hamster bijt

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
aliciadek

hamster bijt

Bericht door aliciadek » 04 jun 2019, 19:41

Ik heb sinds 2 weken een Russische blauwe dwerghamster gekocht bij dierenwinkel Avonturia de vogelkelder. hij is nu 10 weekjes. Wanneer ik hem een snoepje uit mijn hand geef pakt hij deze aan zonder te bijten. maar als ik mijn hand in de kooi leg zonder snoepje erop rent die ernaar toe en bijt hij in mijn hand. Ook wanneer ik mijn hand in de kooi leg met een snoepje erop rent die er ook naar toe en bijt die ook in m'n vingers, hij laat het snoepje dan liggen en grijpt mijn vingers/hand... iemand ideeën hoe ik dit op moet lossen? Ook wanneer hij word opgepakt bijt hij in mijn vingers. :(

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Re: hamster bijt

Bericht door Gabriëlle » 04 jun 2019, 23:00

Geen eten meer uit je hand geven en je hand in de kooi leggen tot je hamster tam is. Nu ben je een imitatie van een dikke meelworm aan het doen, en je hamster grijpt die kans.

Handen wassen voor het hanteren leuke ruime ren maken en de hamster opscheppen met een bekertje of potje, de hamster in de ren zetten voor ongeveer een kwartiertje, ondertussen wat lekkers in de kooi, en weer terug naar de kooi door middel van het bekertje. Dat elke dag 1 of 2 keer herhalen. Lekkers en nieuw voer liefst alleen tijdens deze momenten geven en je handen wassen na het aanraken van het voer. Je hamster leert op deze manier dat mensen en hun handen ook leuke dingen kunnen brengen en verbind je handen niet met =eetbaar.
Als je hamster al bij het deurtje staat te wachten en vanzelf het bakje in loopt, kun je langzaam overstappen met deze op je hand te laten stappen.

aliciadek

Bericht door aliciadek » 05 jun 2019, 16:58

Heel erg bedankt voor uw reactie! Ik ga het proberen en zal laten weten of het heeft geholpen! (:

Dukat
Hamsters: Plato, Hekate en Rugal

Bericht door Dukat » 06 jun 2019, 03:08

@Gabriëlle,
Handen wassen voor het hanteren leuke ruime ren maken en de hamster opscheppen met een bekertje of potje, de hamster in de ren zetten voor ongeveer een kwartiertje, ondertussen wat lekkers in de kooi, en weer terug naar de kooi door middel van het bekertje. Dat elke dag 1 of 2 keer herhalen
Is het ook zo om dit alleen te doen wanneer de hamster wakker is, of kan even wakker maken in zo'n geval ook?
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Bericht door Gabriëlle » 06 jun 2019, 16:21

Niet midden op de dag bij een syr, maar als het avond is dan maak ik ze er ook wel voor wakker, ik ritsel wat in of aan de kooi en dan komen ze echt wel kijken.

Dukat
Hamsters: Plato, Hekate en Rugal

Bericht door Dukat » 14 jun 2019, 02:52

Oké dank je, voor het geval ik zelf misschien ooit een bijtertje adopteer.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

Plaats reactie