Ik ben op zoek naar een verblijf voor mijn Syrische Hamster dat voldoet aan de minimale vereisten (100 cm x 50 cm x 50 cm) , en deze het liefst nog een beetje overtreft, maar iets dat het benaderd zou al een upgrade zijn.
(Hij zit momenteel in zeer ondermaats verblijf wat betreft ruimte, waar ik me best schuldig over voel
(En ja ik heb ook al het recente andere topic over Syrische Hamster huisvesting op dit forum gelezen
Ik heb al een paar ideeën:
- Een aquarium
- Een Ikea Detolf
- Een zelfbouw acryl/plexi-glass verblijf, vergelijkbaar in concept met zoiets
Voordelen:
- Mooi doorzichtig aan alle kanten
- Stevig
- Diep
- Kant en klaar
- Goedkoper dan dierenwinkel equivalent
- Esthetisch pleasing
- 40cm breed i.pv. 50cm
- Super zwaar, haast niet voor mij te verplaatsen, in m'n eentje en dat is dan nog zonder bodembedekking/hamster (+- 37 kg) :p
Voordelen:
- Instructies over hoe je 'em in elkaar kan zetten
- Goedkoop
- Veel (horizontale) ruimte
- Ook mooi
- Beetje eng idee idee dat ik een iIkea kast repurpose voor mijn hamster, is het wel veilig?
- Glas lijkt me niet heel dik en een beetje fragiel
- Ook unwieldy/onhandig en niet te hanteren voor mij in m'n eentje, door het formaat.
Voordelen:
- Alle voordelen van een aquarium
- Stuk lichter dan een aquarium/detolf
- Door het lichtere gewicht kan ik het gewoon makkelijk zelf verplaatsen/hanteren.
- Kan precies op maat gemaakt worden
- Mooiste van alle, imho
- Zal alles zelf moeten bedenken / DIY'en
- Kan niet veel informatie vinden over hoe zoiets te maken, hoewel het me niet heel lastig lijkt (drie langwerpige/rechthoekige platen van zelfde formaat, twee zijkantjes/vierkantje, plakken, klaar)
- Ik ben niet zo'n klussert, dus zal mogelijk nog klus attributen moet aanschaffen
Zijn er nog goede opties die ik over het hoofd zie?
Mijn budget is rond de 100 a 125 euro.
Groetjes