Hoezo handtam?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Yvon
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Yvon »

Oepzzzzz.......:$ Sorry!!
Maar ik zal dus proberen(durven) de hamster te 'grijpen' als ze wegloopt:) Thnx nogmaals!!

01 Puk

Bericht door 01 Puk »

Leuk!
Yvon
Contacteer:

Bericht door Yvon »

Hoiii, vandaag had ik het hok op de grond gezet(Knuffie meteen wakker;))
En mn benen er tegen aan als een driehoek. Dus ik laat hem zo op mn hand, en het gaat hartstikke goed! Hij was niet meer zo bang als ik een kleinbeetje bewoog:D Hij wou ook de hele tijd over mn hele arm lopen haha! Toen ik hem weer terug had gezet, klom ie helemaal tegen het poortje op dus ik het hok weer open:P(kon hem niet verlaten:P), klimt ie er zo uit! Lieeff!!
Nou ik wou iedereen even bedanken(vooral Louise) want anders had ik het nooit gedurfd:) Nu wel:D Thnx!!!
Spikey

Bericht door Spikey »

Heel goed!! Nu heb je alleen wel een probleem, namelijk een hamster die continue uit de kooi wil :wink:
Yvon
Contacteer:

Bericht door Yvon »

Haha! Maar dat vind ik niet zo'n probleem;)
AtelierBrigitte
Hamsters: 1 campje
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

Geweldig dat ze al zo lekker tam zijn!! Heb ik bij mijn kleintjes toen ook gedaan en Willow "rent" nu nog steeds naar mijn hand als ik in de kooi kom.
Het zijn echt schatjes die ukkies van je, Louise!!
Wil je een blijvende herinnering (tekening) van je hamster (of ander huisdier)?
Kijk eens op AtelierBrigitte of lees mee op mijn weblog
Louise
Leeftijd: 59

Bericht door Louise »

Haha, ja, en dan krijg je dus inderdaad het volgende probleem: houd houd ik ze ín de kooi? En bij het loslopen: laat me nou toch even met rust, kinders! Ik kan geen stap verzetten of er zitten hamstertjes op me, om me, aan me, in mijn broekspijpen, en ik moet óntzettend goed opletten waar ik loop! :wink:

Louise
AtelierBrigitte
Hamsters: 1 campje
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

Kan van de winter wel lekker van pas komen, van die zachte warme vachtjes die in je broekspijpen kruipen. Mini-kruikjes...lekker
Wil je een blijvende herinnering (tekening) van je hamster (of ander huisdier)?
Kijk eens op AtelierBrigitte of lees mee op mijn weblog
Louise

Bericht door Louise »

Klopt, gister kwamen er 5 tegelijk omhoog, en dat is heel zacht en warm gefriemel tegen mijn benen, best lekker!

Louise
Anouschka

Bericht door Anouschka »

Louise schreef:Klopt, gister kwamen er 5 tegelijk omhoog, en dat is heel zacht en warm gefriemel tegen mijn benen, best lekker!

Louise
:lol:
kan ik me voorstellen :P
Yvon
Contacteer:

Bericht door Yvon »

Ahh liefff, dat van in je broek:P Haha
Vandaag weer opgepakt en nu ging het helemaal super!
Kon gewoon overlaten lopen over mn handen:D En ook gewoon op mn arm zetten enzo! Zoooooo blij:D Want in het begin dacht ik echt dat dit niks werd, omdat mijn vorige hamster na 3 dagen al tam was. Maar dat was een dwerghamster, bij goudhamsters gaat het dus zo te zien langzamer:P

Maar goed, ik heb geduld:D
Spikey

Bericht door Spikey »

Yvon schreef: Maar dat was een dwerghamster, bij goudhamsters gaat het dus zo te zien langzamer:P
Volgens mij zijn dwergjes niet per definitie sneller tam hoor, het heeft meer te maken met het karakter van het beestje en wat ze gewend zijn.
inky
Leeftijd: 33

Bericht door inky »

Dat is echt lief!
Ze zien er heel schattig uit! :)
Louise

Bericht door Louise »

Spikey schreef:
Yvon schreef: Maar dat was een dwerghamster, bij goudhamsters gaat het dus zo te zien langzamer:P
Volgens mij zijn dwergjes niet per definitie sneller tam hoor, het heeft meer te maken met het karakter van het beestje en wat ze gewend zijn.
Ja, mee eens. Mijn jonkies zijn nooit niet-tam geweest, dus die zullen straks in een wip aan hun nieuwe baasjes gewend zijn (hoop ik - ik moet niet te veel beloven natuurlijk :wink: )

Louise
biawa

Bericht door biawa »

Precies, en ik heb 2 dwerghamsters die waarschijnlijk nauwelijks menselijk contact gehad hebben vroeger en die zijn nauwelijks tam te krijgen. Ik ben van mening dat de eerste paar weken cruciaal zijn om een hamster tam te krijgen. Daarom vind ik het bijvoorbeeld af te raden om je hamster in een dierenwinkel te kopen. Als je geluk hebt komen ze dan van een fokker af die er tijd in heeft gestoken om ze op te voeden, maar dat is lang niet altijd het geval. Als ze dan nog jong zijn als je ze koopt zijn ze nog wel redelijk "kneedbaar", maar hoe ouder hoe moeilijker denk ik.
Plaats reactie