gedroogde kip / doppinda,s

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
thian
Hamsters: roel

gedroogde kip / doppinda,s

Bericht door thian »

lieve hamsterliefhebbers

ik heb zondag een syrische hamster opgehaald uit de knaagdierenopvang genaamd roel
ik moest hem puur van witte molen gaan voeren in verband met de eiwitten zei de mevrouw aan de telefoon bij een afspraak maken
maar het bleek dat ze dat zelf helemaal niet voeren daar, ik heb een plastic zakje mee gekregen met wat voer
ik had zelf een pakje voer van puur gekocht, daarin zit blijkbaar peper en druiven in
ik heb gelezen dat ze dat niet zouden mogen
heb uit voorzorg ook een andere gemengd basis voer gekocht en losse meelwormen

ik meng het oude voer me puur
ik zie nu al dat hij de gedroogde meelwormen laat liggen
en hij moet toch wat eiwit aan geboden krijgen
ik heb al gelezen dat ik ook gedroogde ansjovisjes kan geven
en las dat gekookte kip, een paar honden brokjes en nat kattenvoer uit zakjes mag
zou hij ook gedroogde kip snippers mogen vraag ik me af (zijn er voor kat en hond)
weet iemand hier iets van

zou ik roel ook af en toe een doppinda voor vogels kunnen geven dan is ie even bezig dacht ik
en hoe vaak zou dat dat kunnen?

ik bouw het rustig op
en wil hem wel wat variatie gaan bieden
hij krijgt ook een heel klein stukje groente of fruit
hij krijgt ook af en toe een biologisch plantje of kruiden wat geschikt is en nl gedroogd

heel erg bedankt
thian

Jinte
Hamsters: Lilly-Faye

Re: gedroogde kip / doppinda,s

Bericht door Jinte »

Hai,

Als je dit voer bedoeld / hebt gekocht dan is dat prima voer: https://littlepawspetshop.nl/product/puur-hamster-400g/
Je kunt ook proberen of hij zijderupsen lekker vind: https://littlepawspetshop.nl/product/puur-hamster-400g/
Doppinda's zijn prima: https://littlepawspetshop.nl/product/doppindas/
Ik zou zelf geen honden of kattenvoer geven.
En verder is het fijn om oogst aan te bieden voor verrijking en beschutting en om te eten: https://littlepawspetshop.nl/product-ca ... /plantjes/
leslcor

Bericht door leslcor »

Wij gaven vroeger regelmatig een stukje wit van kip aan onze hamsters (sommige zijn daar verzot op en anderen weer niet)....je moet een beetje proberen en zelf kijken wat ze het lekkerste vinden (onze vorige was bvb verzot op erwtjes)...de beste/lekkerste/meest in de smaak vallende lekkernijen hielden we apart en gaven persoonlijk (via pincetje)...zo laten ze zich al eens meer zien...
thian

Bericht door thian »

dank jullie wel , fijn deze tips te krijgen!

ja dat is het voer! alleen dan van drslnaagdieren.nl
ik ga heel kleine porties kip invriezen dan zou ik dat al gekookt kunnen doen?
ik eet zelf geen kip en nauwelijks vlees maar hij krijgt wat hij nodig heeft en lekker vind

de meneer van de knaagdierenopvang verteld eigenlijk dat hij alleen een handje voer kreeg (een jaar)
en hij is waarschijlijk dus niets gewend
ik denk dat hij misschien zelf nog moet ontdekken wat hij lekker vind en wat eetbaar is
hij werd dolblij van kleine stukjes verse wortel en gedroogde banaan
en pakt het uit mijn hand, en lijkt ook om meer te vragen
ik had de voerbus met een meer algemeen mix naast de kooi laten (die ik als reserve kocht) staan dicht en bij bleef er bij schooien snuffelen en aan de trallies krabbelen op die plek dat deed hij specifiek bij deze bus (die heb ik maar even weg gezet )
misschien dat levende meelwormen hem meer zeggen
ik ga beide zeker proberen ga ga morgen met gierst beginnen,
en vragen aan de plaatselijke dierenwinkel wat ze kunnen bestellen, nu al heel erg veel meer als in de winkel staat zag ik toen de catalogussen er bij kwamen vrijdag komen er twee grote afdak en lig plateau'' s bij
op drdknaagdieren.nl staan ook levende planten en kruiden en daar heb ik een graslelie van die vind ie heel erg leuk, hij klimt er zelf in dus wil ik daar ook mee aan de slag
ik heb alleen geen internet bankieren, kunnen biologisch geteelde planten en kruiden ook ik wil ze zelf gaan zaaien

liefs thian
leslcor

Bericht door leslcor »

Ik koop overal waar ik kom (dierenwinkel, tuincentrum etc etc) wel eens een pak hamstereten....ik beperk mij niet tot 1 merk of soort en dan kopen we nog zonnebloempitjes,nootjes en meelwormen apart omdat we weten dat ze dit graag eten...we strooien het uit ipv op 1 plaats te leggen, zij zoeken het (wat hen ook bezig houd)
Levende meelwormen hebben we eens geprobeerd maar dat was niet echt een meerwaarde...spaghetti (gekookt) lusten ze ook graag....en zelfs een braambes heb ik ze ooit gegeven...
thian

Bericht door thian »

dank je wel
ik heb een gemengde pot voor vogels gekocht met zonnebloempitten, pompoenpitten en pinda,s
heb ook die graan pakketten gevonden ook gemengde met bloemen erbij
en dacht inderdaad al eten te gaan verstoppen moet ik dat langzaam opbouwen?
en hoe doe ik dat, zonder dat het ongevonden onder de bedding wordt gegraven
hij is dat niet gewend
ook kan hij er op plassen misschien en dan op eten
ik verschoon het verblijf 1 keer in de week helemaal
hij is nog niet aan een toillet gewend (heeft hij ook nooit gehad)

liefs thian
leslcor

Bericht door leslcor »

wij strooien dat gewoon uit en zij snuffelen en graven het op...meestal plassen ze bij ons in het zand (of in het rad)...
Plaats reactie