Het is zover, na 7 jaar en 4 dwergen is hier dan: mijn eerste syr
Ik was - zoals altijd - eigenlijk op zoek naar een opvangertje en eigenlijk ook een dwerg. Er was niets hier in de buurt en de enige hamster waar ik een berichtje voor stuurde was toen net op dat moment gereserveerd. Dat was een syrtje. Niet gelukt, maar zal ik het toch een keer proberen, een syr...? Omdat er "tweedehands" niets te vinden was, ben ik fokkers gaan bekijken. De dwergenfokkers bij mij in de buurt waren allemaal gestopt

Dus ja, mail gestuurd, besloten wat aanpassingen te doen, en binnen een paar dagen was hij dan thuis: Sir Camelot! Een yellow ds langhaar syr, geboren op 5 juli. Gezien de prijs (uiteindelijk 35 euro) en het feit dat hij langharig is, vond ik dat ie een chique naam moest krijgen, dus vandaar de Sir ervoor.

Op de eerste dag trof ik hem zo aan: om te smelten
Inmiddels is ie al twee weekjes bij mij en in het begin was ik echt niet zeker of dit wel ging werken, mijn bak is het minimum qua grootte, wat als ie de tent afbreekt, wat als ie ongelukkig wordt...Gelukkig valt dat allemaal heel erg mee en is hij echt niet zo veeleisend als ik vreesde. Alleen de tweede nacht had meneer de deksel gevonden omdat ik niet dacht dat het grootteverschil met de dwergen zo groot zou zijn, hij kon dus wel bij de deksel en heeft hier vakkundig wat stukjes afgebeten. Na wat aanpassingen aan de inrichting is dat ook opgelost en voor de zekerheid heb ik ook een ren opgezet (foto volgt later) waar meneer zich lekker in kan uitleven.
Leuk om de verschillen met de dwergen te merken! Die deed je echt geen plezier met een ren, maar Sir Camelot klimt graag overal overheen en staat graag als een aapje op een rots rond te kijken.

Ook had ie een hele handig plek voor z'n voorraad uitgekozen

En eigenlijk is het gewoon een heel schattig, pluizig en relaxed ventje. Ik merk dat de fokster heel veel tijd en moeite in het tam maken heeft gestoken, hij laat zich makkelijk oppakken en is voor hamsterbegrippen redelijk knuffelbaar. Dus ik ben overtuigd!

Bedankt voor het kijken!