Hamster knaagt alles stuk

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Semmy
Leeftijd: 47

Hamster knaagt alles stuk

Bericht door Semmy »

Halo allemaal,

Ik heb een vriendin en die heeft van mij een hamster gehad, Het is een goudhamster....wat het vervelende is dat ie de hele kooi kapot knaagt, dat houd haar en haar vriend wakker...mssn dat ik em over kan nemen, maar wel ik even weten of er een oplossing is voor het kapot knagen van de spullen??

Wie helpt ons!!!????

Liefs Angelica

Liefs, Angelica & Bo,
Katers Bibi & Diesel,
Charlie-Jay (blauwgele ara)
Lin27

Bericht door Lin27 »

Ik wordt echt knetter van de herrie die die maakt!
Hij knaagd zelfs aan de tralies en dat om 2.00u of 3.00u en dan moeten wij bijtijds op om te werken.. Wie oh wie kan ons helpen!!!
Liefs Lin
Cathy

Bericht door Cathy »

Het is wel redelijk normaal voor een knaagdier dat het knaagt. Ik denk dat er eerder iets mis was als die niet knaagde! Wat je kan doen, is misschien voor afleiding zorgen. Of dingen in de kooi leggen waar de hamster wel op mag knagen en niet al te veel lawaai maakt.
Je hamstertje af en toe los laten lopen, zodat die moe is als die terug in de kooi zit.
PriemGirl
Leeftijd: 39

Bericht door PriemGirl »

Inderdaad, de kooi wat voller leggen met spulletjes zodat ie wat afgeleid is, maar tralieknagen is het normaalste gedrag voor een hamster. Je kan: of er aan wennen.. of hopen dat hij het mindert (dit is trouwens bij mijn hamstertje gebeurd) of hem snachts buiten de kamer zetten; op een plaats waar het ook niet tocht.
««« Fester »»»

- Yoshi, Dunya, Juan, Mia & Trees, Fraggle, James -
Lin27

Bericht door Lin27 »

Hoi Cathy... er ligt een knaagsteen in zijn kooi... het radje bijt ie stuk en hij begint nu zelfs aan de tralies! Dit is misschien wel stress... ik weet het niet, maar moe wordt ik er wel van!!!
Liefs Lin
Lin27

Bericht door Lin27 »

Ik heb m nu in de keuken gezet... ik wil niet weer wakker worden vannacht! Maar er is waarschijnlijk iets aan de hand met m... zo is ie heel rustig en nu is ie echt heel erg druk!
Liefs Lin
Semmy

Bericht door Semmy »

Ik wil em wel overnemen, maar moet eerst even toestemmig vragen aan mijn vriend, want ik heb al een aantal dieren in huis, bij mij zou die dan op een kamertje staan...en ik zou een andere kooi moeten aanschaffen want die andere is stuk..

Wat is de beste kooi voor deze hamster?
Liefs, Angelica & Bo,
Katers Bibi & Diesel,
PriemGirl

Bericht door PriemGirl »

Hoelang heb je hem al? Kdenk niet zo lang? Hamsters komen snachts erg levendig.. wat heel tegenstrijdig is tot wat je overdag ziet (een lui slapend bolletje hihi) De kooi zal hij ook nog niet gewoon zijn. Ik zou mij niet al te veel zorgen maken en hem/haar gwoon lekker laten wennen; bij mij duurde het anderhalve week /twee weken voor ik merkte dat ie et wat gwoon was geworden.
««« Fester »»»

- Yoshi, Dunya, Juan, Mia & Trees, Fraggle, James -
Semmy

Bericht door Semmy »

Mijn vriendin heeft em nu een half jaar..
Liefs, Angelica & Bo,
Katers Bibi & Diesel,
Cathy

Bericht door Cathy »

Ik heb een Rusje, heb alleen heel lang geleden (16j) een goudhamstertje (syrtje) gehad. Ik zou een traliekooi nemen, maar wel zorgen dat die groot genoeg is zodat die veel kan rondlopen. Ik weet nu wel niet meer of die graag klimmen, maar ik veronderstel van wel.
Naar het schijnt knagen hamsters niet graag op zo'n knaagsteen en ik heb ook al horen zeggen dat dat niet gezond is. Geen idee of het waar is...
Semmy

Bericht door Semmy »

Ik heb heb al een hamster...en ik hoop dat ik em erbij kan nemen, ik heb er niet zo'n last van en ik ben het ook gewent, bedankt voor jullie steun!

Liefs

p.s. als er mensen zijn met andere idee over het gedrag...laat het me weten

Alvast bedankt!
Liefs, Angelica & Bo,
Katers Bibi & Diesel,
punkie
Contacteer:

Bericht door punkie »

Tja om mijn hamster van het tralieknagen te weren, gooi ik er mega veel toiletrollen, keukenrollen en dozen in... En bij een knaagstok is hij de hele nacht stil :wink:
Maar voordat ik naar bed gaat, heeft hij al 5uur kunnen rennen. Dus is tie niet meer hyper in de kooi.

Hoe groot is jouw kooi? Toen ik mijn goudhamster in een Rainbow ferplast ( 59 x 30 ) had knaagde hij meer, nu heb ik een grotere kooi ( 80 x 50) en doet hij het al een stuk minder
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
Louise
Leeftijd: 59

Bericht door Louise »

1 tip: oordopjes.
2e tip: zet de kooi ergens anders.
3e tip: pas de kooi zo aan dat tralieknagen niet zo hard doorklinkt. Het helpt al om 'm op een zachte ondergrond te zetten, of iets zachts tussen het traliewerk en de bak.
4e tip: wen eraan. Het is inderdaad normaal hamstergedrag, en er is niet veel aan te doen. Afleiden en andere dingen te doen geven helpt maar heel beperkt.

Louise
Corien
Leeftijd: 34

Bericht door Corien »

5e tip: Laat 'm een tijd loslopen voordat je naar bed gaat, dat helpt echt een stuk!
Plaats reactie