Hamster bang?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
HamsterBob07
Hamsters: Bob

Hamster bang?

Bericht door HamsterBob07 »

Hallo allemaal! Ik heb mijn hamster van marktplaats gehaald, daar was hij al 5 maanden, nu is mijn hamster bijna 1 jaar. Ik het begin dan ik mijn hamster had was hij enorm schuw, en bang. Nu zie ik hem eigenlijk nooit, en als hij uit zijn huisje komt en hij ziet mij, of hij ziet het licht aan gaan, rent hij zo snel mogelijk naar zijn huisje... Als ik hem wil pakken rent hij ook weg en kijkt hij geschrokken. Het is een Syrische hamster, hij heeft een grote hamsterscape van 1.20... mijn hamster bijt niet maar vlucht wel. En ik wil mijn hamster niks toe dwingen.. maar ik vind het enorm jammer, en het lijkt mij dat het niet toch niet fijn is om de hele dag in een kooi te zitten... Dan is het toch fijn dat je er uit mag.... Ik verstop elke avond voer door zijn kooi zodat hij wel wat te doen heeft...

Waar komt dit gedrag vandaan? En wie kan mij helpen.

leslcor

Re: Hamster bang?

Bericht door leslcor »

Beste, het is aan u om het vertrouwen van uw hamster te winnen...heeft u al eens geobserveerd welke nootjes of voeding hij het liefst eet? Mogelijk kunt u dit apart houden en bvb met een pincete aangeven als hij wakker is....sommige hamsters zijn nu eenmaal eerder kijkdiertjes als knuffeldiertjes...bvb de hamsters die xDenies nu heeft zijn van jongsafaan mensenhanden gewend maw zij gaan daar later geen problemen van maken...wat er met die van u vroeger werd gedaan weten wij natuurlijk niet....
HamsterBob07
Hamsters: Bob

Bericht door HamsterBob07 »

Nee inderdaad, dat doe ik zeker, en ik probeer hem wel eens wat uit de hand te geven... Maar ik vind het zo naar dat hij niet vaak uit zijn hok komt... En zo bang is
leslcor

Bericht door leslcor »

Het is een prooidier...dus hij heeft weldegelijk reden om bang te zijn (is de natuur van het beestje)
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Bericht door xAnnick »

Hoii
Wat vervelend dat je hamstertje zo bang is. Zo te horen heeft hij wel een verblijf dat groot genoeg is. Heeft hij genoeg beschuttingsmogelijkheden om zich veilig te voelen?

Als hij zich in zijn huisvesting al niet fijn voelt, zal hij zich erbuiten al helemaal niet fijn voelen, dus maak je geen zorgen over dat hij niet uit zijn hok komt. Sommige hamsters vinden het wel leuk om eruit te gaan en sommige zijn wat angstiger en houden er dus niet van, dat is heel individueel.
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door xDenies »

noahamstertjes schreef: 16 feb 2024, 14:42 je kan ook naar de scape richtlijnen kijken op hamsterofficial.nl, heb nog 2 vraagjes: :razz:
Als je dan een goed advies wilt geven en iemand naar een site wilt doorlinken. Zorg dan dat je de juiste plaatst .. www.HamsterScaping.Info - met jouw adres komen ze uit op een niet bestaande site.

Hi HamsterBob07,
Welkom op het forum! Syren zijn niet de makkelijkste en hebben hun eigen eisen pakketje. We willen je graag helpen maar hebben dan wat meer informatie nodig. Dat mag ook via PB of via deze facebook pagina: https://www.facebook.com/HamsterScapingOfficial
Het is van belang om een goede en duidelijke foto van je huidige inrichting te plaatsen en daarbij de volledige afmetingen, dus niet alleen 120cm als lengte :)
Ik vermoed dat jouw hamstertje in zijn korte leventje al wel wat heeft meegemaakt, dus goed om even te kijken om hem wat extra handjes te geven zodat ie zich beter voelt.
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
HamsterBob

Bericht door HamsterBob »

HamsterBob07 schreef: 15 feb 2024, 22:47 Hallo allemaal! Ik heb mijn hamster van marktplaats gehaald, daar was hij al 5 maanden, nu is mijn hamster bijna 1 jaar. Ik het begin dan ik mijn hamster had was hij enorm schuw, en bang. Nu zie ik hem eigenlijk nooit, en als hij uit zijn huisje komt en hij ziet mij, of hij ziet het licht aan gaan, rent hij zo snel mogelijk naar zijn huisje... Als ik hem wil pakken rent hij ook weg en kijkt hij geschrokken. Het is een Syrische hamster, hij heeft een grote hamsterscape van 1.20... mijn hamster bijt niet maar vlucht wel. En ik wil mijn hamster niks toe dwingen.. maar ik vind het enorm jammer, en het lijkt mij dat het niet toch niet fijn is om de hele dag in een kooi te zitten... Dan is het toch fijn dat je er uit mag.... Ik verstop elke avond voer door zijn kooi zodat hij wel wat te doen heeft...

Waar komt dit gedrag vandaan? En wie kan mij helpen.
Wat toevallig! Onze syr heet ook Bob en is net 1 geworden! Hij kwam ook als volwassen man bij ons thuis (half jaar oud).

Wij hebben heel erg moeten zoeken naar wat goed werkt wat betreft de inrichting van het verblijf en ik heb me laten leiden door het advies van hamsterscaping.info, de site van xDenies (en de persoonlijke adviezen). Ook heb ik het idee dat een meerkamerhuis meer veiligheid bood dan een éénkamerhuis, want Bob werd overdag vaak wakker toen hij nog maar één kamer had en leek wat onrustiger toen. Hij kan helaas niet praten, dus het is vooral een kwestie van dingen uitproberen. Onze Bob is niet van het oppakken, maar we zeggen wel steeds tegen hem hoe lief we hem vinden en dat is eigenlijk ook heel leuk.

Ik hoop dat het je lukt om erachter te komen wat jouw Bob nodig heeft om zich veilig te voelen. ❤️
Plaats reactie