Dingo heeft een bult in zijn buikje

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

mark.cornelissen

Dingo heeft een bult in zijn buikje

Bericht door mark.cornelissen »

Het geluk komt me niet tegemoet geloof ik. Heb ik net de ellende met Frits onder controle, ontdek ik bij Dingo een dikke bult in zijn buik tijdens het schoonmaken van zijn kooi.

Hij lijkt er geen last van te hebben, maar dat kan haast niet lang meer duren. Het is een bult zo rond en groot als een knikker! Die zat er vorige week toen ik zijn kooi poetse nog niet. Ik ga vandaag een afspraak maken met mijn dierenarts, maar vrees het ergste :(

Groetjes,

Mark
[url]http://www.knaagdiertjes.nl[/url]
Snadraa
Leeftijd: 40

Bericht door Snadraa »

Ai.... dit klinkt akelig bekend... :(

Floortje had ook zo'n knikker onder haar huid. Ze lekker er geen last van te hebben, was zo levendig als altijd. Ik wist dat het een tumor was, maar ja wat doe je eraan? Besloot dus dat ze maar zo verder moest leven. Na 5 dagen had ze echter zelf besloten dat ze niet verder wilde met een bobbel, en heeft ze de tumor opengebeten. Ik heb haar toen in moeten laten slapen.

Ik hoop dat Dingo wat verstandiger is en er van af blijft..

Ik weet niet of je wijzer wordt van een bezoek aan de dierenarts, want aan tumoren valt niks meer te doen, zeker niet bij een dwergje.

Heel veel sterkte! :(
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
mark.cornelissen

Ik wil niet dat Dingo lijdt. Ik weet dat een tumor uiteindelijk tot veel pijn en ellende kan lijden voor een dier. Ik wil dat graag voor zijn. Als er niks aan gedaan kan worden, dan laat ik hem misschien toch liever inslapen dan dat ik hem laat aftakelen en lijden...

Denk jij dat dat niet het meest humane is? Of denk je dat ik hem beter door kan laten leven met een tumor? Ik vind het een hele lastige kwestie... ik wil wat het beste is voor Dingo!
Groetjes,

Mark
Yvonne W.
Leeftijd: 63

Bericht door Yvonne W. »

Er blijft jou dit jaar ook niks bespaard hè? Ik heb begrepen van de da dat tumoren heel veel voorkomen bij dwergjes. Ook Smokey heeft dat gehad. Bij hem zat het tussen zijn wangzakken tegen zijn longen aan. Hierdoor had hij het heel benauwd en was het beter om hem in te laten slapen. Anders hadden we hem weer mee naar huis genomen.
Het ligt er dus echt aan waar de tumor zit en of de hamster er last van heeft.
Ik wens je heel veel sterkte met Dingo!
mark.cornelissen

Tsja Dommel, dat is zo. Maar ik wil voorkomen dat hij er veel last van gaat krijgen. Ik heb gekeken, en die tumor is echt enorm groot. Maar goed, misschien is het een abces (hoewel ik me dat met die grootte niet kan voorstellen) ?

Ik ga in ieder geval vanmiddag om 17.15 met hem naar de dierenarts. Die kan er dan even naar kijken, en mij helpen beslissen wat het beste is.

En inderdaad, dit jaar blijft me niks bespaard.
Ik heb teveel jonge dieren verloren dit jaar:

Freddie is te jong heengegaan... mijn jonge probleemgevalletje werd maar 9 maanden. Ik kreeg hem gratis van een dierenwinkel, omdat hij niet verkocht kon worden. Uiteindelijk heeft hij meer aan dierenarts kosten gekost, dan al mijn andere dieren bijelkaar. Ik mis deze kleine man nog elke dag, ookal was het een bijterig kreng.

Sparky ging ook veel te vroeg heen... Dingo had hem helemaal kapot gemaakt na 9 maanden in vrede samen te hebben geleefd. Ik begrijp nog steeds niet waarom Dingo zijn broertje afmaakte... wellicht was Sparky ziek?

En dan nu Dingo ook nog?

Ik weet het niet meer... Sparky en Dingo zijn blijkbaar niet van een goede fokker afgekomen. Het is zo moeilijk om goede dieren te vinden. Het blijft een gok.

Al mijn andere dieren die niet meer zijn hebben mooie lange levens gehad, en dat geeft mij toch een zekere voldoening. Ik krijg er het gevoel van dat ik goed mijn best gedaan heb voor hen.

Maar goed, voor Freddie, Sparky (en nu ook Dingo?) kon/kan ik niet meer doen, want wat hen overkwam lag niet in mijn handen.

Ik ben in ieder geval erg gelukkig met mijn gezonde dieren:
Frits, die nu weer bijkomt van zijn tand probleen...
Beau, die nog een heel leven voor haar heeft :)
Mijn favoriete rat Balthazar, die echt kern gezond is en nog nooit een gezondheids probleem heeft gehad
Karel, mijn oerlelijke superlieve zwarte rat die ook nauwelijks gezondheids problemen heeft ervaren in zijn leven (en hij is al anderhalf)
En Bill, die helaas een middenoorontsteking had eerder dit jaar, maar er gelukkig weer goed bovenop is gekomen
Groetjes,

Mark
Yvonne W.

Bericht door Yvonne W. »

Ik wens jullie het allerbeste toe vanmiddag! Hopelijk word 2004 een Topjaar voor jou en je dieren.
mark.cornelissen

Dankje Dommel... wij (ik + dieren) wensen jou ook een topjaar toe :)

Misschien heeft Dingo nog mazzel en komt er iets uit bij de dierenarts waarmee we hem nog kunnen redden... ik hoop het in ieder geval. En anders... tjsa, such is life :(
Groetjes,

Mark
valentijn101

Bericht door valentijn101 »

Klinkt bekend. Dit had Diablo ook. Volgens mij heeft hij er geen last van gehad.. misschien dat de bult af en toe een beetje onhandig was of in de weg zat, maar verder heb ik niets aan hem gemerkt.. bleef levendig en eten. Hij is vanzelf ingeslapen. (net toen ik dacht dat het weer beter met hem ging)

Sterkte
pluisje

Bericht door pluisje »

sterkte en hou ons op de hoogte
[size=75][color=blue]Groetjes Pluisje en een pootje van Dropje (syr), Dinky (campbelli) en katten Luna en Iglo, kitten Grigri
Slaap zacht lieve poesi 13/08/2004
RIP Nano en Floortje 13/07/05 Dinky 29/07/2005 [/color][/size]
mark.cornelissen

Ik zal vanmiddag posten wat er gebeurd is.... thanks voor jullie steun!
Groetjes,

Mark
Snadraa
Leeftijd: 40

Bericht door Snadraa »

Ik hoop inderdaad dat je kleine Dingo er geen last van zal hebben en dat hij gewoon zo verder kan.

Bij Floortje was de tumor ook echt heel groot, in een tijd van 2 dagen zat er echt gewoon iets ter grote van een hele fikse hazelnoot :? Ze had er echter geen last van. Okee, hij zat wat in de weg bij het lopen, maar meer ook niet eigenlijk. Ze beet en krabde er echter wel aan, dus na 2 dagen had ze hem al volledig van vacht ontdaan en nog een dag later was hij opengebeten (ik kreeg echt een hartverzakking toen ik dat zag). De dag daarop heb ik besloten om haar in te laten slapen. Het is dus echt heel snel gegaan.

In die 5 dagen tijd heb ik op internet me suf gezocht naar ervaren dierenartsen, of die me konden vertellen wat er was en wat ik eraan kon doen. Heb er heel veel per email het geval voorgelegd, en kreeg van slechts 1 antwoord: er is niks aan te doen.

Mijn eigen dierenarts vertelde me hetzelfde.

Ik hoop echt zo dat het met Dingo beter zal verlopen dan ddat het mijn kleine meisje is vergaan..
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
mark.cornelissen

Vandaag omstreeks 17.30 is Dingo ingeslapen. De kans dat hij al snel zou gaan lijden was volgens mijn dierenarts erg groot... en de kans dat hij langer dan een week zou overleven met deze tumor was ook klein.

Ook werd aangehaald dat hij de tumor inderdaad zou kunnen openbijten of schuren, wat een ontsteking en allerelei andere ellende zou kunnen veroorzaken.

Uiteindelijk leek het me het beste en meest humane om Dingo in te laten slapen, zodat hij nooit last zou hoeven hebben van zijn tumor die toch 2 knikkers (!) groot was.

Dag lieve Dingo, ik mis je nu al heel erg :cry: :cry: :cry:
Groetjes,

Mark
kissme4life
Leeftijd: 47

Bericht door kissme4life »

heel veel sterkte gewenst met het verwerken van het verlies en dat je maar alle goede herineringen mag bewaren aan dingo
Ik ben op 26-09-2006 om 17:19 Tante geworden van een nichtje
Haar naam is Jeahley Jahliya
Yvonne W.

Bericht door Yvonne W. »

Ik zag jouw naam en zei al Oh shit! Wat vind ik dit verschrikkelijk voor je.
Waarom zo veel zo snel achter elkaar? Dit is zo oneerlijk! Heel veel sterkte toegewenst Mark.
mark.cornelissen

Dankje Dommel en kissme4life...

Ja, ik heb wel pech de laatste tijd. Vooral het verhaal Sparky en Dingo was erg :(
Groetjes,

Mark
Plaats reactie