Helaas is het hok te klein. En de hokken samenvoegen heeft geen zin. Een goudhamster heeft de oppervlakte 100x50x50 nodig en het liefste 120x50x50 (nou kan ik begrijpen dat die lengte bij sommigen te groot is

)
Ook zou ik de buizen niet gebruiken, een jonge goudhamster past er wel doorheen, maar krapjes. Als de hamster ouder en groter wordt (wat echt snel gebeurt) kan hij vast komen te zitten, en zeker als zijn hamsterwangen vol met eten zit. Daar zou ik mee oppassen.
Ik heb zelf ook een goudhamster en heb mij ook eerst zo goed mogelijk proberen in te lezen. Ik heb voor een goedkope uitweg gekozen. Ik heb zelf een hok gebouwd van een ikea kast die we hadden staan, dat heeft mij nog niet eens 20 euro gekost voor het plexiglas, gaas, schroeven en een achterkantje. Het hok is 110x46x50. Hier kan een goeie laag bodembedekking en hierin kan hij zijn natuurlijke gedrag naleven. Ik heb ook geen stereotype gedrag gezien en volgens mij vindt hij het prima zo.
Een aquarium of terrarium is ook een leuk idee voor een hok, als je goed zoekt op marktplaats kun je het een en ander vinden. Voor leuke inrichtingen of ideeën zou je eens in de Facebook groep "hamsterscaping" of "knaagdieren Nederland en België" moeten kijken. Ik heb daar ook veel ideeën opgedaan!
Heel veel plezier met jouw hamster of toekomstige hamster! (dat kon ik niet uit het bericht opmaken)
Hopelijk heb je wat aan mijn berichtje
Groetjes Merel