3 hamsters binnen een maand dood

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Neoplasma

3 hamsters binnen een maand dood

Bericht door Neoplasma »

Beste Mensen,

Mijn vrouw en ik zijn totale beginners met hamsters (dwerg)
We hadden ons zoontje van 6 een hamster gegeven omdat zijn konijn was overleden en geen konijn meer wilde.

Nu is zijn eerste bij 3 weken overleden
Zijn 2 de hamster bij 1.5 week
Zijn 3de hamster vandaag na 2.5 week

Hij verzorgd ze supergoed althans dat denken wij hij geeft hem netjes drinken en eten elke avond laat hem in zijn bal 1x in de 2 dagen we hebben ook een rad in zijn kooi.

De Hamster heeft een grote kooi met 2 lagen een drinkbakje en een drinkfles en een voedingbakje
De hamster staat alleen op zijn slaapkamer en is zo goed als de hele dag tot bedtijd alleen (kan dit een oorzaak zijn?)

Help!! Mijn zijn zoontje in ontroostbaar elke keer als een hamster zo snel overlijd

We hebben er 1 bij de dieren winkel bij ons in purmerend gehaald
En 2 bij Ranzijn

Hamster.lucy
Hamsters: Lucy, Tommy en Billy

Re: 3 hamsters binnen een maand dood

Bericht door Hamster.lucy »

Neoplasma schreef: 01 jan 2021, 19:53 Beste Mensen,

Mijn vrouw en ik zijn totale beginners met hamsters (dwerg)
We hadden ons zoontje van 6 een hamster gegeven omdat zijn konijn was overleden en geen konijn meer wilde.

Nu is zijn eerste bij 3 weken overleden
Zijn 2 de hamster bij 1.5 week
Zijn 3de hamster vandaag na 2.5 week

Hij verzorgd ze supergoed althans dat denken wij hij geeft hem netjes drinken en eten elke avond laat hem in zijn bal 1x in de 2 dagen we hebben ook een rad in zijn kooi.

De Hamster heeft een grote kooi met 2 lagen een drinkbakje en een drinkfles en een voedingbakje
De hamster staat alleen op zijn slaapkamer en is zo goed als de hele dag tot bedtijd alleen (kan dit een oorzaak zijn?)

Help!! Mijn zijn zoontje in ontroostbaar elke keer als een hamster zo snel overlijd

We hebben er 1 bij de dieren winkel bij ons in purmerend gehaald
En 2 bij Ranzijn
er kunnen veel verschillende oorzaken zijn. welk voer krijgen de hamsters? en werkt de drinkfles wel? een hamsterbal raadt ik af want dat is gevaarlijk en stressvol voor de hamsters, 3 hamsters die na een paar weken overlijden, dat is geen toeval, ik zou de hele kooi en spullen incl voer controleren. en waren de overleden hamsters schoon of hadden ze wonden? mocht je na een tijdje nog een hamster willen kun je de hamster beter bij een Fokker halen. en hoe groot is de kooi? en hoe groot is het loopwiel? en heeft het loopwiel spijlen? en heeft de hamster 'hamster watten nest matriaal? sorry voor al die vragen, maar een hamster kan aan heel veel dingen overlijden
Neoplasma

Bericht door Neoplasma »

ben juist blij met al die vragen want vind het vreselijk voor mijn zoontje elke keer

geen wonden waren schoon hebben voor de rest ook geen huisdieren of iets behalve een hond die altijd beneden is.
Ferplast Hamsterkooi Favola - Dierenverblijf - 60x36.5x30 cm Zwart dat is de kooi alles standaard bij geleverd niks extra's erin gezet behalve eet en drink bakje.
Pets Place Hamster Luxe Menu Premium - Hamstervoer - 600 g dat is het voer.
Bij de 1e hamster hadden we nest materiaal maar daar is de hamster in gestikt de dierenwinkel zei dat dit onmogelijk was maar het zat helemaal vast
aan zijn tanden en is daardoor gestikt ( denk ik ) daarna hebben we geen nestmateriaal meer erin gedaan.
xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Wellicht een stomme vraag: is er autopsie gedaan? Uiteindelijk is dat de enige manier om er achter te komen.

Bij de eerste hamster hebben jullie wellicht hamsterwatten gebruikt. De dierenwinkel moet zich schamen want het is al jááááren bekend dat hamsterwatten levensgevaarlijk zijn omdat hamsters er in stikken.

Los van huisvesting en dergelijke: want dat is veelal geen doodsoorzaak, behalve bij hele hoge kooien. Kunnen jullie ook gewoon pure pech hebben gehad met dierenwinkelhamsters. Dat is overigens ook niets nieuws, helaas hebben jullie dat wel moeten ervaren.

Sterkte met het verlies van de ukjes.
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
Saskia1982
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 »

Iedereen kan gewoon pech hebben met een hamster, zeker als ze uit een dierenwinkel komen. Maar drie keer achter elkaar dan zou je inderdaad denken dat er iets aan de hand is. Weten jullie heel zeker dat de drinkfles goed werkt? Zelf geef ik heel veel groenvoer, dus als bij mij een fles niet zou werken dan hebben ze alsnog genoeg vocht tot hun beschikking. Verder zou ik geen hamsterbal gebruiken, maar het lijkt me sterk dat ze daar aan overleden zijn. Een hamster zal ook niet dood gaan bij gebrek aan aandacht, ze zullen hoogstens minder tam zijn maar verder kan het geen kwaad.
Hamster.lucy
Hamsters: Lucy, Tommy en Billy

Bericht door Hamster.lucy »

Neoplasma schreef: 01 jan 2021, 20:28 ben juist blij met al die vragen want vind het vreselijk voor mijn zoontje elke keer

geen wonden waren schoon hebben voor de rest ook geen huisdieren of iets behalve een hond die altijd beneden is.
Ferplast Hamsterkooi Favola - Dierenverblijf - 60x36.5x30 cm Zwart dat is de kooi alles standaard bij geleverd niks extra's erin gezet behalve eet en drink bakje.
Pets Place Hamster Luxe Menu Premium - Hamstervoer - 600 g dat is het voer.
Bij de 1e hamster hadden we nest materiaal maar daar is de hamster in gestikt de dierenwinkel zei dat dit onmogelijk was maar het zat helemaal vast
aan zijn tanden en is daardoor gestikt ( denk ik ) daarna hebben we geen nestmateriaal meer erin gedaan.
belachelijk dat dierenwinkels nog hamsterwatten mogen verkopen, want er gaan best veel hamsters op die manier dood. de kans is heel klein dat het toeval is, hamsters uit dierenwinkels overlijden meestal eerder maar 3 hamsters van een paar weken oud lijkt mij geen toeval. hamsters kunnen ook overlijden door stress, heeft de hamster lang in de hamsterbal gezeten?
irene luykx
Hamsters: Mitzie

Bericht door irene luykx »

Mag ik vragen waar je je hamsters hebt gehaald en welke soort hamsters het waren? Want sommige hamsters kan je niet samen houden die beginnen actressief naar elkaar te worden. En er is ook een grote kans dat het al geen gezonde hamsters waren, kwamen ze van een dierenwinkel of een particuliere verkoper>
Neoplasma

Bericht door Neoplasma »

Van een dierenwinkel en heb nooit meer dan 1 hamster te gelijk gehad en het zijn russische dwerghamsters
Hermank2018

Bericht door Hermank2018 »

Wat Sylvia zegt was ook het eerste waar ik aan dacht, het deel over besmettelijkheid. Hebben jullie na het overlijden van de eerste en tweede hamster niet alleen de kooi maar ook alle spulletjes goed ontsmet met antibacterieel spul?

Tenslotte kan het inderdaad ook zijn dat ze in de dierenwinkel al iets onder de leden hadden, ik heb de ervaring dat dierenwinkel dieren vaak een slechtere gezondheid hebben, al is het dan natuurlijk heel toevallig dat het er meteen 3 zijn.

Ongeacht de oorzaak wil ik je zoontje sterkte wensen! Het is heel verdrietig als een huisdier overlijdt en al helemaal als het zo snel achter elkaar is.
Plaats reactie