Mijn Elegante Muize Meisje

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

Jinte
Hamsters: Niyara

Re: Mijn Elegante Muize Meisje

Bericht door Jinte »

leslcor schreef: 18 feb 2026, 00:31 Mooie pose op die eerste foto....wat een geluk dat je haar terug in de kooi hebt kunnen krijgen...
Dank je wel!
Ja zeker een heel geluk :D

Jinte

Bericht door Jinte »

Jaimz schreef: 18 feb 2026, 09:18 Jij kwam goed weg dat ze er niet snel vandoor ging.Sneaky meisje ;)
Ja zeker sneaky :-)
Ik had het ook totaal niet aan zien komen dat ze het zou doen, nu weet ik beter :-)
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 29

Bericht door xAnnick »

Inderdaad, gelukkig wist ze zich even in te houden op het goede moment, ik snap dat je geschrokken bent!
Dat van de wisselende tijden herken ik wel, dat is hier ook zo. Denk ik het ritme te kennen, verandert ze het weer...
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Jinte

Bericht door Jinte »

xAnnick schreef: 19 feb 2026, 21:22 Inderdaad, gelukkig wist ze zich even in te houden op het goede moment, ik snap dat je geschrokken bent!
Dat van de wisselende tijden herken ik wel, dat is hier ook zo. Denk ik het ritme te kennen, verandert ze het weer...
Ja inderdaad gelukkig :-)

Ja wat je zegt, denk je het ritme te kennen...
Echt zo anders dan Robo's of Rusjes, die wisselden soms ook wel, maar zag ik toch elke dag wel een aantal keer.
Jinte

Bericht door Jinte »

Tsja....foto's heb ik niet :-(

Niyara laat zich nog minder zien helaas.
Als ik haar al zie, is het heel kort.
Dit brengt ook wel het probleem met zich mee dat ik niet regelmatig een gezondheidscheck kan doen en niet kan wegen.
Ik leg elke dag strategisch bijv. 1 meelwormpje ergens neer en zie dan dat die de volgende dag weg is.
Het is heel erg wennen een hamster die zich zo weinig laat zien.
leslcor

Bericht door leslcor »

hopelijk is het iets tijdelijks en veranderd het nog...we zijn ook altijd blij als we ons hamsterkes nog eens zien, nu moet ik wel zeggen dat als de dochter erop roept (heel onorthodox want het is precies dat ze op een kat of zo aan het roepen is) dan komen die hamsters om 1 of andere rare reden wel af (op mijn stem daarentegen reageert er geen 1)
Jinte

Bericht door Jinte »

Ik verwacht eigenlijk dat het zo blijft.
Chineesjes laten zich veel minder zien dan bijv. Russen en Robo's.
Mijn vermoedden is dat ik haar straks, wanneer ze een nieuwe scape krijgt, in het begin wat vaker zal zien omdat ze
dan de boel weer helemaal moet gaan inrichten.
Als dat gedaan is dan zal ze weer minder zichtbaar zijn.
Maar goed, ik ga het wel zien of dat ook zo is of niet.
Jinte

Bericht door Jinte »

Gisteren heb ik Niyara een nieuwe scape gegeven.
Waar ik normaal gewend ben dat een hamster ( Rus of Robo) vrij snel om de hoek kwam kijken wat ik in godsnaam aan het doen was, is dat bij Niyara niet het geval.
Alle spullen waren er uit, zelfs al de "vieze" bovenste laag bodembedekking, maar geen Niyara.
Dus dat werd voorzichtig zoeken in de bodembedekking.
En zelfs toen duurde het een tijdje voor ik haar gevonden had, je gaat aan je zelf twijfelen of ze er nog wel in zit....
Maar gelukkig ze was er nog..ppfff..

Wat ook heel apart was is dat ze heel anders graaft.
Ze had vlak bij het wiel een heel groot gat, heel maf, gewoon een hele grote kamer of zo.
Verder wel tunnels, maar dat gat is dus heel apart.

Ze ziet er goed uit, is wat voller en weegt nu 30 grammetjes.
Maar ze is ook wat "schuwer" helaas, hoe minder ik haar zie, hoe minder interactie en dat doet de tamheid en het contact niet echt goed denk ik zo.
Ik kan haar nog wel gewoon in de hand houden, al is ze nog altijd snel met "handje over".
Weer terug in haar nieuwe scape heeft ze even wat rond gelopen, maar ook toen was ze wat "schuwer" dan ze voorheen was in haar nieuwe scapes.
Ze is vrij snel aan het graven geslagen en dat was het dan.
Ik ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan, of ik haar ga zien of niet.
Ik moet zeggen dat ik het wel erg mis hoe ze in het begin was, haar dagelijks zien en de interactie met haar.
Het is en blijft een heel leuk beestje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
leslcor

Bericht door leslcor »

Ja, je kunt dat natuurlijk niet afdwingen...is er misschien iets wat ze heel graag eet, wat je dan eventueel alleen kunt aanbieden wanneer je haar effectief ziet...in elk geval, ze is echt een speciale hamster...
Jinte

Bericht door Jinte »

:D :-)

Tsja het is wat het is.
Misschien veranderd het nog, misschien ook niet.
Dit was wel enigszins te verwachten met een Chineesje, al had ik het in eerste instantie niet verwacht omdat ze zich best veel liet zien in het begin en ik ook wel interactie met haar had en ze meelwormpjes van mij aan nam.
Ik weet op dit moment niet wat ze echt super lekker vind.
Meelwormen en ook dried superworms ( ieks) lust ze graag, maar ze komt er niet voor uit haar bed ( behalve als ik al naar bed ben) :-)

Op het Duitse hamsterforum noemen ze dat: het terrarium voeren ( bij een hamster die je zelden tot nooit ziet) :-)
knabbeltje2025
Hamsters: knabbeltje

Bericht door knabbeltje2025 »

De scape ziet er mooi uit trouwens. Daar zou ik wel voor uit mijn nestje komen.
Jinte

Bericht door Jinte »

Dank je wel!
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Jinte schreef: 08 mar 2026, 20:34 Op het Duitse hamsterforum noemen ze dat: het terrarium voeren ( bij een hamster die je zelden tot nooit ziet) :-)
Ja, dit. Als ik een paar dagen weg ben laat ik laat nog even een foto zien aan de oppas, zodat ze weet dat er wel degelijk een hamster zit en ze niet een leeg hok voert :lol:

Ik snap je gevoel wel, hier hetzelfde. Maar inderdaad, het is wat het is. Het is anders, maar het is oké.

Mooie scape inderdaad!

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Jinte

Bericht door Jinte »

:-) :-)

Dank je wel!!

Heb jij dat ook als je de bak verschoont / een nieuwe scape maakt dat je haar moet zoeken?

Zoals al eerder gezegd vind ik het lastige aan een Chinees dat je dus amper gezondheidschecks ( en wegen) kunt doen, met het risico dat als er wat mis is je dat niet of pas veel te laat merkt.
En als je wel op tijd bent en er een tijd verzorging nodig is, ze in een bincage moet of zo, met veel minder bodembedekking.
Want dan in haar scape blijven kan dan niet.
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Ik verander nooit iets aan de bak, behalve als er ongedierte zit. Voor de castratie ben ik tot 2 uur 's nachts opgebleven en heb haar uiteindelijk wakker moeten maken omdat ze uit zichzelf echt niet wilde komen (ik wilde haar alvast in een kleinere bak zetten omdat ik anders die zoektocht in de ochtend voor de dierenartsafspraak had moeten doen).

De weinige gezondheidschecks vind ik ook vervelend, maar een van de belangrijkste problemen die er zouden kunnen optreden heb ik met de castratie verholpen. Uiteraard kan er altijd iets anders mis gaan en ik gebruik de camera om te kijken of ze zich normaal gedraagt en in het ergste geval zou ik eens in de zoveel tijd langer opblijven of wakker maken voor controle.

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Plaats reactie