Hamster Kaleplekken Dichtoogje HELP

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
PipKikiBollie
Hamsters: Pip - Kiki -Bollie
Leeftijd: 20

Hamster Kaleplekken Dichtoogje HELP

Bericht door PipKikiBollie »

Mijn hamster heeft kale plekken en het is ook bij het oogje een beetje kaal het oogje plakte vandaag meer dicht dan eerst dus heb ik het als eerder schoongemaakt met gekookt lauw water. Het oogje ging gelukkig weer open ik zal haar hok ook verversen zodat het zo schoon mogelijk is. Weet iemand wat dit is kan ik dit zelf oplossen met zalfjes of moet ik naar de dierenarts. Misschien een beetje onduidelijke foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 29

Re: Hamster Kaleplekken Dichtoogje HELP

Bericht door xAnnick »

Hoii

Wat vervelend dat je hamstertje iets onder leden heeft. Er is vanaf te foto's niets zinnigs te zeggen over wat het is, omdat het van alles zou kunnen zijn. Mijn advies is dan ook om naar de dierenarts te gaan, die kan precies onderzoeken wat er aan de hand is en aan de hand daarvan een gerichte behandeling opstellen.

Succes!
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
leslcor

Bericht door leslcor »

De foto's zijn al niet scherp maar zelfs indien dit zo was dan zal de meerderheid nog maar gokken...de dierenarts kan dit via de microscoop bekijken en precies vaststellen wat er misloopt...
PipKikiBollie

Goed nieuws het oogje begint al beter te worden sinds ik het heb zitten schoonmaken met water het ziet er al een stuk beter uit ik denk dat het lag aan de hygiëne en zal haar hok voortaan wat vaker opschonen (ik heb haar een beetje wc papier gegeven voor haar nestje maar ik wacht met meer geven tot het er bijna helemaal goed uitziet)
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Fijn dat het met het oogje beter lijkt te gaan. Het kan inderdaad dat het beter wordt als je het schoonmaakt, maar de kale plekken zullen daardoor niet verbeteren. Dit kan nog steeds veroorzaakt worden door parasieten zoals mijten of door een schimmel. Dit zul je enkel kunnen behandelen als je de oorzaak kent en de dierenarts is de enige die die diagnose kan stellen. Ik raad dus alsnog een dierenartsbezoek aan voordat het erger wordt en je hamster meer last krijgt en een mogelijke behandeling ook nog duurder wordt.

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
PipKikiBollie

xAnnick schreef: 15 mei 2023, 22:06 Fijn dat het met het oogje beter lijkt te gaan. Het kan inderdaad dat het beter wordt als je het schoonmaakt, maar de kale plekken zullen daardoor niet verbeteren. Dit kan nog steeds veroorzaakt worden door parasieten zoals mijten of door een schimmel. Dit zul je enkel kunnen behandelen als je de oorzaak kent en de dierenarts is de enige die die diagnose kan stellen. Ik raad dus alsnog een dierenartsbezoek aan voordat het erger wordt en je hamster meer last krijgt en een mogelijke behandeling ook nog duurder wordt.
Ik was toch maar langs gegaan sinds er wit spul in der oogje zat nu heb ik een zalfje gekregen en na 5 dagen zou het beter moeten zijn als niet moesten we weer bellen. Het kale vroeg ik ook naar en ze zag niks aparts verder dus is het waarschijnlijk wegens ouderdom sinds ze bijna 2 is (een Russische dwerghamster)
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Top dat je langs bent gegaan! Hopen dat het zalfje helpt en dat de kale plekken niet erger worden. Twee jaar is zeker al op leeftijd, hopelijk mag je nog een tijdje van je hamstertje genieten.

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
PipKikiBollie

xAnnick schreef: 16 mei 2023, 23:38 Top dat je langs bent gegaan! Hopen dat het zalfje helpt en dat de kale plekken niet erger worden. Twee jaar is zeker al op leeftijd, hopelijk mag je nog een tijdje van je hamstertje genieten.
Haar oogje is weer helemaal beter de kale plekken zijn wel wat erger geworden maar ik ben bang dat het ouderdom is zoals de dierenarts zei maar ja zo gaat het leven toch is ze nog erg actief voor een oude dame dus daar ben ik blij om !
Puzemuze
Leeftijd: 39

Bericht door Puzemuze »

Ach gossie, die oudjes zijn echt aandoenlijk he? Fijn dat het oogje genezen is!

Even voor de zekerheid: je hebt niet een loopwiel met gaas/open spijlen, toch? Ik had eerder dit jaar een robbie in een klein hokje van Marktplaats opgehaald, die had zo'n wieltje:

Afbeelding

Omdat die kleine pootjes daar gewoon doorheen schieten waren haar achterpootjes helemaal kaalgesleten, het leek bij haar bijna wel op jouw foto van je rusje. Dus ik dacht ik check even. :-P Open wieltjes zijn niet geschikt voor hamsters.

Het kan ook handig zijn de randjes van alle doorgangen even te checken, of daar niks scherps zit (bijvoorbeeld omdat ze aan de ingang van haar huisje heeft geknaagd). Haar kan uitvallen door ouderdom, maar natuurlijk ook door parasieten, allergie of dus door steeds ergens tegenaan te schuren.
Trotse verzorger van Russisch dwergenmeisje Chihiro,
muisjes Karaat, Obsi(diaan) & Agaat,
en parttime slaaf van poes Persephone
Lang leve alle knaagbeesten!
PipKikiBollie

Puzemuze schreef: 03 jun 2023, 12:58 Ach gossie, die oudjes zijn echt aandoenlijk he? Fijn dat het oogje genezen is!

Even voor de zekerheid: je hebt niet een loopwiel met gaas/open spijlen, toch? Ik had eerder dit jaar een robbie in een klein hokje van Marktplaats opgehaald, die had zo'n wieltje:

Afbeelding

Omdat die kleine pootjes daar gewoon doorheen schieten waren haar achterpootjes helemaal kaalgesleten, het leek bij haar bijna wel op jouw foto van je rusje. Dus ik dacht ik check even. :-P Open wieltjes zijn niet geschikt voor hamsters.

Het kan ook handig zijn de randjes van alle doorgangen even te checken, of daar niks scherps zit (bijvoorbeeld omdat ze aan de ingang van haar huisje heeft geknaagd). Haar kan uitvallen door ouderdom, maar natuurlijk ook door parasieten, allergie of dus door steeds ergens tegenaan te schuren.
Hey heel lang geleden was dit en ik was niet meer online maar ik kan je verzekeren dat ik een dicht wiel heb dus geen zorgen en ook goed nieuws is dat ik een grootter hok heb gekocht voor mijn hamster die van haar was niet verschrikkelijk maar het kon beter gelukkig liep ze wel altijd vrij rond in de woonkamer maar nu komt er een hok die perfect is voor een hamster ;)
xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Dat is fijn om te horen, hoe is het met bovenstaand hamstertje afgelopen?
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
PipKikiBollie

xDenies schreef: 24 jan 2024, 07:48 Dat is fijn om te horen, hoe is het met bovenstaand hamstertje afgelopen?
Heel goed ik denk dat ze de drie jaar kan halen en ze is nog erg fit voor een bejaarde hamster helaas merk je ook dat ze ouder word :( maar gelukkig is ze nog erg levend voor zo'n oudje!
PipKikiBollie

noahamstertjes schreef: 24 jan 2024, 14:25 Leuk! Heb je een zandbad? En hoe oud is je hamstertje? Het lijkt ook alsof ie in een zandbad heeft gerold en daar z’n oogjes opengehouden, toen is hij gaan krabben en dat irriteerde hem dan weer, dit is een wilde gok maar er is wel een kansje
Ja ik heb een zandbak maar het is nu gelukkig voorbij en ze is meer dan 2 jaar nu
Plaats reactie