Positieflijst uitgesteld tot 1 juli 2024
Moderator: Sylvia.
Re: Positieflijst uitgesteld tot 1 juli 2024
Ik ben benieuwd wat het allemaal nog gaat brengen.
Ook dat de overheid en postcodeloterij is wat beter naar Stichting Aap gaat kijken.
Ook dat de overheid en postcodeloterij is wat beter naar Stichting Aap gaat kijken.
Daar gaan we weer... De lijst voor vogels zal vast net zo uitpakken als de deze en de positieflijst
Op 19 december is de tweede zitting mbt de postieflijst.
Yep...
Ja ik vind het echt spannend, ik hoop zoooo op een goede uitspraak!
Dat we gewoon weer Rusjes / Robo's enz mogen.
Zijn ze ook al bezig met een lijst voor vogels?Jaimz schreef: 07 dec 2025, 08:31 Daar gaan we weer... De lijst voor vogels zal vast net zo uitpakken als de deze en de positieflijst![]()
Waar vind ik daar info over?
- Sicos
- Beheerder
- Hamsters: 1 rusje
- Leeftijd: 49
- Contacteer:
Als je in de buurt van de grens van Belgie of Duitsland woont dan kan je ook daar gewoon een Rusje of Robo gaan halen. Ik heb nadat mijn Robo overleden was een nieuw groepje vrouwtjes gewoon in Belgie gehaald.Jinte schreef: 07 dec 2025, 16:27 Yep...
Ja ik weet het, onze alwetende regeltjes makende overheid vind dat het niet mag, maar gisteren stonden mijn buren ook gewoon vuurwerk af te steken vanwege een feestje en dat mag ook niet (en daar komt de politie echt niet voor) ... en dat vuurwerk kwam echt niet uit Nederland
Ja natuurlijk kun je nog gewoon Russen en Robo's kopen.Sicos schreef: 08 dec 2025, 09:30Als je in de buurt van de grens van Belgie of Duitsland woont dan kan je ook daar gewoon een Rusje of Robo gaan halen. Ik heb nadat mijn Robo overleden was een nieuw groepje vrouwtjes gewoon in Belgie gehaald.Jinte schreef: 07 dec 2025, 16:27 Yep...
Ja ik weet het, onze alwetende regeltjes makende overheid vind dat het niet mag, maar gisteren stonden mijn buren ook gewoon vuurwerk af te steken vanwege een feestje en dat mag ook niet (en daar komt de politie echt niet voor) ... en dat vuurwerk kwam echt niet uit Nederland
Maar zoals ik al vaker heb aangegeven zit je ook met het probleem dierenarts.
Ja dierenartsen hebben een zorgplicht, maar ze moeten wel noteren met wat voor een dier je komt.
Dierenartsen krijgen geregeld controle en dan staat daar dat je met een Rus of Robo bent geweest.
Daarnaast zullen er genoeg mensen zijn die nu door het verbod wel de hamster kopen, maar er zeker niet meer mee naar de dierenarts zullen gaan.
De hamster is dan dus de dupe, dat kun je niet vergelijken met vuurwerk.
Ja er zijn sowieso te veel mensen die niet met hun hamster naar een dierenarts gaan als er wat mee is, maar dat zullen er alleen maar meer worden.
Die dierenartsen hebben ook het recht om zich te verenigen en hier tegenin te gaan voor zover dat dit nog niet het geval is
Er is nog weinig tot geen info over.Alleen dat ze er mee bezig zijn.Weezie schreef: 07 dec 2025, 20:08 Zijn ze ook al bezig met een lijst voor vogels?
Waar vind ik daar info over?
Ik was vorige week bij de DA om Niko in te laten slapen 
Ik had een gesprekje met hem over die lijst en dan de hamsters die niet mogen.Hij zei dat hij rusjes/robbies wel zal blijven behandelen.Dat is gewoon een plicht vind hij,maar er zijn dierenartsen die nu al nee zeggen tegen een rusje of robbie.
Ik had een gesprekje met hem over die lijst en dan de hamsters die niet mogen.Hij zei dat hij rusjes/robbies wel zal blijven behandelen.Dat is gewoon een plicht vind hij,maar er zijn dierenartsen die nu al nee zeggen tegen een rusje of robbie.
Wat naar Jaimz!Jaimz schreef: 09 dec 2025, 09:37 Ik was vorige week bij de DA om Niko in te laten slapen
Heel veel sterkte met het verlies van Niko !!
Ik heb eerder ook zo'n gesprekje gehad met mijn dierenarts en zij vertelde dus over het moeten noteren met wat voor een hamster je komt en dat er dus controles zijn.
Overigens verbaasd het mij wel dat er dierenartsen zijn die nee zeggen, ik dacht dat ze een zorgplicht hadden...
Maar misschien komt het door de controles en dat ze in de problemen kunnen komen en dat ze daarom nee zeggen.
- Sicos
- Beheerder
- Hamsters: 1 rusje
- Leeftijd: 49
- Contacteer:
Ik hoop gewoon dat ze snel iets aan Rusjes en Robbies op die lijst doen. Het klinkt misschien lullig (maar zal wel politiek zijn) ... er is veel meer leed onder honden en katten. Er zijn er veel meer van, en het doorfokken op "raskenmerken" is daar veel extremer. Zoek maar eens voor de grap op Google over hoe veel honden er 100 jaar geleden uitzagen. Toen waren ze veel gezonder.
Helemaal mee eens.Sicos schreef: 09 dec 2025, 11:07 Ik hoop gewoon dat ze snel iets aan Rusjes en Robbies op die lijst doen. Het klinkt misschien lullig (maar zal wel politiek zijn) ... er is veel meer leed onder honden en katten. Er zijn er veel meer van, en het doorfokken op "raskenmerken" is daar veel extremer. Zoek maar eens voor de grap op Google over hoe veel honden er 100 jaar geleden uitzagen. Toen waren ze veel gezonder.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verbod op het houden van Russen en Robo's ook absurd en belachelijk.
Dank je!Jinte schreef: 09 dec 2025, 09:48Wat naar Jaimz!Jaimz schreef: 09 dec 2025, 09:37 Ik was vorige week bij de DA om Niko in te laten slapen
Heel veel sterkte met het verlies van Niko !!![]()
![]()