Mijn Elegante Muize Meisje

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

Jinte
Hamsters: Niyara

Re: Mijn Elegante Muize Meisje

Bericht door Jinte »

Niyara is echt ontzettend schattig.
En echt heel anders dan Rusjes of Robo's, wel grappig.

Ze graaft wel, maar ( helaas) nog niet een lange gang langs het glas waardoor ze ook te zien is met graven.
Maar goed, dat maakt ook niet uit, misschien komt dat nog :-)

Ze heeft al een paar keer een meelwormpje van mij aangenomen in haar bak, dus dat is al heel wat.
Wel heb ik wat vragen over haar gewicht, maar daar maak ik een apart topic over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaimz
Hamsters: Freya

Bericht door Jaimz »

Wat leuk dat ze al meelwormen aanneemt van je,en zo vlug al :)

Ze is nog jong en moet alles nog leren en ontdekken hoe alles nu precies moet,graven,een nest bouwen,enz.Ze is in ieder geval al goed bezig.
Jinte

Bericht door Jinte »

Ja snoezig toch :-)

Zul je net zien.
Ze is al de hele ochtend ( en nu ook nog) druk bezig met graven :-)
leslcor

Bericht door leslcor »

Zo'n langgerekt mooi wit hamstertje en dan die grote zwarte ogen...het is inderdaad een bijzonder diertje...
Jinte

Bericht door Jinte »

leslcor schreef: 07 jan 2026, 08:31 Zo'n langgerekt mooi wit hamstertje en dan die grote zwarte ogen...het is inderdaad een bijzonder diertje...
:D Merci!
Jinte

Bericht door Jinte »

Niyara doet het goed en is echt heel leuk.
Ze graaft veel, meestal is ze daar in de ochtend ( ook nog ) mee bezig, soms zelfs nog in de middag.
Laatst had ze heel veel zaagsel weggehaald onder haar loopwiel ( staat op pootjes), een dag later is dat dan weer dicht :-)
Dan is er weer een gat aan de voorkant of zijkant van het glas en dan later weer dicht.
Echt wel een andere manier van graven dan mijn Robo's deden.

Gisteravond liep ze netjes haar hamstertaxi in.
De deksel van haar bak afhalen terwijl ze rondloopt vind ze prima, schrikt niet / rent niet weg.
Vanmorgen was ze aan het rond diedelen terwijl ik in haar bak bezig was met eten en water.
Ik was tegen haar aan het praten en ze "zocht" me echt op, klom omhoog op een kurktunnel of tak en keek naar boven.
Of ze ging even rechtop staan tegen het glas en keek naar boven, zo zoet.

De tijden dat ik haar zie zijn wel veranderd en wisselen nogal.
Meestal zie ik haar in de ochtend even en dan weer vanaf 21.00 of iets later.

Afbeelding

Afbeelding
Weezie
Hamsters: Ukkie
Leeftijd: 42

Bericht door Weezie »

Wat een knap ding! Ben benieuwd naar haar karakter. Hoe is ze in de omgang?
Hoe groot is haar verblijf? Ziet er mooi vol uit voor haar.
Jinte

Bericht door Jinte »

Dank je wel!
Hoe ze is beschrijf ik in dit topic van haar :-)
Tot nog toe heb ik haar er alleen, sinds ze bij mij is, 2 keer uitgehaald om te wegen en van dichter bij te kunnen bekijken.
Verder hanteer ik haar nog niet echt, dat komt nog wel ( of niet, als ze niet wil :-) )
Ik vind het al heel wat hoe ze nu is en op mij reageert en meelwormpjes van mij aanneemt.

De keer dat ik haar er uit gehaald heb ( en waarbij deze foto's gemaakt zijn) was ze vrij snel op de hand.
Ik had er voor de zekerheid een kartonnen doos bij voor het geval ze uit mijn handen zou glippen.
Maar het ging goed en het is grappig om ook daarbij te merken dat ze ook in de hand anders zijn dan andere dwergen.

En de souplesse en het gemak waarmee ze door en over de kruktunnels gaat en over de takken is echt prachtig om te zien.
Als een Olympisch atlete op de evenwichtsbalk of een koorddanseres.

Haar bak is de Ferplast Jerry 100.
Die is nagelnieuw en heb ik voor 50 euro op de kop getikt.

Op dit moment terwijl ik dit typ is ze weer bezig met graven :-)
Jaimz
Hamsters: Freya

Bericht door Jaimz »

Hamsters zijn snel om te kopen met een lekkere snack ;)
Fijn dat ze daardoor toch vaak komt kijken als je in haar bak bezig bent.Ook dat ze het verder ook goed doet met al haar bezigheden.

Ik was me al aan het orienteren over chineesjes voordat ik toch nog 2 legale robbies in huis kon nemen.Nu ik dus,waarschijnlijk,de laatse robbie (Freya) in huis heb,ben ik me toch weer gaan interesseren in het houden van een chineesje.Ik volg dus dit topic en die van Annick aandachtig :)
Jinte

Bericht door Jinte »

:-)

Het is niet zo dat ze komt als ik bezig ben in haar bak ( wie weet komt dat nog)
Lilly-Faye deed dat altijd zo leuk, ik mis haar echt ( en ook de andere moppies die er niet meer zijn :-( )
Het is meer dat ze, als ze er is, niet van schrik of angst weg rent als ik bezig ben in haar bak.

Ik kan het je zeker aanraden om een Chineesje te nemen, ik vind Niyara erg leuk.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je er dan net een treft die zich zelden tot nooit laat zien.
Ik weet niet hoe groot jouw bakken zijn die je nu hebt, maar ik zou voor een Chineesje minimaal gaan voor 100x40x40.
Plaats reactie