Hamstergroepen op Facebook

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 43

Hamstergroepen op Facebook

Bericht door I »

Allereerst moet ik toegeven: ik ben bijna 40 en Facebook is voor mij af en toe een raadsel...

Weet iemand een facebookgroep over hamsters waar advies en soms een kritische noot wél mag? Ik weet dat ik tegen de huidige tendens inroei omdat ik niet aan hamsterscaping doe, maar het lijkt alsof alles wat ik zeg wordt verwijderd. Of ze gooien mij de groep uit 😅

Zelfs een foto van mijn verblijven werd laatst ergens gewist, want het waren 'traliekooien' en dat was tegen de regels. (Ik heb een hamsterkast, 100 bij 60 cm per verblijf, met inderdaad een klep van gaas, zie de foto's).
Mijn advies aan iemand met een dwergje met een gerstekorrel was niet gewenst, want ik ben geen dierenarts.
Ik legde een meisje iets uit over de kleur pearl en toen vroeg iemand anders zich af wie ik dacht dat ik was? 🤷‍♀️

Ik heb nu 1 groep gevonden over Syrische hamsters waar ik niet gelyncht wordt door 20-jarige meisjes als ik een foto plaats van mijn zoon met zijn hamster op schoot.

Of word ik gewoon te oud voor Facebook? Is dit de hedendaagse manier van (online) communiceren? Dan probeer ik het niet eens meer 😅

Niet bepaald een traliekooi, toch?
Afbeelding

En ja, ze kunnen ook gewoon graven 😎
Afbeelding

Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
leslcor

Re: Hamstergroepen op Facebook

Bericht door leslcor »

Ik kan daar niet over uitspreken...heb heel dat facebookgedoe mooi aan mij voorbij laten gaan en als ik zie hoeveel negatieve gevolgen dit heeft gehad voor vele mensen dan ben ik daar niet rouwig om alhoewel het ook best voor sommige mensen positief zal zijn...mooie handige opstelling (zeker voor mensen die geen overtollige ruimte willen kwijtspelen)...je hebt nog een fijne opbergruimte onderaan (dan ben ik met mijn 2 terrariums die op aparte tafels naast elkaar staan heel wat meer ruimte kwijt)...ik veronderstel dat u dit zelf heeft gemaakt?
Zo ja, knap gedaan zou ik zeggen.
Moest het ergens gekocht zijn dan zou het misschien wel nuttig zijn om te weten waar voor sommigen.
Op het eerste zicht zou je denken dat de bodembedekking wat laag is maar op die 2de foto lijkt dat goed mee te vallen...ik doe ook niet echt aan hamsterscaping maar probeer wel een aantal dingen toe te passen indien de mogelijkheid daartoe is....
melson
Contacteer:

Bericht door melson »

Volgens mij is dit wat ze bedoelen met cancel culture ;)

Ik kan je helaas geen tip geven voor facebookgroepen, nooit gehad en ik wil ook niet.

Zo een alu steck systeem is wel gaaf. Ik had er toen voor mijn degoekooi ook naar gekeken.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Op facebook doet niemand iets goed, behalve als je bij een bepaald groepje hoort. Zoveel meningen, zoveel mensen.

Ik vind dat het toffe verblijven zijn met een mooie afmeting. Ik zou niet zien waarom daar over gezannikt moet worden, maar op facebook moet over zo goed als alles gezannikt worden. Hoe wel ik verder niet kan oordelen wat er gebeurd is, ik zit niet in al die groepen. Ook geen behoefte aan.
Het overgrote gedeelte van de FB-groepen hanteren de Duitse-Stijl of een verbastering daar op. Prima hoor, iedere stap naar een goede welzijn is top. Maar het elkaar continu afzeiken of manieren neerhalen ben ik goed klaar mee. Dat wil ik juist in mijn groep absoluut niet, en gebeurd ook niet; maar daar zijn we bijna de enige in.

Helaas. Is niet iets van sinds kort hoor, en hier vroeger op het forum ging het er ook erg hard aan toe ;)
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 rusje
Leeftijd: 49
Contacteer:

Bericht door Sicos »

I schreef: 24 feb 2023, 11:32 Allereerst moet ik toegeven: ik ben bijna 40 en Facebook is voor mij af en toe een raadsel...

Weet iemand een facebookgroep over hamsters waar advies en soms een kritische noot wél mag? Ik weet dat ik tegen de huidige tendens inroei omdat ik niet aan hamsterscaping doe, maar het lijkt alsof alles wat ik zeg wordt verwijderd. Of ze gooien mij de groep uit 😅

Zelfs een foto van mijn verblijven werd laatst ergens gewist, want het waren 'traliekooien' en dat was tegen de regels. (Ik heb een hamsterkast, 100 bij 60 cm per verblijf, met inderdaad een klep van gaas, zie de foto's).
Mijn advies aan iemand met een dwergje met een gerstekorrel was niet gewenst, want ik ben geen dierenarts.
Ik legde een meisje iets uit over de kleur pearl en toen vroeg iemand anders zich af wie ik dacht dat ik was? 🤷‍♀️

Ik heb nu 1 groep gevonden over Syrische hamsters waar ik niet gelyncht wordt door 20-jarige meisjes als ik een foto plaats van mijn zoon met zijn hamster op schoot.

Of word ik gewoon te oud voor Facebook? Is dit de hedendaagse manier van (online) communiceren? Dan probeer ik het niet eens meer 😅
Nou forums zijn ook niet altijd heilig hoor. Ik heb ooit een keer een zieke goedvis in mijn aquarium gehad waarbij de schubben aan het loslaten waren. Al de andere vissen in het aquarium waren prima inorde. Omdat ik benieuwd was waardoor dit kwam er of er mogelijk medicijnen waren om tot genezing te komen een account aangemaakt op een aquarium forum en daar foto's geplaatst. Wat een shit ik daar toen over mij heen kreeg alsof ik de grootste dieren mishandelaar was. Totaal daar 2 berichten geplaatst en daarna de foto's maar weer weggehaald en nooit meer op dat forum terug gekomen.

Lang verhaal kort, de goudvis heb ik uiteindelijk uit zijn lijden moeten verlossen omdat ik geen advies/oplossing kon vinden hoe ik eventueel deze vis kon helpen omdat de mensen op het forum meer bezig waren om mij te beschuldigen van vanalles en nog wat dat om mij te voorzien van de gezochte hulp.

Helaas brengt het wat anonieme karakters op sociale media zoals FaceBook en forums niet altijd het beste in mensen boven en zijn ze eerder geneigd om hun frustraties te spuwen i.p.v. zich even te verplaatsen in de andere mens. En wat betreft leeftijd maakt het niks uit of iemand 20 of 40 is ... helaas is dat anti sociale niet echt aan leeftijd gebonden.

P.S. Ik heb ook nooit een FaceBook account gehad en ga er ook nooit één aanmaken, heel dat FaceBook trekt mij totaal niet. Maar goed gelukkig dat er verschillen zijn anders wat het op één plek altijd gruwelijk druk en op een andere plek niks te doen.
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 29

Bericht door xAnnick »

Ik kan je helaas ook niet helpen aan Facebookgroepen, want ik ben er nooit aan begonnen en na alles wat ik erover lees ben ik daar ook nog steeds blij mee. Wel vind ik het heel vervelend voor je dat die sfeer zo, tja, bijzonder, is om het zo uit te drukken. Erg jammer. Gave verblijven heb je!
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
I
Moderator

Bericht door I »

Oké, dus de conclusie is: wat ik zoek bestaat waarschijnlijk niet 🙈

Ik weet dat het hier vroeger ook niet heilig was, hoor! Discussies werden al snel fel en we hebben vroeger als moderators heel vaak overlegd wat we moesten met bepaalde dames die elkaar steeds opzochten en in de haren vlogen. Als het welzijn van een hamster in het geding was, vlogen bepaalde mensen er keihard bovenop, waardoor nieuwe mensen afgeschrikt werden. (Net als met de goudvis 😱 Dat is toch ook bizar!)

Maar ik heb hier ook echt heel veel geleerd! Er was zoveel kennis! Over bepaalde lijnen, over gedrag, over gezondheid... En mensen werden vaak ook gewoon goed geholpen. Ik hoopte zoiets op Facebook te vinden, maar ik vind echt niks waar ik wijzer van word... Niets is inhoudelijk, het is shinen of afslachten en daar zit weinig tussen.

Ik heb Facebook twee jaar geleden aangemaakt om me aan te sluiten bij een draagdoekengroep. Ik droeg mijn jongste als baby veel in doeken. Dat zijn wél fijne groepen. Net als mijn leesgroep. Maar die hamstergroepen kan ik er beter uitgooien, dus 😅

Ik zal mijn hokken nog even apart bij Huisvesting zetten, voor de geïnteresseerden.
I
Moderator

Bericht door I »

xDenies schreef: 24 feb 2023, 15:45 Hoe wel ik verder niet kan oordelen wat er gebeurd is, ik zit niet in al die groepen.
Ik gaf simpelweg antwoord op vragen, er kwam niet eens discussie aan te pas 🤣

"Kan je witte rusjes zonder aalstreep krijgen uit twee bruine?"

"Ik wil graag een soort stellinghok laten maken, wie heeft er een voorbeeld?"

"Wat heeft mijn hamster bij zijn oog?"

"Is een hamster geschikt voor mijn kind van 6? Wat is jullie ervaring?"
Plaats reactie