schuurpapier als nagelvijl

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
RoboHamu
Contacteer:

schuurpapier als nagelvijl

Bericht door RoboHamu »

Mijn robbies kregen inmiddels best lange nageltjes en eigenlijk zag ik het niet zo zitten om die te moeten knippen. Nu zijn mijn hamsters gestoord en hebben ze een plek in de kooi waar ze altijd proberen te graven (op de verdieping, dus daar is eigenlijk niks om te graven).
Maar ik dacht, misschien proberen ze wel hun nageltjes af te slijten, laat ik ze een helpen!

Ik dus een stuk fijnkorrelig schuurpapier gepakt en dat daar neer gelegd en vast gezet met een bak voer en de rand van de kooi.
En ja hoor. De dames zitten nu elke dag gezellig hun nagels te vijlen! Ik dacht dat ze dat schuurpapier gelijk zouden decimeren tot snippers, maar blijkbaar zien ze het nut er wel van in (of knaagt het gewoon niet lekker).

Na een week zijn hun nageltjes inmiddels al een aardig stuk afgesleten en waarschijnlijk kan ik het over een week alweer eruit halen. Hoera :-D

Snadraa
Leeftijd: 39

Bericht door Snadraa »

Slim plan! Haha, je dames hebben dus een eigen nagelstudio :P
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
Kamino

Bericht door Kamino »

Hee wat leuk verzonnen. Let wel op dat ze de kussentjes van hun voeten er niet aan beschadigen. Maar als het heel fijn schuurpapier is zal dat denk ik wel meevallen.

Esther
[color=blue][size=75]Groetjes van Esther[/size][/color]
Cocó

Bericht door Cocó »

Kijk je wel uit dat hun nageltjes nu niet veel te kort worden, want schuurpapier is wel erg effectief!
Volgens mij zijn ze na 1 keer 'vijlen' al de helft van hun nageltjes kwijt. pas dus op dat het niet zo erg wordt dat hun nageltjes gaan bloeden.
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Goeie tip! Als schuurpapier te heftig is, kan ribbeltjeskarton op dezelfde manier werken, dus bv. op de bodem van de kooi leggen. Hamster graaft in zaagsel, en slijpt z'n nageltjes over het karton.

Louise
RoboHamu
Contacteer:

Bericht door RoboHamu »

Nee absoluut! Ik hou het nauwlettend in de gaten. Nog even en ik haal het papier er weer uit... Nog een klein stukje en dan kunnen ze weer een jaar vooruit ;-)
Maar zo snel gaat het niet bij ze, hoor! Het is heel fijn schuurpapier en zo vaak "vijlen" ze ook weer niet op die plek...
Ik denk dat ze na een week ongeveer een kwart hebben afgeschuurd. En dat mocht ook wel, want ze begonnen helemaal krom te groeien ;-)
Marianne

Bericht door Marianne »

Waar kun je aan ribbelkarton komen, Louise?
LiSzY

Bericht door LiSzY »

Ja dat is mijn vraag ook.
Ik heb nu gewoon karton in de kooi liggen (het is niet super dik en na het eerste laagje zitten er wel een soort ribbeltjes) Is dit ook goed!?
En weet iemand nog meer manieren dan schuurpapier en karton voor het slijpen vna nageltjes?
go0i diE hAmZteRwAttEn iN dE pRuLLeNbAk!!
xxLiZ eN KnUff BeLa
Marja

Bericht door Marja »

Ik heb Speedy zijn nagels laten knippen bij de dierenwinkel (hebben ze een speciaal schaartje voor! En die kan je ook zelf kopen.) Ik dacht dat Lady ook te lange nagels had maar dat was niet het geval. Bij syren zie het waarschijnlijk beter, en lijken ze al snel te lang.
[size=75][color=#FF0000]Rust zacht lieve Speedy, Lady en Sneaky;18 maart 2003- 30 nov 2004 (Speedy), 8 dec 2003- 31 aug. 2005 (Lady), 9 jan 2005- 6 feb 2007 (Sneaky) 20 okt. 2005-22 april2007 (Rheia)
waren jullie bij ons.[/color][/size]
valentijn101

Bericht door valentijn101 »

Vijlen bijna klaar, dus tijd voor de nagellak.. hahaha.. Goed idee :wink:
RoboHamu
Contacteer:

Bericht door RoboHamu »

Toevallig heb ik inderdaad net het schuurpapier eruit gehaald :lol: Maar die nageltjes lakken.... euh.
Flits zoef flits wriemel!! Mimi zit nou eens stil! Flits zoef flits wriemel!!
ik denk het niet ;-)
Snadraa
Leeftijd: 39

Bericht door Snadraa »

Dan heb je wel robbies die in je interieur passen: rood... blauw... :P
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
Plaats reactie