ik had een vraagje
ik ben echt dierengek
en heb gister een russisch hamstertje gekocht : gizmo
(foto's komen nog)
wat kan ik doen om hem zo gezond mogelijk te houden?
want wil niet datie gauw dood gaat..
de man in de dierenwinkel zei dat watten in zijn nestje het beste waren..
maar ik lees overal dat dit niet zo is...
voor wat moet ik dat vervangen?
toilet papier?
hooi?
Wc papier, tissues en dat soort spul. Hooi kan ook maar daar zitten soms luisjes in (vind je hammie niet zo leuk) en verder zijn er een aantal op het forum die een oude sok aan hun hammie geven (heel tevreden hammies)
Ik heb van die gele frutsels als nestmateriaal..Ik weet niet hoe het heet, maar het is gewoon te koop in de dierenwinkel!!Ik heb het even opgezocht en het heet color bett...
Ik gebruik no-smell, werkt echt fantastisch (heb het alleen in de huisjes liggen, niet door de hele kooi). De hamster kan er lekker een nestje in maken. Het is warm en zacht, echt geweldig!
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
No-Smell kan je geloof ik bij praktisch iedere dierenwinkel kopen. Op de site van No-Smell kan je ook kijken door je postcode in te vullen waar een dierenwinkel dicht bij jou in de buurt zit die het zeker weten verkoopt.
Wat is no-smell precies? Ik heh op de site gekeken (vrolijk!!!) maar kan er helaas geen plaatje van vinden. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet en wat het precies is.
No-Smell is een koolzaad katoenvezel uit Afrika.
Hier een foto van een plukje No-Smell. Het is niet te vergelijken met hamsterwatten, No-Smell is namelijk niet zo draderig van structuur, dus de hamster komt er onmogelijk in vast te zitten.
Het is trouwens ook volledig natuurlijk afbreekbaar, dus het kan gewoon op de composthoop.