hamster komt alleen s'nachts tevoorschijn

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
alyssadejong
Leeftijd: 18
Contacteer:

hamster komt alleen s'nachts tevoorschijn

Bericht door alyssadejong »

Ik heb sinds eergisteren een Chinese dwerghamster, maar hij komt alleen midden in de nacht (rond 2 uur) tevoorschijn. voor de rest laat hij zich de hele dag niet zien. ik heb hem nog geen een keer vast kunnen houden, waardoor ik bang ben dat ik hem niet tam kan krijgen. hij graaft tunnels en daar zit hij de hele dag. heeft iemand enig idee of ik hier iets aan kan veranderen, waardoor ik hem ook wel eens zie? :)

Kaizo
Hamsters: Luna & Alica

Re: hamster komt alleen s'nachts tevoorschijn

Bericht door Kaizo »

Wachten. Geduld hebben. Ik neem aan dat hij nog vrij jong is. Hamsters laten zich sowieso meer zien naarmate ze ouder worden. Zoals baby's slapen jonge hamsters ook veel! En bovendien moet hij nog wennen aan het nieuwe gegeven. Het is nog maar zijn derde dag bij jou.
Saskia1982
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 »

Chineesjes zie je sowieso maar zeer zelden overdag, van alle soorten hamsters is de chinees het minst te zien overdag.
Als je elke dag rond dezelfde tijd voert dan lukt het meestal wel dat ze rond die tijd even tevoorschijn komen, maar verder moet je er rekening mee houden dat je hem zelden zal zien.
Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 rusje
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Sicos »

Saskia1982 schreef: 23 okt 2020, 15:23 Chineesjes zie je sowieso maar zeer zelden overdag, van alle soorten hamsters is de chinees het minst te zien overdag.
Als je elke dag rond dezelfde tijd voert dan lukt het meestal wel dat ze rond die tijd even tevoorschijn komen, maar verder moet je er rekening mee houden dat je hem zelden zal zien.
Ik heb ook een Chineesje (toevallig van Saskia) en die zie ik inderdaad zelden overdag. Nu het vroeg donker wordt zie ik haar veel vaker. Wat inderdaad goed werkt is het voeren op een bepaald tijdstip, zo gauw er voor in het bakje ligt is ze er als de kippen bij om het leeg te hamsteren.
Dukat
Hamsters: Geen hamsters meer

Bericht door Dukat »

Mijn Otto van Egmond heb ik ooit geadopteerd, is nooit tam geweest. Hij is inderdaad vooral snacht's actief, maar dat geeft niks, want ik ben zelf ook een nachtbraker. Hij is bijna 2 en ik merk nu hij wat ouder is wat meer durft. Ik heb hem als kijkdier. Voor echte ochtendmensen zal een Chineesje en volgens mij de meeste hamsters niet zo geschikt zijn.

Hekate heb ik ook gehad, was een vrouwtje en een van de liefste en aanhankelijkste hamsters die ik ooit heb gehad.
Plaats reactie