Hoi
Ik had 2 hamsters molly en grace zijn heel lief en leuk samen altijd geweest maar door scheiding tussen mijn ouders moesten wij (dus ook de hamsters) met spoed even naar men zus waarschijnlijk is grace daardoor door de warme en stres gestorven ik maak me nu erg zorgen om molly of ze t alleen Red en hoe het verder gaat ik heb ze sinds januari diet jaar.
Kan iemand mij asjeblieft helpen.
Groetjes pascale
Ik veronderstel dat het russische dwerghamsters zijn? een Russische dwerghamster kan beter alleen (want met een soortgenoot gaat vaker fout dan goed). Hamsters zijn solitair levende dieren en kunnen het beste alleen gehouden worden (In de winkel ziet het er altijd schattig uit, een nestje jonge hamsters die allemaal bij elkaar liggen. Op latere leeftijd verandert dit en wil een hamster, net als in de natuur, graag alleen leven).Verwen jezelf en Molly maar goed in deze moeilijke periode, een extra nootje heeft ze zeker en vast wel verdiend....sterkte met uw verlies.
Wat jammer dat er een is overleden door deze situatie.
Molly zal zich wel alleen voelen door het wegvallen van haar maatje.Je zal kunnen merken dat ze wat rustiger is als normaal,misschien minder eten en drinken.Minder actief zijn,misschien zoeken naar Grace.Dit is allemaal normaal.Na een week of twee zou haar normale gedrag terug moeten zijn.
Campbellies kunnen ook goed alleen leven,als ze genoeg te doen hebben in hun bak en jij haar genoeg aandacht geeft.
Koppelen met een andere bellie kan maar is geen garantie dat dit goed gaat.
Zorg er voor nu voor dat Molly haar rust krijgt en extra aandacht.Probeer haar ook op een plek te zetten waar het niet te warm is.
Je hoeft u niet angstig te voelen...het is niet zielig om een Campbelli dwerghamster solitair te houden en het is alleszins beter dan 2 vechtende hamsters.