Mijn scapes

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

Weezie
Hamsters: Ukkie
Leeftijd: 42

Mijn scapes

Bericht door Weezie »

Het leek mij leuk om de foto's mijn scapes in een topic te verzamelen, daarom heb ik dit foto topic geopend.
Hierbij alvast een foto van mijn huidige scape.
De andere scapes voeg ik later even toe vanaf de pc

Huidige scape

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leslcor

Re: Mijn scapes

Bericht door leslcor »

Die boom met dat gezicht is wel een tof,plezant en origineel item om naar te kijken....
Weezie

Bericht door Weezie »

Nieuwe scape. Ik probeer wat minder vanaf de kant te werken, maar vind dat nog lastig.
Het meerkamerhuis staat op pootjes en heeft een open bodem. Vandaaruit kan ze rondom graven, achter het mkh is ook graafruimte met daaroverheen een brug waar ze ook onder kan om te graven.
rechtsachter een rots met open bodem, en het loopwiel staat op een plateau.
Er zit 20cm diepe bodembedekking in de bak (kaytee clean&cozy)
Tips mbt de inrichting zijn welkom!
In het echt lijkt hij voller dan op de foto zie ik.

Afbeelding
xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Mag ik uit nieuwsgierigheid het volgende vragen? Je noemt je inrichting een Scape dus ik kijk er ook vanuit het oogpunt van HamsterScaping naar. Het is geen kritiek, laat ik dat voorop stellen.

Vanuit HamsterScaping is de richtlijn voor jouw formaat huisvesting minimaal 2 huisjes (1 grote en 1 kleine) of 3 kleine huisjes. Dat stimuleert ook een fijnere opbouw voor een hamster en beschutting. Het is ook een handvat voor jou als eigenaar. Jij hebt nu dus een meerkamerhuis in het midden van je ruimte geplaatst. Heb je hier bewust voor gekozen?
Ik vind het persoonlijk zonde van je ruimte. Je bak voldoet zeker aan de minimale maten - is zelfs iets groter, maar door het gebruik van het meerkamerhuis ben je eigenlijk je hele ''speel-ruimte'' om daadwerkelijk te scapen kwijt.

Ik ben benieuwd naar je gedachte hier achter :)
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
Weezie

Bericht door Weezie »

Ze heeft het mkh en een rots in de hoek rechts met opening, wat ook een huisje is zeg maar. linksvoor ligt nog een soort boomstam die aan de onderkant open is.
Ik was een beetje zoekende. Ik weet dat zij het mkh heel fijn vind om te gebruiken en heb hem dit keer eens in het midden geplaatst, zodat ze van daaruit alle kanten op kan graven.
Ik gebruik het mkh niet altijd, en merk inderdaad dat het veel ruimte kost, maar ook dat zij er heel blij mee is, mooie nestjes erin maakt, lekker hamstert en een toilethoek erin heeft, waardoor de bak dan weer eenvoudiger schoon te houden is.

Ik zou het bruggetje achter het mkh weg kunnen halen en daar nog een klein open huisje of iets kunnen plaatsen, maar ze vind het ook leuk om over het brugegtje heen en weer te kunnen racen :D

Zou je het mkh meer naar de zijkant verplaatsen? Tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Weezie op 26 sep 2023, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
leslcor

Bericht door leslcor »

Het ziet er mooi uit...ik moet wel zeggen dat ik de vorige nog toffer vond (met dat boomstam-gezicht...da's een supertof item)...fijn dat je uw hamsters voorkeuren en wensen blijkbaar kent en hier ook rekening mee houd....
Weezie

Bericht door Weezie »

Dank je wel! die was leuk he! Maar af en toe wat afwisselen is ook leuk, en wil de vorige gebruikte spullen nog even goed schoonmaken omdat ze erin geplast had.
Ik probeer rekening te houden met haar voorkeuren, en daar is het mkh er een van, maar wil haar ook wel stimuleren om actief te blijven in een afwisselende inrichting. Ben een beetje zoekende naar een goede balans daarin.
xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Weezie schreef: 26 sep 2023, 19:54 Ze heeft het mkh en een rots in de hoek rechts met opening, wat ook een huisje is zeg maar. linksvoor ligt nog een soort boomstam die aan de onderkant open is.
Ik was een beetje zoekende. Ik weet dat zij het mkh heel fijn vind om te gebruiken en heb hem dit keer eens in het midden geplaatst, zodat ze van daaruit alle kanten op kan graven.
Ik gebruik het mkh niet altijd, en merk inderdaad dat het veel ruimte kost, maar ook dat zij er heel blij mee is, mooie nestjes erin maakt, lekker hamstert en een toilethoek erin heeft, waardoor de bak dan weer eenvoudiger schoon te houden is.

Ik zou het bruggetje achter het mkh weg kunnen halen en daar nog een klein open huisje of iets kunnen plaatsen, maar ze vind het ook leuk om over het brugegtje heen en weer te kunnen racen :D

Zou je het mkh meer naar de zijkant verplaatsen? Tips zijn welkom!
Ik snap je gedachten en keuze er achter, ik vind hem gewoon wat minder geschikt voor dit formaat bakken. Daarnaast zie ik liever hamstertjes die echt fanatiek graven en hun eigen tunneltjes en holletjes bouwen dan in een vakje van een meerkamerhuis. Maar dit is zo'n unpopulair opinion :P die ik veelal maar voor mezelf houd.
Straks bij een eventuele grotere bak gaat het weer anders zijn natuurlijk. Je kan het meerkamerhuis ook meer verwerken in je inrichting door er over heen te bouwen. Dan krijg je ook meer dimensie in je bak en variatie. Enige nadeel is dan dat je het meerkamerhuis niet meer van boven kan openen. :)
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
Weezie

Bericht door Weezie »

Aah dat is ook een idee, dan leg je er eigenlijk een laag bodembedekking overheen, en dan bouw je m verder in met huisjes etc?

Ik snap jouw gedachtegang over het zelf laten graven heel goed, daarom heb ik m er de ene keer wel in en de andere keer niet.
Als ik m er niet in heb,.dan merk ik dat ze sneller geneigd is om alleen een plekje te graven voor haar voorraad en verder gewoon een kuiltje onder een open huisje te maken en daar te slapen. Ze wordt dan ook sneller wakker bij geluiden overdag, dus het mkh geeft haar wel wat meer privacy en rust denk ik.
Weezie

Bericht door Weezie »

Ter aanvulling van mijn fototopic hierbij nog de foto's van mijn eerste 2 scapes
Afbeelding

Afbeelding
Jinte
Hamsters: Niyara

Bericht door Jinte »

Het is best een heel groot meerkamerhuis, hoeveel kamers zijn dat dan?
Ik gebruik zelf ook (vanaf mijn 2e scape) een meerkamerhuis.
Het is eigenlijk een 2 kamerhuis, maar soms haal ik het tussenschot er uit.
Ik vind het heel praktisch omdat ik daar o.a het waterbakje op kan zetten ( en het hertje :-) ) en de deksel is dan bedekt met mos en eventueel een koelplaatje )
Finnley graaft dan o.a van daaronder zijn gangetje / holletjes.
Verder heb ik dan nog 2 andere huisjes er in staan en een tunnelstarter ( Finnley vind dus ook die tunnelstarter heel fijn) , keuze genoeg voor hem.
Graaft jouw hamster dan niet vanuit zijn meerkamerhuis?
Weezie

Bericht door Weezie »

Ze graaft heel minimaal. Door het mkh in het midden te zetten hoop ik dat ze wat meer gaat graven.
Het mkh heeft 3 kamers naast elkaar.
Wat is een tunnelstarter?
Jinte
Hamsters: Niyara

Bericht door Jinte »

Weezie schreef: 26 sep 2023, 20:32 Ze graaft heel minimaal. Door het mkh in het midden te zetten hoop ik dat ze wat meer gaat graven.
Het mkh heeft 3 kamers naast elkaar.
Wat is een tunnelstarter?
Ah oké.

Een tunnelstarter is bijv. een ingegraven kurktunneltje of keramiek tunnel.
Die graaf ik in de bodembedekking en hij kan er dan zo in en begint van daaruit verder te graven de bodembedekking in.
Weezie

Bericht door Weezie »

Oh zo, dat heb ik ook wel eens gedaan inderdaad. Zal kijken of ik nog zoiets kan toevoegen, dank voor de tip
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 29

Bericht door xAnnick »

Als je merkt dat je hamstertje baat heeft bij het MKH zou ik dat erin laten en kijken of ze van daaruit gaat graven. Denk dat het met een tunnelstarter wellicht nog te vol wordt.
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Plaats reactie