Mijn hamster Snowy heeft een rode geïrriteerde huid op zijn nek/rug hij heeft daar ook korstjes en ik zie hem af en toe wel krabben daarzo. Maar ik zie geen beestjes of iets want zijn vacht heeft een makkelijke kleur haha. Ik maak de kooi om de 3/4 weken echt goed schoon met Anti vlooienspul gewoon voor de zekerheid daarna spoel ik het af met goede kooi schoonmaakspul. Er is dus zeker niet mogelijk dat hij parasieten of bloedmijten etc heeft. Heeft hij dan mogelijk schimmel? Ik wilde eerst hier even informatie voordat ik in paniek de dierenarts belt. Hij is in September 1 jaar geworden.
Dit is een foto van zijn huid dus nek/rug
Dat is wel erg raar, hij heeft vorige maand voor zekerheid nog dat spul gehad. En ik maak zijn kooi echt goed schoon met anti vlooienspul en zijn speeltjes spuit ik soms met die anti vlooien, mijten, luizen spul. Misschien doe ik het te vaak dat hij geïrriteerd raakt aan dat spul? Ik denk persoonlijk aan een droge huid. Anders ga ik morgen naar de dierenarts! Want vertrouw het niet zo.
Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest want ik vertrouwde het niet en ik vond het niet echt lekker uit zien.
Ik heb hem helemaal meteen na laten kijken.
Ze konden geen beestjes vinden, maar ik heb voor zekerheid stronghold gekregen. En die moest ik dan gaan druppelen. Maar ik ga daar nog mee wachten want zijn huid is open en dat gaat heel veel pijn doen. Daarbij heb ik die zalf gekregen wat u al zei Hydrocortiderm die moet ik dan drie keer per dag dun aansmeren. Voor zijn ogen weten ze nog niet wat het is, een ontstoken talgklier of gerstekorrels. Maar ik heb voor nu zalf gekregen voor zijn ogen. Het heet caf-oogdruppels en dat zou hem misschien wel helpen. Maar ik sta wel open voor een operatie zodat hij er totaal geen last meer van heeft. Maar dat ga ik nog even aanzien hoe alles loopt.