Onee wat heb ik gedaan. Zwanger

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Lotteo
Hamsters: Monckey, ugly, Mimi enz.
Leeftijd: 12

Onee wat heb ik gedaan. Zwanger

Bericht door Lotteo » 25 jan 2020, 13:56

Onee. Wat heb ik gedaan!!! Ik heb 6 hamsters met allemaal een eigen kooi, nu deed ik vandaag de kooi van mijn Syrische hamster man open. En ik kan geen hamster vinden!! Even later doe ik de kooi van mijn Syrische hamster dame open. En til het huisje op. En ja hoor daar liggen ze samen in het huisje! Ik heb waarschijnlijk gisterenavond het mannetje in de verkeerde kooi gedaan na het loslopen. (Ze zien er bijna precies hetzelfde uit dusja) ik voel me zo slecht! Ik was gisteren zo moe en had hem er niet uit moeten halen. ze hebben ongeveer 24 uur samen gezeten. Hoe groot is de kans dat ze zwanger is? Ik ben zo bang! Ze is een 5 maanden oud vrouwtje en Het mannetje is 6 maanden oud ze zitten nu uiteraard weer appart. Het mannetje is helemaal zwart met 1 klein wit vlekje. En het vrouwtje is schildpad.. het gene waar ik me zo druk over maak ik vooral dat ze nog naar 106 gram weegt. Dat is toch te weinig? Al helemaal om kinderen te kunnen baren.. Maar wat kan ik verder doen?
Groetjes Lotte

PS. Ik was net zo blij dat ze niet zwanger bleek te zijn toen ik haar kreeg en nu dit.

larrice
Hamsters: Moffel, Meneer van Kampen
Leeftijd: 21

Re: Onee wat heb ik gedaan. Zwanger

Bericht door larrice » 25 jan 2020, 14:34

Klinkt wel alsof ze zwanger zou kunnen zijn. Dat ligt eraan of ze willig was. Je kan verder niks doen, vooral haar niet overstuur maken

Lotteo

Bericht door Lotteo » 25 jan 2020, 14:46

Ik zal gewoon hetzelfde tegen haar doen als altijd. Ik hoop echt dat ze niet willig was.. ik weeg haar vanaf nu dus elke dag. Bij welke stijging zal het een hint zijn op zwangerschap?

Gabriëlle
Leeftijd: 37

Bericht door Gabriëlle » 25 jan 2020, 16:26

Ik denk dat je heel veel geluk hebt gehad als alleen je dame drachtig is. Dames zijn meestal niet zo aardig tegen mannen die in hun domein komen en de meeste mannen kunnen dat niet na vertellen.
Elke dag wegen zou ik niet doen om de paar dagen is genoeg als ze drachtig is zie je met 10 dagen wel een gewichtsstijging en soms ook al een dikker wordend buikje.

Lotteo

Bericht door Lotteo » 25 jan 2020, 16:52

Ik weet dat ik geluk heb gehad. Ze hadden elkaar ook kunnen vermoorden ja. Ze hebben beide ook geen wondjes gelukkig!! Oke ik laat weten hoe het verder gaat!

Lotteo

Bericht door Lotteo » 31 jan 2020, 17:27

Afbeelding

Lotteo

Bericht door Lotteo » 31 jan 2020, 17:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We denken dat ze wel zwanger is. Ze komt erg hard aan en is echt dik aan de achterkant!!

larrice
Hamsters: Moffel, Meneer van Kampen
Leeftijd: 21

Bericht door larrice » 31 jan 2020, 19:03

Val haar vooral niet lastig als ze bevallen is en kom zo min mogelijk met je handen in haar kooi, anders kan ze van stress de jongen opeten

layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 32

Bericht door layla » 01 feb 2020, 12:52

Lotteo schreef:
25 jan 2020, 13:56
Ik heb waarschijnlijk gisterenavond het mannetje in de verkeerde kooi gedaan na het loslopen. (Ze zien er bijna precies hetzelfde uit dusja) ik voel me zo slecht! Het mannetje is helemaal zwart met 1 klein wit vlekje. En het vrouwtje is schildpad..
Lijkt me nogal een raar verhaal. Je ziet toch duidelijk het verschil tussen 1 klein wit vlekje en schildpad... :roll:
Je hebt geluk dat er geen doden gevallen zijn!
Het enige wat je nu kan doen is afwachten.
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

Lotteo

Bericht door Lotteo » 01 feb 2020, 13:38

Ik heb ze nooit in verkeerde kooi gezet. (Ik kon het me al niet voorstellen) We zijn er pas geleden achtergekomen dat het mannetje zelf ontsnapt om via mijn dekbed wat half op de grond lag omhoog te klimmen op mijn bed.daar heeft hij mijn halve bed kapot geknaagd. En vanaf mijn bed kon hij in de kooi van het vrouwtje springen. We kwamen hier achter omdat hij pas geleden weer bij haar zat. Dat vinden we zo vreemd dat we is goed zijn gaan kijken en toen zagen we de knaagsporen. Het mannetje zit nu in een andere kooi. Nu kan er dus niks meer gebeuren. Maarja ze is nu wel zwanger.

Dukat
Hamsters: 2 kereltjes en 1 dame.

Bericht door Dukat » 02 feb 2020, 03:43

Ik heb jouw advertentie op Marktplaats gezien.
Ik kan hem op de lijst zetten van mijn laatste post in het topic van Gezien op Marktplaats, maar je kan het ook zelf daar posten met een link of een apart topic aanmaken in het forumdeel vraag en aanbod.

Wel goed dat je nu al vast baasjes zoekt om een jong voor te reserveren.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

Lotteo

Bericht door Lotteo » 02 feb 2020, 07:26

Ja ik heb inderdaad een advertentie aangemaakt. ik wil inderdaad alvast baasjes vinden. Ik zal zelf een topic openen ik vraag en aanbod. Bedankt

layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 32

Bericht door layla » 03 feb 2020, 13:57

Lotteo schreef:
01 feb 2020, 13:38
Ik heb ze nooit in verkeerde kooi gezet. (Ik kon het me al niet voorstellen) We zijn er pas geleden achtergekomen dat het mannetje zelf ontsnapt om via mijn dekbed wat half op de grond lag omhoog te klimmen op mijn bed.daar heeft hij mijn halve bed kapot geknaagd. En vanaf mijn bed kon hij in de kooi van het vrouwtje springen. We kwamen hier achter omdat hij pas geleden weer bij haar zat. Dat vinden we zo vreemd dat we is goed zijn gaan kijken en toen zagen we de knaagsporen. Het mannetje zit nu in een andere kooi. Nu kan er dus niks meer gebeuren. Maarja ze is nu wel zwanger.
Ok, dan is het een ander verhaal. ;)
Lotteo schreef:
Ik was gisteren zo moe en had hem er niet uit moeten halen. ze hebben ongeveer 24 uur samen gezeten.
Lotteo schreef:
02 feb 2020, 07:47
Maar aangezien we niet precies weten wanneer ze gedekt is omdat ze wel 4 dagen samen zaten. (Het mannetje is ontsnapt en is bij het vrouwtje in de kooi terecht gekomen. Dat heb ik pas 4 dagen later opgemerkt. Want ik was weg.)
Maar euh, in dit topic vertel ja dat ze 24 uur samen gezeten hebben en in een ander topic zijn het ineens 4 dagen... klopt niet hè.
Of het hele verhaal nu waar is of niet, ik hoop dat alle hamsters nu in een goed afgesloten kooi zitten!
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

Lotteo

Bericht door Lotteo » 03 feb 2020, 14:50

Oke. Ik snap dat het onduidelijk is. Op zaterdagochtend zag ik dat in de kooi van het mannetje geen hamster zat. Toen zag ik dat ze beide in de kooi van het vrouwtje zaten. Daar hebben ze (wat ik toen dacht) 24 uur samen gezeten want ik moest ze (wat ik toen dacht) zelf perongelijk ik de verkeerde kooi hebben gezet. En ik had ze al 24 uur niet meer opgepakt. Op maandag avond kwam ik erachter dat ze weer samen zaten. Toen ben ik er achter gekomen dat het mannetje zelf is ontsnapt is. Ik weet natuurlijk niet wanneer hij weer ontsnapt is. Ik zag het op maandagavond dus het kom maandag zondag of zaterdag zijn geweest. Er vanuit gaan dat toen ik ze uit elkaar heb gehaald hij zo snel mogelijk weer is ontsnapt zou hij dus op zaterdag avond ontsnapt moeten zijn. Ze hebben dus een gedeelte van vrijdag en zaterdag samengezeten en waarschijnlijk de hele zondag en maandag tot ik het zag. Het kan ook mogelijk zijn dat toen ik het zag dat ze toen pas net samen zaten en dat het mannetje pas net ontsnapt was. Dat weet ik dus niet zeker. Maarja het is dus onduidelijk wanneer de bevalt want ze hebben dus op 4 dagen samen gezeten.. het kan 4 dagen speling hebben. (de bevalling)
Nu begrijpelijk?😊

Lotteo

Bericht door Lotteo » 03 feb 2020, 14:59

layla schreef:
03 feb 2020, 13:57
Lotteo schreef:
01 feb 2020, 13:38
Ok, dan is het een ander verhaal. ;)
Lotteo schreef:
Ik was gisteren zo moe en had hem er niet uit moeten halen. ze hebben ongeveer 24 uur samen gezeten.
Lotteo schreef:
02 feb 2020, 07:47
Maar aangezien we niet precies weten wanneer ze gedekt is omdat ze wel 4 dagen samen zaten. (Het mannetje is ontsnapt en is bij het vrouwtje in de kooi terecht gekomen. Dat heb ik pas 4 dagen later opgemerkt. Want ik was weg.)
Maar euh, in dit topic vertel ja dat ze 24 uur samen gezeten hebben en in een ander topic zijn het ineens 4 dagen... klopt niet hè.
Of het hele verhaal nu waar is of niet, ik hoop dat alle hamsters nu in een goed afgesloten kooi zitten!
En ja ze zitten nu in een afgesloten kooi. Ik had gewoon niet verwacht dat het mannetje zoiets kon.

Gesloten