Jonge hamster met missend pootje, waar rekening mee te houden?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Tommers02
Hamsters: Popo en lala en de 5 bengels

Jonge hamster met missend pootje, waar rekening mee te houden?

Bericht door Tommers02 »

Bij ons is het de kleinste van de bende die maar 3pootjes heeft en ze zijn nu 2weken vermoedelijk afgebeten door de mama hamster wat te dn nu baby hamster opzij houden????

Saskia1982
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: Jonge hamster met missend pootje, waar rekening mee te houden?

Bericht door Saskia1982 »

Een hamster met drie pootjes heeft daar over het algemeen geen last van, zeker niet als het door een onervaren moeder al direct naar de geboorte per ongeluk is afgebeten. Het komt niet heel vaak voor gelukkig, maar ik heb het in ruim 20 jaar fokken toch een paar keer meegemaakt bij een moeder met eerste nest. Dat hij kleiner is als de rest is meestal meer reden tot zorg, misschien toch een onderliggend gezondheidsprobleem.. Zeker in de gaten houden dus!
Mollydehamster
Hamsters: Binky
Leeftijd: 23

Re: Jonge hamster met missend pootje, waar rekening mee te houden?

Bericht door Mollydehamster »

Hi,
Ooit heb ik een klein hamstertje geadopteerd uit een goudhamster nestje. Het arme diertje was niet zo gewild, maar welkom bij mij! Hij was 5 weken oud toen hij bij kwam, omdat hij vroeg werd afgestoten door de rest. Alles is uiteindelijk goedgekomen; ik heb nooit problemen ervaren.
Uiteindelijk weet het beestje zelf ook niet beter en is het ‘wondje’ waarnschijnlijk goed aan het genezen omdat dit in een vroeg stadium van zijn leven gebeurt is.
Ik zou me geen zorgen maken!:)
Plaats reactie