Zo hallo allemaal daar ben ik weer!
hoe is het met jullie allemaal
lang niet gezien he!!
Ik zie alweer allemaal nieuwe topics waar ik op moet reageren, dus dat ga ik zo maar is even doen, en zal ik de komende dagen ook wel druk mee zijn.. want ik loop wel achter zeg!
Nou even een korte samenvatting wat er is gebeurd de afgelopen maanden:
Picolli (weten jullie nog, het kindje van Luca en Babooski) is al een echte dame geworden.. nouja dame.. ik heb nog nooit zo'n dame gezien dus noem het maar een onbeschofte vlerk
voorbeeldje: hamsters eten voedsel netjes met hun handjes: Picolli eet het gewoon half hangend uit haar bekje en slurpt het op als een spaghetty sliert.. en waarom met mond dicht eten als je ook met je mond open kan eten zodat al je eten er weer uit kan vallen!
Soms zie ik de rest van de hamsters zelfs (met afgrijzen ?? ) luisteren naar haar eetgedrag.
Ook laat ze veel boertjes. En maakt het haar vooral niet uit als haar hele vacht onder het plakband zit onder het motto: "ik dacht, dat is weer is wat ánders". En met een kleine (ik noem het waarschuwings-) beet richting mijn vinger maakte ze dan ook duidelijk dat ze haar nieuwe haardracht graag zo wou houden.
Dat was een kleine greep uit haar ongemanierde leventje, maar ik lach er maar om. Niet te druk om maken vooral. Natuurlijk is ze ook al tig keer uit haar kooi ontsnapt maar dat kan ook niet anders als je een kind van Babooski bent.
Ze is overigens helemaal weg van mijn vriend. Zodra hij in beeld is besta ik niet meer voor madam. Moet ze kiezen tussen mijn en zijn hand in de kooi, is die keuze binnen een seconde gemaakt: HIJ. Hij ruikt lekkerder, is liever, geeft meer snoepjes, word niet boos als ze zichzelf klem graaft in haar kooi en houdt van haar plakband vacht.
Waarom zou je dus je eigen baasje kiezen ?
Overigens, al die slechte eigenschappen heeft ze natuurlijk niet van Babooski ( *ik wijs met een beschuldigend vingertje richting Luca* )
Met de rest van de hamsters gaat ook alles ontzettend goed! Pimmetje is inmiddels de 2,5 gepasseerd en lijkt er geen jaartje op achteruit te zijn gegaan.
Wat er trouwens eergister is gebeurd.. Babooski stikte in een stukje appel. Laat dit dus een wijze les voor jullie zijn. Ik weet niet waar het aan ligt maar voortaan let ik er wel op dat alle harde gedeeltes uit de appel verwijderd zijn.
Om 24:00 de spoedlijn van de dierenarts gebeld met het verhaal dat mijn hamster stikte in een stuk appel (waarom vond ik dat zo dom klinken op dat moment.. ? )
Het leek ook wel erg op het verhaal van sneeuwwitje en ik verwachtte bijna dat hij zou zeggen dat ik haar moest kussen
Gelukkig was dat niet zijn advies en hij raadde mij aan met een pincet in haar bekje te gaan om de appel te verwijderen.
Dat hoefde ik niet zover te laten komen (erg gelukkig voor de waardigheid van mevrouw Babooski, aangezien het toch al zo'n ijdeltuit tutje is! Ik zie haar zelfs soms denken: "Halloooo, deze banaan is niet vers", waarbij ze dan een verwaand hamster gezicht trekt en het niet opeet) ze had zichzelf al geholpen en het stukje appel was inmiddels uit haar keel geschoten (mijn vriend had ook een soort heimlich- hamster-greep toegepast en dat werkte blijkbaar)
Hierna heeft ze zich de rest van de avond (waarschijnlijk vol schaamte) niet meer laten zien.
Hier had de dierenarts mij wel voor gewaarschuwd dat ze er nog een tijdje van onder de indruk zou zijn als de appel er eenmaal uit zou komen.
Nu vertel ik dit verhaal wel een beetje nonchalant, maar ze had er natuurlijk wel serieus in kunnen stikken
Ik ben er ook erg dankbaar voor dat dat niet is gebeurd, aangezien ze wel echt mÃjn tutje is, en niet zoals Picolli meer van mijn vriend houdt.
Over de rest van de hamsters heb ik gelukkig niet zoveel te vertellen, hoewel ik de laatste tijd een soort rond "iets" in de buik van Wiggle-T begin te ondekken, wat erg op een gezwel lijkt. Maar na hier al wat ervaring mee te hebben gehad, laat ik de natuur maar gewoon zijn gang gaan.
Nou, nu ga ik maar even verder met de rest van het forum na dit lange verhaal!
groetjes Helene en de hele hamsterbende!
(Edje de muis is trouwens een maand terug overleden, waarschijnlijk aan ouderdom)