Hamster laat zich niet zien

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Lizzz8
Hamsters: Ollie

Hamster laat zich niet zien

Bericht door Lizzz8 »

Ik heb nu sinds 4 weken een syrische hamster man van ongeveer 6 maanden. De eerste paar dagen heb ik hem met rust gelaten. Daarna alleen tegen hem gepraat en iets lekkers neergelegd terwijl hij wakker was. Omdat hij heel nieuwsgierig was en elke keer naar mijn hand kwam, ben ik al snel over gegaan op het eten van mijn hand af laten eten. Na zo'n 3 weken heb ik hem uit de kooi gehaald en in een afgeschermd stuk van de huiskamer laten rondlopen. Ik zorgde ervoor dat er veel spullen stonden waar hij in kon. Dat heb ik 2 dagen gedaan zonder problemen. De derde dag kwam hij tegen mijn voet aan terwijl ik een stap zette, daar schrok hij heel erg van (wat logisch is). Sindsdien zie ik hem niet meer overdag. Pas vanaf 00:30 komt hij tevoorschijn en is hij heel schuw. Zodra ik tegen hem praat verstijfd hij en rent hij snel terug naar zijn holletje.

Hoe kan ik hem van zijn angst afhelpen als hij zo laat pas tevoorschijn komt. Ik ga zelf meestal tussen 11 en 12 naar bed.

Alvast bedankt

Hamster.lucy
Hamsters: Lucy, Tommy en Billy

Re: Hamster laat zich niet zien

Bericht door Hamster.lucy »

Lizzz8 schreef: 31 jan 2021, 01:05 Ik heb nu sinds 4 weken een syrische hamster man van ongeveer 6 maanden. De eerste paar dagen heb ik hem met rust gelaten. Daarna alleen tegen hem gepraat en iets lekkers neergelegd terwijl hij wakker was. Omdat hij heel nieuwsgierig was en elke keer naar mijn hand kwam, ben ik al snel over gegaan op het eten van mijn hand af laten eten. Na zo'n 3 weken heb ik hem uit de kooi gehaald en in een afgeschermd stuk van de huiskamer laten rondlopen. Ik zorgde ervoor dat er veel spullen stonden waar hij in kon. Dat heb ik 2 dagen gedaan zonder problemen. De derde dag kwam hij tegen mijn voet aan terwijl ik een stap zette, daar schrok hij heel erg van (wat logisch is). Sindsdien zie ik hem niet meer overdag. Pas vanaf 00:30 komt hij tevoorschijn en is hij heel schuw. Zodra ik tegen hem praat verstijfd hij en rent hij snel terug naar zijn holletje.

Hoe kan ik hem van zijn angst afhelpen als hij zo laat pas tevoorschijn komt. Ik ga zelf meestal tussen 11 en 12 naar bed.

Alvast bedankt
het kan zijn dat je hamster bang is door dat je per ongeluk er tegen aan stootte met je voet en dan kan het zijn dat je hamster daardoor een tijdje schuw is. ik zou je hamster des noods even een paar dagen met rust laten, en dan weer beginnen hanteren. ging je voet heel hard tegen de hamster aan? of viel het mee? een Syrische hamster is een nachtdier dus ik vindt het niet zo vreemd dat hij pas laat wakker is. is het een mannetje of een vrouwtje?, naar mijn kennis en ervaring slapen mannetjes meer dan de vrouwtjes hamsters. ook kan het zijn doordat je hamster ouder wordt dat hij/zij later komt
Lizzz8
Hamsters: Ollie

Re: Hamster laat zich niet zien

Bericht door Lizzz8 »

Bedankt voor de reactie.
Ik heb hem, het is een man, 2 dagen met rust gelaten. Sindsdien ben ik weer begonnen met tegen hem te praten en eten neerleggen. Maar zodra hij het eten heeft, rent hij snel zijn holletje in. Waar hij vroeger nieuwsgierig naar mijn hand kwam, verstijft hij nu en is hij heel schrikkerig.
Naar mijn mening was het heel zacht. Ik zette een stap en hij rende net op dat moment voorbij en liep dus tegen mijn tenen aan. Je moet het zo zien alsof jij gewoon loopt en er ineens een boom omvalt, waar je net voor stoppen kunt of net overheen kan springen.
Ik geef hem wel de tijd, hopelijk helpt dat.
Plaats reactie