Hamster graaft zichzelf in

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
OliveViva

Hamster graaft zichzelf in

Bericht door OliveViva » 26 aug 2019, 11:12

Mijn dwerghamster heeft 20 cm bodembedekking in zijn verblijf en daar heeft hij gretig gebruik van gemaakt door zichzelf compleet in te graven op de bodem. Ik kan dus helemaal niet bij hem komen om bijvoorbeeld zijn voedselvoorraad of plashoekjes te controleren.

Hoe moet ik dit doen met verschonen? Ik graaf hem liever niet uit en aangezien hij pas wakker word na 23:00 kan ik ook niet echt wachten tot hij wakker wordt.

Graag tips! 😅

Boazdehamster
Hamsters: Boaz
Leeftijd: 14

Re: Hamster graaft zichzelf in

Bericht door Boazdehamster » 12 okt 2019, 15:07

Hey, de mijne doet het ook. Ik laat hem altijd. Hij is toch niet zindelijk en die van mij bewaart geen eten. Sowieso plassen hamsters vgm niet als ze er ook slapen. Dus ik zou je niet te druk maken. En anders geef je hem iets minder bodembedekking.

xDenies
Leeftijd: 26

Re: Hamster graaft zichzelf in

Bericht door xDenies » 12 okt 2019, 15:39

Dat hoef je toch helemaal niet te controleren? Bij een goede laag bodembedekking ga je het ook niet ruiken en je hamster ruimt de boel zelf prima op. Qua eten lijkt het mij verstandig om op (voor jou) bepaalde plekken te voeren zodat je kan controleren. Niet overdreven voeren dan weet je zeker dat alles wordt opgegeten.

Je hamster is juist zijn natuurlijke behoefte aan het uitvoeren en voelt zich fijn! Lekker zo laten! :D En zeker niet minder bodembedekking doen ;)
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping

Plaats reactie