Ik gebruik mijn badkamer als ren voor Henk. Ik kan Henk overal zien, hij kan nergens achter of in, ideaal dus. Meestal leg ik wat gebruikte kleding en handdoeken op de grond om het 'spannend' te maken. Naast heel hard rondrennen en exploren, probeert Henk ook steeds om tegen de gladde tegels omhoog te klimmen. Wat je op de onderstaande foto ziet, probeert Henk dus elke 10 cm.. de hele badkamer rond. Hij staat dan niet zo maar slipt steeds met zn voorpootjes over de tegels.. Is dit normaal? Vind ie het niet leuk (hij rent ook veel rond en onderzoekt vanalles)? Wil ie dr graag 'uit'?
Mijn hamsters doen dit ook vaak in de ren. Ik probeer er ook zo veel mogelijk in te leggen om het 'spannend' te maken, maar ze blijven het toch een beetje doen. Ik weet niet of ze inderdaad eruit willen of iets dergelijks.
Ja, meer meer, verder ontdekken, wat is daar achter, kan ik daardoor?
Allemaal vragen waar de hamster als geboren ontdekker achter wil komen. En als ze het eenmaal gezien hebben weten ze heel goed waar ze eruit kunnen hoor. Laat een keer de badkamerdeur open zodat de hamster er door kan, en in het vervolg zal ie doelbewust bij die deur zoeken naar een mogelijkheid om weg te komen.
Eveline schreef:
Allemaal vragen waar de hamster als geboren ontdekker achter wil komen. En als ze het eenmaal gezien hebben weten ze heel goed waar ze eruit kunnen hoor. Laat een keer de badkamerdeur open zodat de hamster er door kan, en in het vervolg zal ie doelbewust bij die deur zoeken naar een mogelijkheid om weg te komen.
Ja, dat weten ze inderdaad hartstikke goed. Ze weten sowieso dat de wereld groter is, en dat is hartstikke spannend natuurlijk!
In dit geval denk ik echter ook wel dat het zou kunnen dat de badkamer erg 'open en bloot' is. Hamsters houden niet zo van open vlaktes, zeg maar, als ze bij mij loslopen, zitten ze het grootste deel van de tijd in hoekjes, achter dingen en onder kastjes enzo. Dus misschien de badkamer een beetje beschutter maken?
De wereld is nooit groot genoeg voor een hamster!
Of het nou een kooi, ren of kamer is, ze gaan volgens mij altijd op zoek naar een plek om er uit te kunnen. Mijn hamster is al maanden bezig met een poging om onder de deur door te komen: knagen aan de deur en graven in de vloer er onder. Je zou zeggen dat een hele woonkamer groot genoeg is, maar nee...
[size=75]Voorlopig ben ik hamster-loos, maar als jullie het niet erg vinden snuffel ik hier toch nog af en toe rond ;-) [/size]
Oh, dan zag ik zoiets een keer bij een dierenwinkel.
Erg zielig, ze hebben er alleen maar een laag zaagsel, daaronder tegels, een drink- en voerbakje. Verder niks, alleen hun familie waarmee ze soms ook nog vechten
Een keer zag ik zelfs een bloedend hamstertje
Dat doet mijn syrtje ook altijd. Als ik haar in de ren doet gaat ze altijd alleen maar langs de kantjes en probeert ze omhoog te springen. Net als of ze eruit wil. Maar als ik haar dan weer in de kooi doe gaat ze meteen weer tralieknagen bij het deurtje om eruit te mogen
Sometimes the smallest things take up the most room in your heart ♥
Mijn hamster is al maanden bezig met een poging om onder de deur door te komen: knagen aan de deur en graven in de vloer er onder. Je zou zeggen dat een hele woonkamer groot genoeg is, maar nee...
Dat doet Zoë bij mij ook. Het lijkt dan net of ze in gevecht is met de deur. Ze weet dat er een grote hal achter de deur is, want daar komt ze ook wel eens. Mijn andere twee hamsters doen het overigens niet. Die zijn (nog wel) tevreden met de woonkamer als wereld.