Vragen:
1. Wat voor tandproblemen heeft je hamster, hoe zien de tanden van je hamster er uit
Ik wil bv weten:
- zijn de boventanden kort en de ondertanden lang OF zijn juist de ondertanden kort en de boventanden lang
- heeft je hamster olifantstandjes
- heeft je hamster tandjes afgebroken gehad
- wat is de kleur van de tandjes
-Boventanden zijn nu lang. Ondertanden zijn nu kort.
NB Sylvia: de ondertanden waren te lang en deze zijn door de dierenarts geknipt; de boventanden stonden waarschijnlijk goed maar zijn door de verkeerd staande ondertanden door gaan groeien.
-Ja, zijn ondertanden groeien vanaf het tandvlees uit elkaar. Ze stonden altijd al een paar milimeter uit elkaar. Ze waren te lang en groeiden als olifantenslachttanden zegmaar naar achteren. Ze prikten in zijn gehemelte (1tand voornamelijk) daar was het rood. Na het knippen waren ze best kort. En na 2 weken werden ze geler en het tandvlees roder
-1 van de boventanden is afgebroken en is ietsje puntig.
-Ondertanden zijn heel geel. Boventanden een beetje wit geel.
2. Op welke leeftijd begonnen de tandproblemen
De tandproblemen begonnen een maand geleden. Dus toen was hij 6maanden.
3. Ben je bij een DA geweest en heeft de DA iets aan de tandproblemen gedaan
Ja, een maand geleden zijn de ondertanden van mijn hamster geknipt omdat deze te lang waren. De eerste week na het knippen at hij nog gewoon goed. Na 2 weken begon hij raar te doen en af te vallen. Dus ik ging weer naar de DA die eerst geen ondertanden zag. Na lang kijken bleken deze kort te zijn en ze staan uit elkaar. Zijn tandvlees was rood en hij heeft gevoelige tanden concludeerde de DA. Zijn boventanden waren na het knippen in verhouding ook te lang gelaten, dus kwamen daardoor tussen de ondertanden op het tandvlees
4. Wat voor kleur heeft je hamster, heeft je hamster een golvende vacht
zwart
5. Van welke fokker komt je hamster
hamstery dream baby
6. Weet je de namen van de ouders van je hamster of heb je een stamboom
Ja, ik heb een stamboom
Ouders:
Dream baby’s Gandalf, russisch blauw ro drager, hamstery dream baby
Merle, merle zwart, Ronald Tiemes
Grootouders:
Thorin, russisch blauw ro drager, Peter Jansen
Kalila, blauw wildkleur ro drager, Ronald Tiemes
Man 102, zwart, Martin Braak
Gen 654, Ronald Tiemes, Merle zwart
7. Wat is de geboortedatum van je hamster en indien van toepassing wat is de overlijdensdatum en oorzaak
van overlijden
geboortedatum is 1 maart 2016
8. Wat voor voeding geef je je hamster
vitakraft dwerghamstervoer, gedroogde meelwormen
9. In wat voor kooi zit je hamster
Traliekooi met verdieping, Silent Spinner, houten bruggetje
10. Wat is de naam van je hamster
Pixel
Foto van 24 oktober, circa 1 maand na knippen van ondertanden door de dierenarts

http://nl.tinypic.com/r/2s0ipl0/9