Te lange nagels en tandjes..

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Loving_Hart
Leeftijd: 34

Bericht door Loving_Hart »

Ik knip ook altijd de nageltjes als ze te lang zijn. Wat ik dan doe is een afleiding zoeken. Laat iemand anders de hamster vast houden en geef hem iets te eten. Nou ligt het er wel aan of je hamster het hamsterd of direct opeet. Meestal eet mijn rusje Milo het langzaam op. Dat geeft mij de kans om zijn nageltjes te knippen.

Groetjes van hamsters Milo en Bowie
RIP Pico <3
Clover
Hamsters: Hamsterloos
Leeftijd: 41

Bericht door Clover »

bedoel je dat er een spleetje tussen zit? dat hebben meerdere van mijn hamsters wel gehad, dus denk niet dat dat hinderlijk ik. tenzij je merkt dat er voer tussen blijft zitten.
Liefs Irene. Mama van Tessa en Esmée (2013). Baasje van poezebeesten Mies en Moortje en konijnevriendjes Hajo, Suus, Jelle en Indi
Nicole D
Leeftijd: 33

Bericht door Nicole D »

Ik durf echt niet de tandjes of nagels te knippen van m'n hamsters hoor! :shock: Stel je voor dat het fout gaat...
Liefs Nicole
† Crush, Beatle, Yianih, Bloem en Sun
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Uhm, te lange nageltjes is bij normale hamsters (dus niet verwaarloosde) behoorlijk zeldzaam, hoor. Het gaat hier nu klinken alsof dat iets is wat je elk ogenblik moet doen, knippen, maar dat is echt niet zo. Als een hamster voldoende beweegt en gezond is, slijt alles meestal vanzelf - zowel tandjes als nageltjes.

Louise
Vlindchi
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Vlindchi »

als je hamster te lange nagels heeft moet je eigenlijk hem/haar over stenen laten lopen. (natuurlijk er bij blijven en er voor zorgen dat hij niets op eet) ;) slijten ze van zelf af ;)
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Vlindchi schreef:als je hamster te lange nagels heeft moet je eigenlijk hem/haar over stenen laten lopen. (natuurlijk er bij blijven en er voor zorgen dat hij niets op eet) ;) slijten ze van zelf af ;)
Ja, maar dat is wel langer nodig dan dat jij erbij kunt blijven. Ik bedoel: dat is niet een kwestie van even een uurtje over stenen laten lopen. Dat is meer een kwestie van stenen in de kooi en/of karton op de bodem van de kooi (slijten ze bij graven). En van een goed radje en voldoende lichaamsbeweging.

Louise
Vlindchi
Contacteer:

Bericht door Vlindchi »

mijn dieren hebben stuk voor stuk een kleine steen in de kooi als eht nodig is dat de nagels geslepen moeten worden kunnen ze er zelf over heen lopen ;)

maar je hebt wel gelijk
biawa

Bericht door biawa »

Toch niet helemaal mee eens, sommige hamster lijken er toch meer "aanleg" voor te hebben. Pixie bijvoorbeeld had altijd te lange ngaels, terwijl ze hetzelfde kooitype, spullen en verzorging als mijn andere hamsters had.
PriemGirl
Leeftijd: 40

Bericht door PriemGirl »

Ik heb in iedere kooi lavastenen liggen, gewoon ter preventie. Bij mijn eerste hamster: mijn dwergje had ie gauw te lange nagels en ben ik naar de da geweest er voor (is zo gebeurd, maar ikzelf doe het echt niet).
Sinds ik die lavastenen er in heb, slijten ze vanzelf af.
Daarom heb ik ze ook in de kooien van mijn syr liggen, gewoon voor de zekerheid :) En ze vinden het leuk om er mee te gaan rollen ook en voer tussen te zoeken :P
««« Fester »»»

- Yoshi, Dunya, Juan, Mia & Trees, Fraggle, James -
Vlindchi
Contacteer:

Bericht door Vlindchi »

iedere hamster verschild er in.

je kan het er lekker in leggen of hij het nodig heeft of neit...
want als hij het wel nodig heeft dan heeft hij het ook
Plaats reactie