gaan knagen. Ik heb de bel nu verplaatst en hopelijk is het nu wat stiller.

Plaats reactie