Hamster tam maken die in nestje blijft

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Happy2020

Hamster tam maken die in nestje blijft

Bericht door Happy2020 »

Goedemorgen,

Ik heb deze week na jaren weer eens een hamster kocht. Super leuk! Het is een vrouwtje syr.
De eerste twee avonden kwam ze gewoon rond kijken en zat ik naast de kooi en soms met mijn hand in de kooi.
Ze vond het nog heel eng en moest niet veel van mij hebben.

Maar nu komt ze al 4 avonden niet meer boven het zaagsel uit. Ik heb een grote kooi met 10cm zaagsel. Ik hoor haar wel vanaf 7 uur rond kruipen en graven maar ze komt niet te voorschijn. Pas als ik naar bed ga komt ze tevoorschijn.

Hoe moet ik haar nu tam maken?
Heeft iemand tips?
Wil haar niet banger maken maar wil haar wel aan mij laten wennen.

hamster fan
Hamsters: Mistti

Re: Hamster tam maken die in nestje blijft

Bericht door hamster fan »

Hey,

wat jammer dat je hamster zich schuil houd. Weet je wat je eens moet proberen. Als je ze hoort graven of je ziet ze toch, probeer tegen haar te praten. In het begin zal dit haar afschrikken maar later zal het haar juist gerust stellen. Als ze op haar gemak is terwijl tegen haar praat kun je je hand in de kooi doen. en beweeg zachtjes je vingers. blijf praten! als ze nu op haar gemak is kun je wat lekkers nemen. En laat haar ruiken en kijk of ze het uit je vingers wilt nemen. Later kun je het in je handpalm leggen. en je hand vlak houden. Dan zal ze met haar voorste poten op je hand moeten komen staan om dat lekkere pompoenpitje te nemen. zo word ze alsmaar tammer en tammer. maar praten is toch wel heel belangrijk loop niet te hard van stapel en doe alles op haar tempo succes!
Happy2020

Re: Hamster tam maken die in nestje blijft

Bericht door Happy2020 »

Bedankt voor de tip!
Ga ik proberen.
Plaats reactie